Nieuws:

Help mee aan het verbeteren van het forum via een donatie. Klik hier,

Hoofdmenu

Vraag over handpomp en beertender

Gestart door wilbertd, 28-02-2015 20:25 u

Vorige topic - Volgende topic

wilbertd

Okay, we hebben hier een discussie over de werking van een 'beertender'.
Zoiets werkt zonder CO2 patroon.
We gaan er van uit dat er omgevingslucht wordt toegevoegd om het vat op druk te houden en het bier in het vat zoals je hem koopt al gecarboniseerd is.
Klopt dit.

Daarnaast kun je in de US voor feestjes ook een vat met handpomp bestellen. We gaan ervan uit dat de functie hiervan op hetzelfde principe berust.
Klopt dat ook?

Fripel

De Beertendervaatjes hebben een zak met kant en klaar bier binnen het kunsstof omhulsel.
Een pompje pompt lucht tussen de zak en het vaatje zodat de zak word ingedrukt en onder spanning staat waardoor het bier naar buiten komt als je de taphendel naar beneden doet.

Het vat met handpomp ken ik niet.

wilbertd

Citaat van: Fripel op 28-02-2015  20:45 uDe Beertendervaatjes hebben een zak
Aha, ja precies.
Dus deze kun je ook niet voor je eigen brouw gebruiken (hervullen)?

wilbertd

Citaat van: Fripel op 28-02-2015  20:45 uHet vat met handpomp ken ik niet.
Even ook gegoogeld voor mijzelf, maar deze werkt inderdaad met het op druk brengen middels buitenlucht:
http://www.micromatic.com/draft-keg-beer/keg-pumps-cid-10.html

Pizzabakker

Citeerdeze werkt inderdaad met het op druk brengen middels buitenlucht

Dit werkt prima voor keg parties, maar het vat moet wel in een keer op omdat er zuurstof bij het bier komt.

wilbertd

Citaat van: Pizzabakker op 28-02-2015  22:17 uDit werkt prima voor keg parties, maar het vat moet wel in een keer op omdat er zuutrstof bij het bier komt.
uiteraard, en dat is ook geen probleem.
(De discussie hier aan de tafel begon eigenlijk omdat we op zoek waren om een aantal liters gecarboniseerd bier handmatig te kunnen tappen).

Fripel

Citaat van: Pizzabakker op 28-02-2015  22:17 uDit werkt prima voor keg parties, maar het vat moet wel in een keer op omdat er zuurstof bij het bier komt.

Er komt geen zuurstof bij het bier, het zit in een zak, afgesloten van de lucht die het op druk brengt.
Het is prima geschikt om zelf te vullen met een paar liter zelfbrouw, het kan best een aantal weken worden bewaard en hoeft zeker niet in 1 keer op.
Hoe het zelf vullen gaat kan je hier op het forum vinden met de zoekfunctie, Henielma heeft het ooit gedemonstreerd op een ONK, daar is ook een filmpje van gepost.

Edit: ik zie nu dat de reactie over de Micromatic ging, mijn reaktie geldt voor de Beertender vaatjes.

Vergelijkbare Topics (7)

28895

Reacties: 5
Gelezen: 2477

23212

Reacties: 146
Gelezen: 70781

42344

Reacties: 12
Gelezen: 1411

40032

Gestart door thezewery

Reacties: 25
Gelezen: 3764

15849

Reacties: 63
Gelezen: 25292

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.