Nieuws:

Help mee aan het verbeteren van het forum via een donatie. Klik hier,

Hoofdmenu

Mooie goedkope pomp

Gestart door bvalkema, 29-01-2013 14:53 u

Vorige topic - Volgende topic

Segal

De Aliexpress versie is inderdaad goedkoper dan die op Solarproject.

Echter, op AE staat wel de lichtste versie van de pomp (8 Watt, 8 lpm, 3 meter opvoerhoogte). Zelf heb ik ooit de sterkste versie van solarproject gekocht (14 Watt, 1 lpm, 5 meter opvoerhoogte), en gebruik deze nog steeds met volle tevredenheid voor een eenpans RIMS.

Iemand een link naar deze versie op AI? (ik kan best een reserve gebruiken namelijk).

strokkie

Citaat van: Hans VH op 03-11-2014  13:00 uhttp://shop.solarproject.co.uk/sp2020-easy-connect-water-circulation-pump-%C3%82%C2%A3230-p-10.html
Ik heb dat pompje gekocht en al een paar keer gebruikt. Nadeel is dat het niet zelf aanzuigend is. Je moet zorgen dat er een voldoende aanloop van vloeistof is om hem in gang te krijgen.
Verder stokte het af en toe, geen idee wat de oorzaak was, maar plots stopt het lopen.

Ik heb (helaas) vergelijkbare ervaring met deze pomp. Liep tijdje goed in de testrun met water, maar stokte op gegeven moment en is er na paar minuten helemaal mee opgehouden. Paar week geleden hier op het forum ook al draadje over gepost  (kan de link naar dat draadje zo snel niet terugvinden), maar helaas geen oplossing kunnen vinden.

Ik ga denk ik maar op zoek naar een nieuwe pomp. Vrees beetje dat hier "goedkoop is duurkoop" van toepassing is.
Inmiddels alweer vele posts op het forum gelezen of diverse pompjes, maar ik kom er toch niet helemaal uit.
Graag jullie advies en ervaringen. Wat is een goeie, betrouwbare en toch nog engiszins betaalbare pomp?

Maarten

Citaat van: strokkie op 12-03-2015  10:15 uIk heb (helaas) vergelijkbare ervaring met deze pomp. Liep tijdje goed in de testrun met water, maar stokte op gegeven moment en is er na paar minuten helemaal mee opgehouden. Paar week geleden hier op het forum ook al draadje over gepost  (kan de link naar dat draadje zo snel niet terugvinden), maar helaas geen oplossing kunnen vinden.

Ik ga denk ik maar op zoek naar een nieuwe pomp. Vrees beetje dat hier "goedkoop is duurkoop" van toepassing is.
Inmiddels alweer vele posts op het forum gelezen of diverse pompjes, maar ik kom er toch niet helemaal uit.
Graag jullie advies en ervaringen. Wat is een goeie, betrouwbare en toch nog engiszins betaalbare pomp?
Er zijn erg veel gelijkende pompen beschikbaar. Het is fijn als iedereen een foto of link geeft zodat we van elkaar weten welke pomp we het over hebben. Zeker als het een slechte pomp is. Welke heb jij precies?

Ik ben erg tevreden met de solar pomp. (ik denk 12V)
Hij loopt bij mij om twee redenen af en toe vast: Lucht aanzuigen. De oplossing hiervoor is bij mij simpel: pomp uit pomp aan. Hij verzamelt zelf lucht in de kamer als hij blijft pompen. Inslag van bellen komt door lekke leidingen of lucht in het wort. Dat komt bij mij zelden voor als het brouwen eenmaal op gang is. (soms loopt de hevelfilter niet goed aan het begin en kan de pomp even droog staan)
De andere reden is troep die het pompje geheel blokkeert. Ik heb wel eens gehad dat een paar korreltjes aan het filter waren ontsnapt, en in de pomp kwamen. Sindsdien heb ik de pomp niet meer in een (extra) behuizing, zodat ik hem snel kan demonteren als hij niet meer wil draaien. Uit elkaar halen, blazen, in elkaar zetten. Als het daarbij blijft is het makkelijker dan een uur in een pan roeren. Als ik geen muziek op heb staan hoor ik het direct als de pomp stopt (of af en toe bellen verpompt). Helaas mag muziek niet ontbreken...

strokkie

Citaat van: Maarten op 12-03-2015  11:18 uEr zijn erg veel gelijkende pompen beschikbaar. Het is fijn als iedereen een foto of link geeft zodat we van elkaar weten welke pomp we het over hebben. Zeker als het een slechte pomp is. Welke heb jij precies?

Excuus... ik zie inderdaad dat ik de verkeerde link heb gebruikt. Ik heb deze pomp:
http://www.aliexpress.com/item/Food-grade-hot-water-circulation-brewing-pump-12V-20W/1868716530.html

... en helaas dus niet werkend (meer).

Erick

Iemand nog behoefte aan een goede Iwaki pomp:
https://link.marktplaats.nl/m1271278444

Gr. Erick

CeesM

Citaat van: strokkie op 12-03-2015  13:51 uExcuus... ik zie inderdaad dat ik de verkeerde link heb gebruikt. Ik heb deze pomp:
http://www.aliexpress.com/item/Food-grade-hot-water-circulation-brewing-pump-12V-20W/1868716530.html

Ik zie het. Gelijk uit de handel genomen. ;)

hansHalberstadt

Citaat van: strokkie op 12-03-2015  13:51 uExcuus... ik zie inderdaad dat ik de verkeerde link heb gebruikt. Ik heb deze pomp:

Het spijt ons, dit artikel is niet meer beschikbaar!

En misschien daarom ook niet meer leverbaar gelukkig.

Erick

Euh...
Jullie weten dat dit een post uit 2015 betreft?

Vergelijkbare Topics (7)

25803

Gestart door jank

Reacties: 1
Gelezen: 2579

19385

Reacties: 21
Gelezen: 25504

22502

Reacties: 32
Gelezen: 14039

17816

Gestart door MM

Reacties: 10
Gelezen: 6676

31233

Reacties: 53
Gelezen: 27428

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.