Nieuws:

Help mee aan het verbeteren van het forum via een donatie. Klik hier,

Hoofdmenu

Probleem met brouwsoftware schermweergave

Gestart door hansHalberstadt, 27-03-2016 10:45 u

Vorige topic - Volgende topic

hansHalberstadt

Onlangs kwam ik achter een probleem met een van mijn laptops in combinatie met software geschreven in Delphi.
Het scherm bevat een aantal inputs en soms achtergrond plaatjes. Nu blijkt dat Windows de inputs gaat schalen met een andere schalingsfactor dan de plaatjes waardoor eea niet meer op de gewenste plaats op het scherm staat.
Bij de refractometertool kun je het zien omdat daar de tekst net over het randje valt en een lijntje onderbroken wordt.
Heeft iemand dit ook gezien? Mogelijk heeft BrouwVisie er ook last van. Dat is dacht ik ook geschreven in Delphi.

Links is goed, rechts is fout.

hansHalberstadt

Oscar

Wellicht een bepaalde instelling van Windows? Resolutie?

hansHalberstadt

Probleem heeft mogelijk te maken met de mogelijkheid van windows 7 om verschillende schermvergrotingen in te stellen.  Feit is dat er niet op het scherm komt wat je bij je paginaontwerp in Delphi hebt geconstrueerd. lijkt op een 'feature' die niet backwards compatible is met Delphi en mogelijk ook niet met andere programmeertalen die gemaakt zijn voordat windows 7 bestond.

Vergelijkbare Topics (7)

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.