Nieuws:

Help mee aan het verbeteren van het forum via een donatie. Klik hier,

Hoofdmenu

BrouwVisie 1.96 functioneert niet meer

Gestart door RobinB, 09-05-2013 14:20 u

Vorige topic - Volgende topic

RobinB

Vandaag vrij, dus tijd om te brouwen.
Dacht even snel een receptje door te rekenen voor een witje, wil BrouwVisie ineens niet meer! :weetniet:
Bij het mout en/of hopscherm kan ik niks toevoegen, noch de percentages veranderen.

Dus ik dacht, misschien handig om eens database onderhoud te doen, zie ik dat hij bezig is met allemaal "onbekende" entries?
Heb ik ook niet toegevoegd...

Wat is hier gaande Ozzie?
Ik heb niks gedaan tussen nu en de vorige keer dat ik em probleemloos gebruikte...

heijligers

Ik heb even getest en ik kan nog wijzigen in de moutdatabank.
Hier lijkt alles gewoon te werken.

RobinB

Oke, dat is fijn.
Mijn probleem doet/deed zich niet voor in de moutdatabank, maar gewoon in het recept.
Tabblad mout: niks laat zich wijzigen
tabblad hop/gist/kruiden: idem

In Basis kon ik wel dingen aanpassen.
Vandaar dat ik dacht dat het probleem mogelijk in de databases zat, dus heb ik het onderhoudprogje gedraaid zoals Oscar altijd adviseert.
Die ging ineens allemaal onbekende dingen toevoegen (zie foto) en nu duurt het opstarten van het recept ook ineens erg lang... :(

heijligers

In de recepten kan ik ook gewoon wijzigen.

RobinB

René K

Zojuist heb ik ook even database onderhoud uitgevoerd. Ik kan nu 1 recept niet meer wijzigen. De overige recepten wel + nieuwe recepten aanmaken gaat ook nog steeds goed.

RobinB

Hmmm...
Hoe het precies gegaan is weet ik niet, maar heb alles weer aan de praat. :)

Vreemde dingen:
- Het nieuw gemaakte recept was op één of andere manier vergrendeld geraakt, zonder dat ik dat zelf gedaan had. :weetniet:
Hierdoor kon ik natuurlijk geen bewerkingen meer uitvoeren.

- de gist.dbf en .mdx waren na de "database" onderhoud ineens 750MB resp 220MB groot geworden! :o :o :o :weetniet:
Dat laatste kan wel verklaren waarom alles ineens zo traag geladen werd... ;)

Ik heb het opgelost door de betreffende bestanden te vervangen door die uit de laatste backup en het recept te ontgrendelen.
Maar dan nog, hoe het zover gekomen is... :weetniet:

Oscar

Citaat van: RobinB op 09-05-2013  18:37 uMaar dan nog, hoe het zover gekomen is... :weetniet:

Geen idee... ik heb niets veranderd (kan ik ook niet) dus al het opgelost is, is het goed. Zal een foutje in een tabel geweest zijn. Misschien iets op jou pc?  :weetniet:  Geen idee.

Citaat van: RobinB op 09-05-2013  18:37 u- de gist.dbf en .mdx waren na de "database" onderhoud ineens 750MB resp 220MB groot geworden! :o :o :o :weetniet:

Ja, dat zal de verklaring zijn, dan lopen dingen niet meer erg lekker... :nut:

Twonky

Citaat van: Oscar op 09-05-2013  22:13 uJa, dat zal de verklaring zijn, dan lopen dingen niet meer erg lekker... :nut:

Sorry hoor, maar ik zie hier geen verklaring...

Maar goed ik kon gisteren ook nog wel werken... maar pas op, als je per ongeluk het vinkje batches splitsen na koken aan klikt, dan ben je a) je ingevoerde vergistingsinformatie kwijt en b) kan je dit niet meer ongedaan maken...

Of?

Zwaai
 :degroeten:

Vergelijkbare Topics (7)

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.