Nieuws:

Help mee aan het verbeteren van het forum via een donatie. Klik hier,

Hoofdmenu

Voorstellen Toine uit de Filippijnen met wat vragen?

Gestart door toinephilippines, 31-12-2015 12:15 u

Vorige topic - Volgende topic

toinephilippines

Hallo brouwers, sinds kort kunnen we ook de ingrediënten kopen in de Filippijnen, nu heb ik een vraag, als ik na het maischen wil filteren dan kan ik toch beter een grote pan met een kraantje hebben en een valse geperforeerde bodem dan een hevelfilter, ik kan dat nergens vinden eigenlijk hier, dan via  l via een maatbeker aftappen (schuin) dat het niet klettert ivm zuurstof, dan een hevelfilter bouwen, dan is een kraantje toch makkelijker of vergeet ik nu iets?

mbroek

Citaat van: toinephilippines op 31-12-2015  12:15 uHallo brouwers, sinds kort kunnen we ook de ingrediënten kopen in de Filippijnen, nu heb ik een vraag, als ik na het maischen wil filteren dan kan ik toch beter een grote pan met een kraantje hebben en een valse geperforeerde bodem dan een hevelfilter, ik kan dat nergens vinden eigenlijk hier, dan via  l via een maatbeker aftappen (schuin) dat het niet klettert ivm zuurstof, dan een hevelfilter bouwen, dan is een kraantje toch makkelijker of vergeet ik nu iets?

Welkom. Ja met een valse bodem en kraan eronder gaat ook. Of een kraan onderin met een vast filter eraan. Diverse mensen maischen zo met een koelbox in plaats van een pan.

j.heesters3

Citaat van: toinephilippines op 31-12-2015  12:15 uHallo brouwers, sinds kort kunnen we ook de ingrediënten kopen in de Filippijnen, nu heb ik een vraag, als ik na het maischen wil filteren dan kan ik toch beter een grote pan met een kraantje hebben en een valse geperforeerde bodem dan een hevelfilter, ik kan dat nergens vinden eigenlijk hier, dan via  l via een maatbeker aftappen (schuin) dat het niet klettert ivm zuurstof, dan een hevelfilter bouwen, dan is een kraantje toch makkelijker of vergeet ik nu iets?

Een  hevelfilter werkt ook goed en is relatief eenvoudig en goedkoop te maken. Zie deze link. http://www.brouw-bier.nl/praktijk/maken/hevelfilter.aspx heb hem zelf ook zo gemaakt.

Jos

Jacques

Een hevelfilter werkt prima. Maak aan de hevel een lange slang zodat je die op de opvangemmer of ketel kunt leggen. Je hebt dan minimaal last van oxidatie van het wort. De emmer of ketel wordt dan van onderop gevuld.

Vergelijkbare Topics (7)

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.