Nieuws:

Help mee aan het verbeteren van het forum via een donatie. Klik hier,

Hoofdmenu

Bostel wegpompen met vuilwaterpomp

Gestart door pladijs, 31-05-2005 00:32 u

Vorige topic - Volgende topic

pladijs

Dag samen!

Ik ben genoodzaakt mijn installatie in een nogal diepe kelder te plaatsen, en zie er nogal tegenop de bostel telkens na het brouwen om te scheppen en naar boven te dragen (het gaat om erg veel bostel). Daarom dacht ik de bostel achteraf weer met water "aan te lengen" en met een vuilwaterpomp door het keldergat rechtstreeks in een container te pompen. Maar kan een gewone vuilwaterpomp dit aan? zijn er andere types pompen, of bestaat er een elegantere manier, zonder pomp?

alle ideeën welkom!

Pladijs

Celocelava

Hey scholletje,

Ja, dat kan zeker. Moet je wel wat blijven roeren maar een beetje klokpomp kan dit al aan. Ik zou wel zorgen dat je zo'n beetje dezelfde hoeveelheid water terugstort.

Het is wel zonde van dat mooie schone drinkwater....

Peerrr.

Edwin

Ha Pladijs :proost:

Begrijp ik het dan goed, dat je (eenmaal boven) het bostel weer opnieuw filtert en de droge bostel weggooid? Wel omslachtig, hoewel ik ook geen andere oplossing weet.

Edwin

MO

Na onderstaand bericht van Pladijs is de discussie over tafelbier verplaatst naar http://www.hobbybrouwen.nl/forum/index.php/topic,2641.0.html

Leuk te horen dat het met een standaard pomp mogelijk is. Ik zou inderdaad eenmaal boven het overtollige water er weer uit filteren (dat gaat waarschijnlijk wel vrij eenvoudig middels een paar gaten en een plastic container, misschien kan ik van dat filterwater dan nog tafelbier brouwen

Vergelijkbare Topics (7)

7052

Gestart door Ronnie

Reacties: 0
Gelezen: 2847

38388

Reacties: 1
Gelezen: 949

32564

Reacties: 5
Gelezen: 1807

23580

Reacties: 24
Gelezen: 7922

13346

Gestart door VEMP

Reacties: 16
Gelezen: 4890

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.