Nieuws:

Help mee aan het verbeteren van het forum via een donatie. Klik hier,

Hoofdmenu

Gezocht: slangkoppelingen voor 7 mm siliconenslang

Gestart door koffie, 03-05-2014 19:50 u

Vorige topic - Volgende topic

koffie

Voor de bouw van onze herms zoek ik 2 makkelijke slangkoppelingen voor een siliconenslang van 7x13
De koppelingen komen op het bekende solarponpje uit de UK (en ebay) dus ze hoeven niet tig-bar aan te kunnen ;)

Iemand een idee waar ik deze goedkoop kan krijgen?

Niels B.

Ik heb laatst nog een pompje besteld bij solarproject, hij had ook koppelingen waar een slang gelijk op kon.

http://shop.solarproject.co.uk/sp199-pair-black-connector-nuts-washers-p-23.html

koffie

Bedankt, die heb ik al op dezelfde solarpomp zitten, maar in de praktijk schroeft dat niet makkelijk los (de zwarte 'dop' zit strak om de slang heen en draait niet los).

Zooms

Citaat van: koffie op 04-05-2014  09:19 uBedankt, die heb ik al op dezelfde solarpomp zitten, maar in de praktijk schroeft dat niet makkelijk los (de zwarte 'dop' zit strak om de slang heen en draait niet los).

Behalve de koppelingen van de solarpompjes uit Engeland (die zwarte die inderdaad niet makkelijk los schroeven) gebruik ik Gardena-achtige koppelingen. Het pompje dat ik gebruikte om het wort te pompen had de siliconenkoppeling (zodat je zeker bent dat er geen lucht aangezogen kan worden). Mijn andere pomp was minder kritisch en had daarom de makkelijke Gardena koppeling. (Ik gebruikte overigens die messing uitvoering daarvan, gekocht bij Hornbach).

De schroefdraad is dus gewoon standaard. Je kan dus ook met koper uit de bouwmarkt aan de gang (vaste aansluiting maken op de pomp en een makkelijk los te maken aansluiting daarna).

Succes,

Ronald

Etn82

Bij de gamma heb ik deze slangpilaren gekocht die je er zo op kan schroeven.

Werkt prima.

Vergelijkbare Topics (7)

34530

Reacties: 3
Gelezen: 2385

25767

Reacties: 19
Gelezen: 5334

12723

Reacties: 8
Gelezen: 3614

37989

Reacties: 14
Gelezen: 2330

28854

Reacties: 11
Gelezen: 4369

17652

Reacties: 109
Gelezen: 51998

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.