Nieuws:

Help mee aan het verbeteren van het forum via een donatie. Klik hier,

Hoofdmenu

Even voorstellen: Stefan

Gestart door StefanR, 07-05-2015 20:38 u

Vorige topic - Volgende topic

StefanR

Bij deze mijn bijdrage in het voorstelrondje :-)

Stefan dus, samenwonend in Purmerend en ruimschoots de 40 gepasseerd. Oftewel het leven is begonnen  :groots: (lees: bierbrouwen)

Toen een tijd geleden een collega trots meldde dat hij zijn eigen biertje aan het creĆ«ren was (blik) leek me dat wel wat. Geen idee hoe en wat, maar toch eens ook aan de slag met het blikbrouwen. Puur om te kijken of ik het wat vond. Nou, op zich best leuk en zeker ook al leerzaam (ja het schoonmaken van de benodigdheden is een hele klus, maar ook weer een leerzame actie die erbij hoort). Maar goed, met een Brewferm-blik aan de slag geweest en recentelijk de eerste slok genomen. Niet verkeerd, niet goed, drinkbaar, maar wat teveel suikertonen naar mijn mening. Maar goed, de lol is er niet minder om. 

Ook een boek aangeschaft, 'Zelf bier brouwen' van Kunath. Immers, mijn basiskennis van bier en brouwen is nihil. Maar al lezend in het boek was ik toch onder de indruk van de verzameling termen, de details, de stappen, de keuzes, etc etc. Vrij lastig om een fraai gebalanceerd biertje neer te zetten als je het blikbrouwen gaat verlaten lijkt me. Maar goed, toch op grond van het eerste blikbrouw-resultaat vrees ik toch dat ik langzaam door het bierbrouwvirus wordt gegrepen. Hoe vervelend  :)

En dus ben ik me aan het oriƫnteren en inlezen op de tussenvorm, maar dan op basis van moutextractpoeder. Ik las hier al van alles van voorstanders en vooral ook van de niet-zo-voorstanders. Maar toch, voor mijn gevoel en op mijn niveau denk ik de verstandigste keuze. Nu nog uitzoeken wat er nodig is qua basismateriaal, recepten zoeken en uitpluizen en dan vooral aan de slag lijkt me. En dan ondertussen eens rondneuzen of er wellicht ruimte is om lid te worden van een brouwvereniging of iets dergelijk.

in ieder geval, het virus wordt er ondertussen niet minder op en ik vermoed zomaar dat ik vaak het forum zal moeten gebruiken!

broeder

Hoi Stefan,
Welkom bij de brouwers (M/V).
Op deze site is ruime info voorhanden rond het bierbrouwen.
Ook complete cursussen zitten erbij.
Je kan ook eens kijken of er een  brouwvereniging in je omgeving zit,
misschien kan je eens bij een hobbybrouwer meekijken.
In ieder geval veel plezier met je hobby.

Groet,
broeder Willem

Muldermans

Hartelijk welkom! Hier ga je de meeste antwoorden op je vragen wel vinden. Ook de zoekfunctie binnen het forum heeft mij jaren geleden goed op weg geholpen.

Vr gr

vanduijneveld

Adbrouwt

Welkom StefanR, in Amsterdam zit een mooie brouwvereniging de Bierkaai. Vrijdag 8 mei is er een verenigingsavond bij de Prael in het hartje van Amsterdam. Kijk even op www.debierkaai.net om je aan te melden voor de avond. Lijkt me leuk weer een jonge startende brouwer te ontmoeten. Vraag niet wat de Bierkaai voor jou kan doen maar wat jij voor de Bierkaai kan doen  ;)

vanduijneveld

Bovenstaande kan ik aanraden. Er zitten ook een paar Herms brouwers tussen, dus die kunnen vast genoeg tips geven.
vorige keer op de bijeenkomst geweest en gelijk maar ingeschreven. morgen ben ik weer van de partij! :degroeten:

tdp

Welkom Stefan, in de wereld van het zelfbierbrouwen!

Veel plezier en succes!

Groet,
de TDP

StefanR

Bedankt allen.

En het 'draadje' ga ik zeker even doornemen.
En bedankt voor de bierkaai-tip, redelijk nieuw nog zo te lezen. Helaas ga ik de 8e (vanavond) niet halen, maar de volgende verenigingsavond wil ik zeker proberen erbij te zijn. Goed te doen vanuit P'end en de locatie is zeker ook de moeite waard! Dus we gaan elkaar daar nog wel ontmoeten  :)

Vergelijkbare Topics (7)

37814

Reacties: 7
Gelezen: 2126

28698

Reacties: 17
Gelezen: 5997

15612

Gestart door JarOfEyeballs

Reacties: 5
Gelezen: 2074

42524

Reacties: 12
Gelezen: 1855

30137

Reacties: 1
Gelezen: 1009

21656

Reacties: 2
Gelezen: 1438

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.