Nieuws:

Help mee aan het verbeteren van het forum via een donatie. Klik hier,

Hoofdmenu

Is het niet eens tijd voor een hobby brouw app

Gestart door Lincolnm3, 28-08-2016 20:16 u

Vorige topic - Volgende topic

Lincolnm3

Nu een aantal jaar deze geweldige site mogen bewonderen zou het niet een tijd zijn voor een app.
Zelf ben ik geen ict'r  of app ontwikkelaar maar lijkt mij toch met zo veel gebruikers wel een mooie ontwikkeling.

Erik Z

En wat zou die app dan moeten kunnen? Er zijn namelijk diverse Engelstalige apps. Hoe heet dat in het Nederlands? Een app?

Lincolnm3

orangeloo

Binnen ons Gilde hebben wij een groepsapp aangemaakt bij messenger.
Werkt heel goed. Als iemand met een vraag of probleem zit, is het antwoord meestal binnen enkelen minuten beantwoord. Maar ook als iemand "vlug" een zakje korrelgist nodig heeft, is de redding vlug nabij.
Zeker een aanrader voor andere gildes, maar zo'n app bedoel jij waarschijnlijk niet .... zoiets landelijk lijkt mij vooral veel "ruis" op te leveren.  :brouwen:

sunlight

Wat zou die app dan zoal moeten kunnen? Er zijn een hoop brouwapps in de app Store maar ik vind er weinig die echt iets zouden toevoegen wat ik op de PC in de brouwerij niet heb.

Erik Z

Citaat van: Orangeloo op 28-08-2016  21:44 uBinnen ons Gilde hebben wij een groepsapp aangemaakt bij messenger.
Werkt heel goed. Als iemand met een vraag of probleem zit, is het antwoord meestal binnen enkelen minuten beantwoord. Maar ook als iemand "vlug" een zakje korrelgist nodig heeft, is de redding vlug nabij.
Zeker een aanrader voor andere gildes, maar zo'n app bedoel jij waarschijnlijk niet .... zoiets landelijk  :brouwen: lijkt mij vooral veel "ruis" op te leveren.
Ik ben jaloers op zo'n app. Ik denk dat het niet op landelijk niveau kan werken, maar voor een gilde is het ideaal lijkt me.

Jacques

Citaat van: Lincolnm3 op 28-08-2016  20:16 uNu een aantal jaar deze geweldige site mogen bewonderen zou het niet een tijd zijn voor een app.
Zelf ben ik geen ict'r  of app ontwikkelaar maar lijkt mij toch met zo veel gebruikers wel een mooie ontwikkeling.

Als je bedoelt dat je het forum op je telefoon wilt volgen, nou dat kan via Tapatalk. Je mist dan wel veel. Via Tapatalk heb je niet alle functionaliteiten van dit forum.

Wolter

Via de bierkaai hebben we twee whats app groepen. Één voor e leden zelf en één onder de naam biergeleuter.
Als je jouw mobielnr in een pb stuurt wil ik je wel toevoegen.

scartsjer

Volgens mij bedoeld Lincolnm3 geen Whatsapp maar een mobiele toepassing met de mogelijkheden van BrouwHulp.

Mij lijkt het een mooie aanvulling op BrouwHulp om je gegevens ook via een mobiele app te kunnen beheren.

Lincolnm3

Yup dat bedoelde ik ook een soort Grainfather app of Beersmith maar dan met een forum mogelijkheid en recepten.

Erick

Beersmith app is er, Tapatalk (dus ook forum) ook.
Wil je die 2 dan verbinden of zo? Hoe zou je dat (idealiter) voor je zien?

Underdike

Een uitgebreid programma op de telefoon vond ik niet overzichtelijk... ik heb de Beersmith App, maar ondanks dat ik een een groot scherm heb, past lang niet alles op 1 scherm... en dat zou wat mij betreft wel moeten.

Ik gebruik wél de (Nederlandse) App Brew Bear, en die vind ik persoonlijk erg handig!
Gebruik hem om SG te corrigeren (afwijking door hogere temperatuur terugrekenen), vergisting (alcohol%), afkoken/aanlengen om SG te halen... maar pak hem ook effe erbij voor hop-vervangingen (andere alfa's) en wat andere kleine dingetjes... als ik hier iets aan toe zou willen voegen zou het een ingebouwd kookwekkertje zijn.

Daarnaast heb ik de App met de meest recente BJCP styles... niet om te gebruiken in wedstrijden of zo, maar om de karakters & kenmerken & voorbeelden van biersoorten te kunnen checken.

Underdike

PS: van alles in 1 App alleen lijkt me ook niet altijd handig... soms is het handiger tussen App's te kunnen switchen ipv in een andere hoek van dezelfde App te moeten gaan opzoeken.

@

Ik ben erg benieuwd naar die brew bear app, maar kan hem nergens vinden.
Is dat een Android of IOS app, of is die voor Windows?

Erick

Kan me zomaar voorstellen dat je niet op 'bear' maar op 'beer' moet zoeken.

Underdike

Het is wel degelijk Bear, geen beer... maar het moet aan elkaar geschreven worden: BrewBear App
( http://appshopper.com/food-drink/brewbear-–-your-brewing-companion )

De App is van de (mij onbekende) Nederlander Toine Heuvelmans, uitgekomen afgelopen mei, en sindsdien 2 keer ge-update... ik vind het een fijne, gebruiksvriendelijke, App. Hieronder een screenshot uit de iPhone Appstore :

http://www.wiki-hobbybrouwen.nl/uploads/pics/70d259f49c8611cef26dcdf8d1f780ac.png[/img]]

Loek Essers

Ik gebruik meestal Brew Pal, vergelijkbaar met Brew Bear zo te zien. Is handig tijdens een brouwdag want geen computer maar de mogelijkheden zijn misschien wat beperkt. Brew Pal by David Parker
https://appsto.re/nl/-hWhs.i

Erick

Citaat van: Underdike op 06-09-2016  23:31 uHet is wel degelijk Bear, geen beer... maar het moet aan elkaar geschreven worden: BrewBear App

Je verwacht het niet  ;D ;D ;D :degroeten:

Sint Maarten

Citaat van: Jacques op 28-08-2016  23:00 uAls je bedoelt dat je het forum op je telefoon wilt volgen, nou dat kan via Tapatalk. Je mist dan wel veel. Via Tapatalk heb je niet alle functionaliteiten van dit forum.

Maar het is wel erg handig voor op je mobiel.

Jacques

Citaat van: Sint Maarten op 07-09-2016  15:32 uMaar het is wel erg handig voor op je mobiel.

Het maakt dat je het forum kunt volgen maar zoals ik al schreef mis je wel heel veel functionaliteiten van het forum. Mogelijk dat op termijn het forum naar een ander platform verplaatst wordt zodat het niet uitmaakt of je het via een laptop, tablet of telefoon volgt. Maar dat zal nog een tijd duren. Wel ben ik bezig hiermee ervaring op te doen.

Underdike

Citaat van: Jacques op 07-09-2016  17:01 uHet maakt dat je het forum kunt volgen maar zoals ik al schreef mis je wel heel veel functionaliteiten van het forum. Mogelijk dat op termijn het forum naar een ander platform verplaatst wordt zodat het niet uitmaakt of je het via een laptop, tablet of telefoon volgt. Maar dat zal nog een tijd duren. Wel ben ik bezig hiermee ervaring op te doen.

Als het forum alleen maar zou schalen naar mobiel, zou het wat mij betreft al mooi zijn, Jacques.
Modern gemaakte websites herkennen de telefoon, zetten m. Voor het adres, en veranderen in een versie die optimaal de breedte van het scherm (of beter gezegd: smalte) gebruikt.

@

Citaat van: Underdike op 06-09-2016  23:31 uHet is wel degelijk Bear, geen beer... maar het moet aan elkaar geschreven worden: BrewBear App
( http://appshopper.com/food-drink/brewbear-–-your-brewing-companion )

Gevonden, dank je wel.
Helaas is het een Apple dingetje, en ik gebruik Android. Voorlopig houd ik het bij Brewzilla. Voldoet eigenlijk wel prima als ik er over nadenk ;)

Jacques

Citaat van: Underdike op 07-09-2016  18:00 uAls het forum alleen maar zou schalen naar mobiel, zou het wat mij betreft al mooi zijn, Jacques.
Modern gemaakte websites herkennen de telefoon, zetten m. Voor het adres, en veranderen in een versie die optimaal de breedte van het scherm (of beter gezegd: smalte) gebruikt.

Is bekend. En ook een reden om hieraan tijd te besteden. Het is alleen minder makkelijk om alles precies goed geregeld te krijgen dan wel eens voorgesteld wordt merk ik. Het ontwikkelen van een nieuwe site waarmee ik op dit moment  bezig ben (gaat nier over het zelf brouwen van bier) kost veel meer tijd dan ik gedacht had. Voorlopig ben ik daarmee nog een tijdje zoet.

Vergelijkbare Topics (7)

33042

Reacties: 5
Gelezen: 3787

19087

Reacties: 7
Gelezen: 4312

22903

Reacties: 3
Gelezen: 2330

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.