Nieuws:

Help mee aan het verbeteren van het forum via een donatie. Klik hier,

Hoofdmenu

Van proeven naar brouwen

Gestart door Cuvee René, 14-05-2013 20:12 u

Vorige topic - Volgende topic

Cuvee René

Hallo allemaal, als liefhebber van de betere bieren en na jaren van proeven, en smaken vergelijken, de stoute schoenen aangetrokken om zelf te gaan brouwen.
In mijn jonge jaren (ben nu 46) ooit eens met zo'n bierkit een biertje gebrouwen, maar nu toch maar voor het echte werk.
Het heeft mij een half jaar geduurd om één en ander in te lezen en materialen bij elkaar te sprokkelen, maar deze week komt als laatste de schrootmolen en kan ik aan mijn eerste brouwsel beginnen: Monnikskap van Brewferm (even nog de zekerheid van een kant en klaar samengesteld pakket met ingrediënten)

Mijn favoriete bieren zijn de Westmalle dubbel en trippel, Duvel (vooral de triple hop uitvoering), Rochefort 8 en 10. Bittere en wat zwaardere bieren met een hoppige smaak.

Zal proberen mijn ervaringen met jullie te delen, zo hoop dan ik van de feedback weer wat wijzer te worden.

René K

Welkom naamgenoot! Je bent hier op de juiste plek. Alle info die je nodig hebt is hier te vinden.
Veel brouwplezier gewenst!

heijligers

welkom René

Veel plezier en succes met het ontdekken van deze mooie hobby  :brouwen:

Groeten  :degroeten:

Maarten  :brouwen:

Cuvee René

Bedankt voor het welkom heten!

Eerste biertje gaat zaterdag gebrouwd worden.
Had alleen nog geen Chempro in huis, dus besteld, en gelijk maar de ingrediënten voor het volgende brouwsel besteld:

Artikel
1 x   Hopbloemen Hallentau Perle 100 gram   € 3,55
2 x   Biergist Safbrew WB-06 bovengistend zakje 11,5 gram   € 6,50
1 x   Premium Quality Tarwemout licht 4-5 ebc 5 kilo   € 11,75
1 x   Hopbloemen Cascade 100 gram   € 5,25
1 x   Gerstemout Melanoidin Weyermann 5 kg   € 12,00
1 x   Chemipro OXI 1000 gram

Bedoeling om daar een witte trappist mee te maken.
Nog geen uitgewerkt brouwschema maar zag er op het forum één staan welke als basis gaat dienen. (Zo ben ik ook aan de ingrediëntenlijst gekomen)

Vergelijkbare Topics (7)

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.