Nieuws:

Help mee aan het verbeteren van het forum via een donatie. Klik hier,

Hoofdmenu

Gezocht dubbelbok

Gestart door Gio, 20-08-2005 23:11 u

Vorige topic - Volgende topic

Gio

Mootje,

Zie je reactie nu pas...

Ik ben het eens met jouw rangorde
De doppelhirsch vond ik ook het lekkerste
 in overeenstemming met het mooie etiket dus.

Heb helaas geen aantekeningen gemaakt,
maar als je ooit nog eens naar Kleef gaat... ;)

MO

Haha, was er afgelopen zaterdag nog. Ik denk dat ik maar eens een handeltje in Duitse bieren op ga zetten, want nu heb ik weer voor A3 een hele set meegenomen. En ze zijn zo lekker, die Duitse jongens. Van zwaar zoet tot pittig bitter. Mmmmmh.

Gio

MO

Een tip van de Grote Man van dit forum slaan we niet zomaar in de wind. Ik degusteer nu een Andechs doppelbock dunkel (ja, A3, die zit ook in jouw pakket). Het is inderdaad een prachtig bockbier. Mensen: vergeet de Nederlandse bockbieren en zie Duitsers te pakken te krijgen. Nederlands bockbier staat tot Duits bockbier als cola light tot cola.
Hirschbrau blijft op nr 1 staan, omdat hij zo mooi zacht en lang gerijpt is. De Andechs is wat moutbitterder (gebrand) maar is verder ook prachtig vol. Wat een geur, wat een smaak: heel veel mout, vrij veel karamel en mooie mout- en hopbitters. Proeven is fijn!

Zet er maar even een Brand dubbelbock naast. Je bent een alcoholist of niet. PSV verliest toch (nou en?). De Brand is veel lichter en vooral.... karakterloos. De Andechs is een soort dikke volkoren pannekoek met stroop. De Brand heeft er ook wel wat van weg, maar wat tijdens deze vergelijk echt stoort is het zwaveltje van de ondergist. Te kort gelagerd? Maar het belangrijkste is dat de body van de Brand echt de helft is van de Andechs. Andechs overigens 7.1% en Brand 7.5%. Maar het eind SG van de Andechs zal wel een punt of 4 a 6 hoger liggen. Zo, nu ga ik met mijzelf de polonaise doen.

erikvanderarend

Hoi hoi,

Ik zit net ook aan een Andechs Doppelbock (dunkel)
Er zit rookmout in... overigens erg goed te combineren bij bockbier.
Mjammie, niet te veel en niet te weinig.

Overigens ook in elke Duitse slijter te koop!

salut,
Erik

MO

Opmerkelijk. Ik heb daar nooit rookmout in geproefd.

Oscar

Citaat van: erikvanderarend op 22-07-2009  19:02 umjammie, niet te veel en niet te weinig.

Overigens ook in elke Duitse slijter te koop!

Hee Erik lekker is ie he... :biersmile:

Oscar

Citaat van: MO op 22-07-2009  19:05 uIk heb daar nooit rookmout in geproefd.

Door de donkere mouten kan ie wellicht iets rokerig ruiken. Rookmout zal er niet in zitten...

erikvanderarend

Kan me vergissen hoor, maar ik zal 'm nog eens keuren. 
Toch zag ik bij Beeradvocate.com nog iemand anders die ook een sterke hout, kampvuur geur rook.
En ook iemand die het had over verbrand vlees.
Even kijken of ik morgen nu weer ga barbecue'en met een Andecher. hihi :proost2:

Hopmans

Citaat van: Oscar op 22-07-2009  19:57 uRookmout zal er niet in zitten...
Misschien ook wel, maar doordat jij in hokjes denkt (keurmeester), ga je er vanuit dat er geen rookmout in zit.
De rookmout kan wel eens het "geheim" van deze brouwer zijn.

;)

Vergelijkbare Topics (7)

33348

Reacties: 2
Gelezen: 3405

24318

Gestart door 12345

Reacties: 38
Gelezen: 14629

37606

Reacties: 8
Gelezen: 3961

24852

Reacties: 24
Gelezen: 10060

32952

Reacties: 0
Gelezen: 2719

36269

Reacties: 8
Gelezen: 3793

24407

Reacties: 15
Gelezen: 7387

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.