Nieuws:

Help mee aan het verbeteren van het forum via een donatie. Klik hier,

Hoofdmenu

Wie ben ik?

Gestart door wijmaar, 17-12-2015 21:04 u

Vorige topic - Volgende topic

wijmaar

Goedenavond!

Zoals beloofd in het topic over de muntons carbonation drops loterij, zal ik mijn tweede post op dit schitterende forum gebruiken om mij kort voor te stellen.

De feiten

Naam: Jan
Leeftijd: 28 (de aftakeling is begonnen)
Brouwt sinds: December 2015
Andere interesses: Wielrennen, skiën, koken, wijn, bier, cognac, whisk(e)y
Beroep: Management consultant cyber security

Het verhaal

Zoals te lezen een Bourgondiër, die houdt van wielrennen, de twee meest conflicterende hobbies die je kan bedenken...  :biersmile: Ben een enorme kook enthousiasteling, en kan er erg van genieten om dingen begin tot eind zelf te kunnen doen. Denk aan brood bakken, maar ook zelf messen slijpen en het volledige onderhoud van mijn fiets doen.

Na een rondleiding door de stadsbrouwerij Oudaen in Utrecht geïnspireerd en geïntrigeerd om ook zelf bier te gaan brouwen. Al snel op dit forum uit gekomen, en de afgelopen weken een verwoede poging ondernomen om het van voor tot achter uit te lezen ;). Inmiddels ook begonnen met het verzamelen van de benodigde spullen om mijn eerste biertje te kunnen brouwen. Aangezien ik het leuk vind om dingen van begin tot eind zelf te doen, besloten om direct met mout te gaan brouwen en ook een aantal onderdelen van de brouw installatie zelf te maken (filter, koeler, STC1000). Op dit moment aangekomen op het punt waar de volgende dingen zijn opgesnord:

Studiemateriaal voor op het nachtkastje:

JSP Maltmill:

Kookketels (2x30L - 1x20L)

Ribbelbuis wortkoeler (uitgebreidere foto's hier):

Ik zal de komende tijd langzaam de rest van de benodigde items gaan verzamelen, en dan het eerste daadwerkelijke biertje gaan brouwen!

Proost! :proost:

Jeukstaardt

Welkom! Fraaie koeler!

tdp

Welkom! En al goed bezig zie ik! De schrootmolen zou je natuurlijk met een fiets kunnen aandrijven, dan vallen de hobby's ineens goed te combineren!

Groet,
de TDP

Battum80

Hoi Jan,

Welkom en heel veel plezier gewenst. Ik ben een half jaar geleden begonnen, brouw de laatste tijd bijna elk weekend een kleine batch en heb nu meer bier staan dan ik kan drinken...

Als ik je een tip mag geven; begin met het brouwen van je eerste bier zodra je de minimale benodigdheden in huis hebt. Er zal vanalles niet optimaal gaan, en daardoor kom je er nog beter achter wat je verder nog nodig hebt en wat daarvan prioriteit heeft.

Proost :proost:

wijmaar

Alle bedankt!

@Jeukstaardt, bedankt!
@tdp, ik denk dat ik toch voor de boormachine ga ;)
@battum80, thanks voor de tip! Ga ik zeker doen. Alleen nog een brander en een gistvat en dan kan ik voor de eerste keer los.

Inmiddels ook een filter in elkaar geklust:

Testen of hevel goed werkt:

Resultaten op hevel gebied zijn veelbelovend ;)

brouwmus

Welkom en veel plezier met deze fantastische hobby!

Groet,
John

Vergelijkbare Topics (7)

4393

Gestart door Anand

Reacties: 2
Gelezen: 2008

22-05-2006 12:52 u
door Anand
34303

Reacties: 5
Gelezen: 1172

4434

Reacties: 6
Gelezen: 3288

37889

Reacties: 4
Gelezen: 1184

37591

Reacties: 9
Gelezen: 1822

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.