Nieuws:

Help mee aan het verbeteren van het forum via een donatie. Klik hier,

Hoofdmenu

Even voorstellen: Martijn

Gestart door MartijnR, 17-02-2015 16:38 u

Vorige topic - Volgende topic

MartijnR

Hallo Allemaal,

Ik ben Martijn, 19 jaar uit Amsterdam. Al geruime tijd ben ik geĂ¯nteresseerd in de speciaal bieren. Vooral het aspect van Beer & Food paring trekt mij erg. Ik vind het leuk om gerechten te maken en hierbij een bijpassend bier te serveren, ik heb hiervoor verschillende boeken in huis. Een paar maanden geleden is het idee ontstaan om een eigen bier te gaan brouwen, wat is er nou leuker en lekkerder dan een zelf gemaakt gerecht te serveren met een zelf gebrouwen bier! Daarom heb ik twee weken geleden de deluxe starterskit op Brouwland besteld. De moeilijkheidsgraad wil ik stapsgewijs gaan opbouwen, vandaar dat ik ben begonnen met een Brewferm kit. Afgelopen zaterdag was het dan zo ver, ik heb mijn eerste 'brouwsel' gemaakt met behulp van de vloeibare moutextract Abdij kit van Brewferm. De vergisting is nu nog bezig en ik ben heel benieuwd hoe het zal gaan smaken.

Groet Martijn

Biermagneet

Welkom en veel plezier met deze leuke hobby.

meindert.m

Welkom en veel brouwplezier.

gr meindert

Tjardo

Welkom! Weet je al wat je gaat serveren naast dit bier? Heel veel plezier met je nieuwe hobby  :brouwen:

MartijnR

Zouden jullie mij tips kunnen geven met een recept voor Belgisch Witbier met moutextract in poeder vorm? Zie hier mijn post met vragen: http://www.hobbybrouwen.nl/forum/index.php/topic,28001.msg429041.html#msg429041

Alvast bedankt!

MartijnR

Aangezien ik er van uit ga dat het een donker zoetig bier is van rond de 8% zat ik te denken aan een zoet nagerecht. Bijvoorbeeld een rozijnenbroodje dat geweekt heeft in melk, het bier, eierdooier, suiker en kaneel! Een soort wentelteefje dus ;)
Eerst maar even proeven of het bier lekker gaat smaken haha

Tjardo

Citaat van: MartijnR op 17-02-2015  17:20 uAangezien ik er van uit ga dat het een donker zoetig bier is van rond de 8% zat ik te denken aan een zoet nagerecht. Bijvoorbeeld een rozijnenbroodje dat geweekt heeft in melk, het bier, eierdooier, suiker en kaneel! Een soort wentelteefje dus ;)

Leuk idee om je bier in een soort wentelteef te verwerken, dat zal wel smaken!  :beersmiley:

bastiaanD

Een zoet broodje met paddestoelen in een sausje van ketjap en balsamico azijn zal hier ook heeeeel lekker bij smaken. Dan maak je het af met een kwarteleitje met wat truffel, SMULLEN!

Brouwers

Citaat van: MartijnR op 17-02-2015  17:20 uAangezien ik er van uit ga dat het een donker zoetig bier is van rond de 8% zat ik te denken aan een zoet nagerecht. Bijvoorbeeld een rozijnenbroodje dat geweekt heeft in melk, het bier, eierdooier, suiker en kaneel! Een soort wentelteefje dus ;)
Dit is toch het Abdij blik?
Je hebt gewoon suiker toegevoegd?

In dat geval moet ik je teleurstellen. Het bier is bitter, droog en ja eigenlijk niet zo goed. Het is pas te drinken na 4 maanden. Als het nu was dat ik er als enige zo over dacht dan lag het waarschijnlijk aan mijn smaak, maar er zijn er meerdere op het forum. Voor mij was dit blik de reden om te gaan moutbrouwen. Was ervan overtuigd dat ik zelf iets beters kon maken.

EvdBroek

Welkom op dit forum Martijn!

Het is een goede stap om eerst met blikbrouwen te beginnen, dat is een goed begin.
Op dit forum kun je heel veel terugvinden over het brouwproces en wellicht is het een mooie inspiratie om straks te gaan brouwen met mout.

Vergelijkbare Topics (7)

36782

Gestart door Luuc

Reacties: 1
Gelezen: 888

28303

Reacties: 12
Gelezen: 4175

14726

Gestart door glenn

Reacties: 8
Gelezen: 2723

29602

Reacties: 5
Gelezen: 1720

21207

Reacties: 11
Gelezen: 4122

44939

Gestart door Goldin

Reacties: 5
Gelezen: 263

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.