Nieuws:

Help mee aan het verbeteren van het forum via een donatie. Klik hier,

Hoofdmenu

Effe voorstellen: Leon

Gestart door tinuske, 25-03-2015 21:19 u

Vorige topic - Volgende topic

tinuske

Hoi ik ben leon en ik kom uit Valkenswaard.
Na een tijdje  het forum uitgespit te hebben werd het toch eens tijd om mijn eigen voor te stellen.
Ben nu bezig om spullen te verzamelen om mijn eerste bier te gaan brouwen (hoop eind april )
en ik ben benieuwd of er ook medebrouwers rondom Valkenswaard wonen.
Misschien dat ik dan een keer mag gaan kijken als ze aan het brouwen zijn.

Biermagneet

Welkom en succes met verzamelen/brouwen.

Brouwers

Welkom Leon, er zijn er genoeg hier in de buurt dus er valt vast wel iets te regelen.
Succes met het brouwen van je eerste bier.

tdp

Welkom en succes met brouwen!
Je kunt altijd de ledenkaart raadplegen, om te zien of er leden in de buurt zitten!

Groet,
de TDP

Ralf666

Welkom.

Valkenswaard is hier wel redelijk om de hoek.
Ik woon zelf net aan de andere kant van de grens in Neerpelt.

Of je daar veel aan hebt weet ik niet, aangezien ik zelf net begonnen ben en nog aan het "klungelen" ben.
Ik heb net afgelopen week voor de eerste keer een biertje met mout gemaakt, maar het resultaat moet nog op zich laten wachten.
Dit brouwsel zit nu in het gistvast.

Volgens mij heb ik er wel wat foutjes in gemaakt, maar ja. ook daar leer je van :P

Succes met brouwen.

De Rentmeester

Slim bezig. Er is niks beter dan leren van ervaren brouwers. Zo ben ik een jaar geleden ook begonnen bij een ervaren brouwer uit Eindhoven. Diverse spullen zelf gekocht of gemaakt met tips van leden van de Roerstok, maar ook diverse spullen te leen of gekregen om lekkere biertjes te maken. Zaterdag staat mijn 24e bier op het programma: een Weizen die moet gaan gisten op de slurry van een Dunkelweizen. Een mooie hobby dat bierbrouwen en de bieren zijn nog lekker ook.

tinuske

Ja ben nooit te jong om te leren. Ben al stukken wijzer geworden hier op het forum maar in de praktijk is het toch anders
dus kijken bij medebrouwers is een goede leerschool :)

De Rentmeester

Zaterdag ga ik weer brouwen: een lekkere Weizen, ca 40 liter die vergist wordt met de slurry van een dunkelweizen.
Woon in Someren. Leon heb je zin om langs te komen om te kijken en te proeven.

tinuske

Mooi aanbod maar dat ga ik niet halen. Ga zaterdag mij ketels (fusten) verder afmaken op mijn werk. Maar als je een volgende keer gaat brouwen laat maar weten :)

tinuske

Zo mijn eerste brouwsel zit in het vat  :D

Jacques

Citaat van: tinuske op 17-04-2015  20:24 uZo mijn eerste brouwsel zit in het vat  :D

Ziet er goed uit voor een eerste brouw!

Tip: zet het vat in een oude werkende koelkast met een STC-1000 en verwarmingsmogelijkheid.
Temperatuurgecontroleerd vergisten zorgt er voor dat je de kwaliteit van je bier verbetert.

Proost op je eerste biertje!  :proost:

tinuske

Jacques

Citaat van: tinuske op 18-04-2015  08:26 uWordt aan gewerkt ;D

Goed bezig!  :duimop:

Vergelijkbare Topics (7)

38758

Reacties: 4
Gelezen: 1308

41690

Reacties: 3
Gelezen: 835

36882

Reacties: 2
Gelezen: 1190

39806

Reacties: 1
Gelezen: 709

34787

Reacties: 10
Gelezen: 1800

27190

Reacties: 2
Gelezen: 1520

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.