Nieuws:

Help mee aan het verbeteren van het forum via een donatie. Klik hier,

Hoofdmenu

Even voorstellen: Rick

Gestart door rvvliet78, 30-12-2013 21:06 u

Vorige topic - Volgende topic

rvvliet78

Hallo Allemaal,

Ik ben Rick, ik ben 35 jaar en kom uit Wilnis en ook ik ben een groot liefhebber van lekker bier. Enkele weken geleden kreeg ik via via een biertje van een kennis die het zelf had gebrouwen (blik), iets dat ik zelf al langer wilde doen maar altijd het idee had dat dat heel ingewikkeld was en een hoop gedoe. Dit biertje was best wel lekker en ik ging me inlezen, vooral op dit forum.

Ik heb gekozen om met een blik (tripel) te beginnen om te kijken of het echt wat voor me is, en de eerste batch zit net in de fles. Ook een tripel met een sg van 1072 bij de start en zojuist voor de suiker voor op de fles was deze 1012, best netjes vond ik zelf. Na 2 dagen was ik bang dat ik wat fout had gedaan, geen belletjes uit het waterslot. Ik gebruik de brouwemmers van Brouwmarkt en heb de 2de deksel gepakt en het gat netjes glad geschuurd en het waterslot ook helemaal glad gemaakt waarna de belletjes kwamen.

Nu nog een maand of 2 wachten...

In de toekomst hoop ik ook "echt" te gaan brouwen, maar dit zal nog even gaan duren. Wat me verder nog leuk lijkt is om in de toekomst gecontroleerd te vergisten, 2 hobbies die dan samen komen ;)

Groet Rick

Jacques

Citaat van: rvvliet78 op 30-12-2013  21:06 uNu nog een maand of 2 wachten...

Welkom op het forum Rick!

2 maanden wachten? Waarop?

Ik raad je aan om de cursus blikbrouwen te lezen zoals die te vinden is op de wiki behorende bij dit forum.

rvvliet78

Citaat van: Jacques op 30-12-2013  23:03 u2 maanden wachten? Waarop?

Die heb ik gelezen, ik doelde op dit kopje: http://www.wiki-hobbybrouwen.nl/dokuwiki/doku.php?id=beginnende_brouwer:blikbrouwen#geduld

Jacques

Citaat van: rvvliet78 op 31-12-2013  07:58 uDie heb ik gelezen, ik doelde op dit kopje: http://www.wiki-hobbybrouwen.nl/dokuwiki/doku.php?id=beginnende_brouwer:blikbrouwen#geduld

Er staat een paar weken tot 2 maanden...

Maar er staat ook ook na bottelen en zo te lezen heb je dat nog niet gedaan. Je zult daarom eerder aan de bak moeten!  :)

rvvliet78

Hoi Jacques,

Waarschijnlijk had ik mijn verhaal iets duidelijker kunnen schrijven maar ik heb gister gebotteld "en de eerste batch zit net in de fles." , het verhaalt was meer een samenvatting van wat zaken waar ik tegen aanliep.

Alles is redelijk goed verlopen op de lekkende emmer na, verder heb ik stap voor stap de handleiding gevolgd.

Groet Rick

EvdBroek

Welkom Rick!

In dat geval kun je over 2 weken met een gerust hart een flesje open trekken!

Op dit forum is een schat aan informatie te vinden, ik zou zeggen lees jezelf goed in en kijk eens of het brouwen met mout iets voor je is.

Succes met brouwen (en proeven).

groeten Ed

Vergelijkbare Topics (7)

37341

Gestart door HansvV

Reacties: 7
Gelezen: 1492

28635

Gestart door M-bier

Reacties: 2
Gelezen: 1257

14914

Reacties: 26
Gelezen: 7719

42188

Gestart door Mike94

Reacties: 7
Gelezen: 1141

29963

Reacties: 4
Gelezen: 1640

21384

Reacties: 6
Gelezen: 1887

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.