Nieuws:

Help mee aan het verbeteren van het forum via een donatie. Klik hier,

Hoofdmenu

Voorstellen: Rob

Gestart door robmalschaert, 20-05-2015 15:46 u

Vorige topic - Volgende topic

robmalschaert

Hallo allemaal,

Ik ben Rob, begin 30 jaar en woonachtig in de oudste stad van het land. Lees al een tijdje met veel interesse rond hier, en kreeg nu de behoefte me ook wat actiever op dit forum te gaan roeren.

Ik ben een beginnend brouwer. Wat heet, ik heb wel eens een biertje met zo'n blik gebrouwen. Ik wil nu wel wat verder gaan, en vandaar mijn aanmelding op het forum. Naast het beginnen met brouwen, destilleer ik hobbymatig en ben dus wel bekend met een aantal van de brouwprocesstappen.

Hoop veel te leren hier van jullie allemaal.

bert braadslee

Citaat van: robmalschaert op 20-05-2015  15:46 uIk ben Rob, begin 30 jaar en woonachtig in de oudste stad van het land.

Welkom, leuk dat er iemand uit Dordrecht op het forum is!
 :)

Drents Hopbier

Citaat van: bert braadslee op 20-05-2015  16:41 uWelkom, leuk dat er iemand uit Dordrecht op het forum is!

De oudste stad van Nederland is een status die door verschillende steden wordt opgeëist. Zowel Maastricht, Nijmegen als Voorburg kunnen vanuit de Romeinse oudheid aanspraak maken op deze status. De titel "oudste stad van Nederland" hangt af van welke definitie men toepast. Bij de bepaling wordt meestal vereist dat de plaats ononderbroken bewoond geweest is. Ook wordt meestal gekeken naar stedelijk karakter waarbij Romeinse stadsrechten vaak als belangrijk argument wordt aangevoerd.

Met behulp van de uitslag van wetenschappelijk onderzoek naar dit vraagstuk heeft Nijmegen zichzelf in 2005 tot oudste stad van Nederland uitgeroepen.

Hopbier

robmalschaert

Helemaal correct hopbier!

Het is dus inderdaad Nijmegen

RienP

Welkom en veel brouwplezier gewenst.

broeder

Hoi,
Ook vanuit het grootste dorp van Nederland veel brouwplezier toegewenst.

Laat je neus maar eens hier zien.
http://www.hobbybrouwen.nl/forum/index.php/topic,11734.0.html

groet,
broeder Willem

bert braadslee

Citaat van: Drents Hopbier op 20-05-2015  17:00 uDe oudste stad van Nederland is een status die door verschillende steden wordt opgeëist. Zowel Maastricht, Nijmegen als Voorburg kunnen vanuit de Romeinse oudheid aanspraak maken op deze status. De titel "oudste stad van Nederland" hangt af van welke definitie men toepast. Bij de bepaling wordt meestal vereist dat de plaats ononderbroken bewoond geweest is. Ook wordt meestal gekeken naar stedelijk karakter waarbij Romeinse stadsrechten vaak als belangrijk argument wordt aangevoerd.

Met behulp van de uitslag van wetenschappelijk onderzoek naar dit vraagstuk heeft Nijmegen zichzelf in 2005 tot oudste stad van Nederland uitgeroepen.

Hopbier

Dordrecht kreeg als eerste stadsrechten en is derhalve de eerste officieel erkende Nederlandse stad. (ik heb het al eerder gezegd : ik ben een zeikerd)
 ;)

Citaat van: broeder op 20-05-2015  18:12 uook vanuit het grootste dorp van Nederland veel brouwplezier toegewenst.

En dat is dus Den Haag, nooit stadsrechten gekregen.
 ;D

broeder

Citaat van: bert braadslee op 20-05-2015  19:12 uEn dat is dus Den Haag, nooit stadsrechten gekregen.
 ;D

Donders... dat wist ik niet. :weetniet:
Maar in het centrum van mijn Hilversum ligt de Zeedijk,
terwijl er in geen velden of wegen water van betekenis is.
Groet uit het iets kleinere dorp.

Jacques

Citaat van: robmalschaert op 20-05-2015  15:46 uHallo allemaal,

Ik ben Rob, begin 30 jaar en woonachtig in de oudste stad van het land. Lees al een tijdje met veel interesse rond hier, en kreeg nu de behoefte me ook wat actiever op dit forum te gaan roeren.

Ik ben een beginnend brouwer. Wat heet, ik heb wel eens een biertje met zo'n blik gebrouwen. Ik wil nu wel wat verder gaan, en vandaar mijn aanmelding op het forum. Naast het beginnen met brouwen, destilleer ik hobbymatig en ben dus wel bekend met een aantal van de brouwprocesstappen.

Hoop veel te leren hier van jullie allemaal.

Het forum is heel leerzaam. En op elk moment beschikbaar. Maar ik kan je ook aanraden om ook lid te worden van een vereniging. In Nijmegen is een actieve club actief: Triple W.
Clubbijeenkomsten waarbij je babbelt met medehobbybrouwers terwijl je een glas bier in de handen hebt, is eerlijk gezegd gezelliger dan via een toetsenbord communiceren...

Biermagneet

Welkom bob
Nijmegen ligt in ieder geval aan de juiste kant van het water, en dichtbij het mooiste dorp van Nederland :)

Biermagneet

Citaat van: Jacques op 20-05-2015  22:08 uHet forum is heel leerzaam. En op elk moment beschikbaar. Maar ik kan je ook aanraden om ook lid te worden van een vereniging. In Nijmegen is een actieve club actief: Triple W.
Clubbijeenkomsten waarbij je babbelt met medehobbybrouwers terwijl je een glas bier in de handen hebt, is eerlijk gezegd gezelliger dan via een toetsenbord communiceren...
Zeker weten? ik kijk wel eens op hun site maar daar kan ik niet veel *actie* ontdekken.  Zijn drukker met brouwen zeker :)

tdp

Welkom, vanaf de oudste boom van Nederland ;)

Groet,
de TDP

Jacques

Citaat van: Biermagneet op 21-05-2015  06:12 uZeker weten? ik kijk wel eens op hun site maar daar kan ik niet veel *actie* ontdekken.  Zijn drukker met brouwen zeker :)

Toch een heel actieve club. Laatst hebben ze een avond georganiseerd met een bekende Belgische bierprofessor.

robmalschaert

Citaat van: broeder op 20-05-2015  18:12 uHoi,
Ook vanuit het grootste dorp van Nederland veel brouwplezier toegewenst.

Laat je neus maar eens hier zien.
http://www.hobbybrouwen.nl/forum/index.php/topic,11734.0.html

groet,
broeder Willem

"Het topic of board dat je zoekt bestaat niet of je beschikt over onvoldoende rechten om het te bekijken."

:(

robmalschaert

Dank allen voor het warme welkom.

@Jacques: ik ga zeker eens kijken naar de club. dank voor de tip!

tdp

Citaat van: robmalschaert op 22-05-2015  11:01 u"Het topic of board dat je zoekt bestaat niet of je beschikt over onvoldoende rechten om het te bekijken."

:(

Je moet eerst een x aantal berichten hebben gepost op het forum, voordat je daar bij kan :)

Groet,
de TDP

robmalschaert

Citaat van: tdp op 22-05-2015  11:08 uJe moet eerst een x aantal berichten hebben gepost op het forum, voordat je daar bij kan :)

Groet,
de TDP

OK. helder.

Jacques

Citaat van: robmalschaert op 22-05-2015  11:43 uOK. helder.

En nu lukt het dus wel...

Vergelijkbare Topics (7)

43682

Reacties: 7
Gelezen: 1256

38291

Reacties: 0
Gelezen: 880

41470

Reacties: 5
Gelezen: 1211

36415

Reacties: 4
Gelezen: 1279

39467

Reacties: 2
Gelezen: 1301

34287

Reacties: 5
Gelezen: 1447

31648

Reacties: 1
Gelezen: 1002

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.