Nieuws:

Help mee aan het verbeteren van het forum via een donatie. Klik hier,

Hoofdmenu

Beste bierbrouwers, mag ik mij voorstellen: Lecluse

Gestart door Lecluse, 16-11-2015 20:19 u

Vorige topic - Volgende topic

Lecluse

In oktober 2014 heb ik de cursus bierbrouwen gevolgd bij onze stichting Dionysos in Horst Melderslo. Ik ben begonnen met brouwen met twee weckketels van ieder 25 liter, op een oude brander die vroeger voor de wek en de was gebruikt werd. Al snel kwam ik erachter dat deze ketels te klein waren, ik zat telkens aan het maximum van de ketels, met als gevolg dat deze herhaalderlijk overkookten.  In januari heb ik mijn brouwerijtje verbeterd met rvs pannen van 50 liter en een grotere brander. Ik knutselde een mooie hevel en kocht de onmisbare refractometer, een goeie moutmolen en een goed kroonkurk apparaat. De eerste flesjes bottelde ik met een kroonkurktang, maar deze gaf veel problemen dat mijn flesjes barsten. Inmiddels heb ik mijn 20 ste bier gebrouwen. Als ik nu terugkijk naar mijn eerdere bieren, moet ik zeggen dat ik nu pas het gevoel krijg van bierbrouwen. Niet alle bieren waren even lekker. Toch heb ik laatst een bier gebrouwen, een Quadrupel die gekeurd werd met 94 punten...  Ik heb veel geleerd uit het forum van "Hobbybrouwen" , ik kan zelfs zeggen dat alles wat ik niet wist op dit forum te vinden was, daarvoor mij dank aan alle mensen die aan dit forum hebben meegewerkt. Hopelijk kan ik in de toekomst ander mensen ook van dienst zijn.
Dan blijft me alleen nog over, te wensen..." Brouw ze" en proost!

j.heesters3

Welkom hier en onderschrijf je mening dat je op het forum veel hulp krijgt en antwoord op je vragen. Ben benieuwd naar het recept van je Quadrupel.

Jos

Adbrouwt

Wees welkom en dat je nog veel lekkere bieren mag produceren. En natuurlijk kun je een bijdrage leveren op het forum. Ik ben dol op brouwketel foto's  ;)

Cerberus

Welkom en fijn dat je je opgebouwde kennis ook ter beschikking stelt aan dit goede forum!

brouwmus

Welkom!

Zo zie je maar weer dat ook op het gebied van brouwen "oefening baart kunst" als gezegde helemaal opgaat :)

Ook ik ben wel benieuwd naar het Quadrupel-recept :)

Brouw ze en proost!

Groet,
John

tdp

Welkom op het forum, al een goede start gemaakt zo te horen!

Groet,
de TDP

Vergelijkbare Topics (7)

10957

Reacties: 17
Gelezen: 8224

37227

Reacties: 7
Gelezen: 1501

35237

Reacties: 8
Gelezen: 1367

32844

Reacties: 2
Gelezen: 1043

45499

Reacties: 4
Gelezen: 305

30715

Reacties: 1
Gelezen: 1060

42394

Reacties: 5
Gelezen: 1344

28-12-2020 22:56 u
door orangeloo

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.