Nieuws:

Help mee aan het verbeteren van het forum via een donatie. Klik hier,

Hoofdmenu

Even voorstellen

Gestart door RienP, 29-04-2014 20:20 u

Vorige topic - Volgende topic

RienP

Hallo

Ik ben Rien, getrouwd en 34 jaren oud. In het dagelijks leven werk ik als ingenieur bij een grote aannemer. Daarom probeer ik m`n vrije tijd maar niet teveel met m`n hoofd bezig te zijn. Zo tuinier ik graag en sta ik ook graag in de keuken om koekjes en gebak te maken.

Sinds een paar jaar brouw ik mijn eigen mede (waar mijn persoonlijk voorkeur uit gaat naar een vruchtenmede) en sinds een half jaar ben begonnen met het blikbrouwen. Voor mij zijn voor de pakketten waar al iets meer inzit het interessants. Zo vind ik de Bulldog kits met losse hop leuker dan een standaard blik met niks anders erbij. Ik probeer vooral een beetje de variaties t.o.v. het mede brouwen in de vingers te krijgen. Daarnaast is mijn werk erg druk op het moment, dus dan is het snelle brouwen van een pakket soms wel makkelijk.

Ondertussen heb ik onze reserve koelkast van STC-1000 voorzien, want dat was ook een wens voor het mede brouwen. Binnenkort wil ik alleen van het tafelmodel naar een grotere koelkast om wat meer ruimte te hebben.

Ik ben sinds kort ook begonnen met het groeien van mijn eigen hop. Ik heb een Saphir, een Smaragd en een Gimmli hop staan. De eerste twee leken mij qua smaak interessant en de derde was uit nieuwsgierigheid om de onbekendheid van de hopsoort. Ik ben wel van plan om de toekomst volmout te gaan brouwen, maar ik denk dat een combinatie van een bierkit met het drooghoppen met eigen hop al weer het een en ander bij te leren.

Ik hoop hier het een en ander op te steken en misschien af en toe ook wat te delen.

Sint Maarten

Leuk je intro te lezen Rien! Welkom en veel plezier! Er valt hier veel te leren én te delen.

Gr.
Maarten

Op de Fles

Welkom Rien!
Veel brouw plezier en ik ben benieuwd naar je hop experimenten  :D

gr. John

Eric v B

Hallo Rien, welkom en succes maar gezien je ervaring met mede zal dat wel lukken!

Eric

Vergelijkbare Topics (7)

37081

Reacties: 3
Gelezen: 1126

28403

Gestart door Olaf V

Reacties: 10
Gelezen: 3235

14856

Reacties: 24
Gelezen: 8598

42031

Reacties: 11
Gelezen: 1736

29899

Gelezen: 1193

21244

Reacties: 8
Gelezen: 2183

45399

Gelezen: 200

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.