Nieuws:

Help mee aan het verbeteren van het forum via een donatie. Klik hier,

Hoofdmenu

Mooie goedkope pomp

Gestart door bvalkema, 29-01-2013 14:53 u

Vorige topic - Volgende topic

bvalkema

Met dank aan Koffie (de gebruiker dan ;) )

De volgende pomp:
http://shop.solarproject.co.uk/sp2020-easy-connect-water-circulation-pump-£230-p-10.html

Voedselveilig, en te betalen :)

heijligers

Bas_Pierik

Jup, fijn pompje. Makkelijk aan te sluiten op een goedkope acculader of een andere adapter van 12 V. Werkt ook nog bij 6 V, als je minder liters per minuut wilt.

kleine Minstreel

Wat vragen ze voor de shipment. Ben zeer geintreseerd om er ook één te kopen.

Raymond293

Dat is een mooie prijs zeg!

Bas_Pierik

Ik had hem hier voor 37,40. Wisselkoers zou nu wel iets anders zijn, maar ik dacht dat de prijs 29 pond incl porto naar Nederland was.

Twonky

Citaat van: Bas_Pierik op 29-01-2013  16:48 uIk had hem hier voor 37,40. Wisselkoers zou nu wel iets anders zijn, maar ik dacht dat de prijs 29 pond incl porto naar Nederland was.

Klinkt als een inkoopactie!
Dan doe ik mee  ;-)

Zwaai
 :degroeten:

Homme

Citaat van: Twonky op 29-01-2013  17:55 uKlinkt als een inkoopactie!
Dan doe ik mee  ;-)

Zwaai
 :degroeten:
Sluit ik mij bij aan!

orangeloo

Citaat van: Bas_Pierik op 29-01-2013  15:47 u

Wel een leuke opstelling... ik heb ook nog zo'n pan staan die ik niet meer gebruik.
Misschien wel eens leuk om te maken voor klein brouwsels.
Voor de prijs van het pompje hoef ik 't niet te laten...
Alleen nog iets vinden voor het spoelwater dan. Want daar gebruikte ik die namelijk pan voor. :brouwen:

Een beetje off topic, maar zie ik het nu goed...
Gebruik je de sensor van de STC 1000 nu in je wort om de temperatur te meten?

koffie

Citaat van: bvalkema op 29-01-2013  14:53 uMet dank aan Koffie (de gebruiker dan ;) )

De volgende pomp:
http://shop.solarproject.co.uk/sp2020-easy-connect-water-circulation-pump-£230-p-10.html

Voedselveilig, en te betalen :)
OK, ik hap :)
Waar heb ik de dank aan te danken?

Bas_Pierik

Citaat van: orangeloo op 29-01-2013  18:30 uWel een leuke opstelling... ik heb ook nog zo'n pan staan die ik niet meer gebruik.
Misschien wel eens leuk om te maken voor klein brouwsels.
Voor de prijs van het pompje hoef ik 't niet te laten...
Alleen nog iets vinden voor het spoelwater dan. Want daar gebruikte ik die namelijk pan voor. :brouwen:

Een beetje off topic, maar zie ik het nu goed...
Gebruik je de sensor van de STC 1000 nu in je wort om de temperatuur te meten?

Dat was een beetje een oude foto, de opstelling was toen nog niet klaar.

Het is een eenpansinstallatie van 27l. Ik had toen nog geen temperatuursensor (de vorige had ik laten vallen...), dus toen moest ik even uitwijken en die van mijn STC gebruiken. Op de foto zat er alleen water in de pan. De pomp gebruik ik om het wort te circuleren tijdens het maischen.

orangeloo

Ik vind het een prachtige compacte installatie.  :duimop:
Mijn HERMS is nu een half jaar in gebruik, maar het bouwen begint toch weer te kriebelen als ik dit zie.
Heb je toevallig ook nog een fotootje van de binnenkant...
En hoe regel je warm water, gewoon een pan op het fornuis?
En koken dan ook op het fornuis?

Bas_Pierik

Citaat van: orangeloo op 29-01-2013  19:22 uIk vind het een prachtige compacte installatie.  :duimop:
Mijn HERMS is nu een half jaar in gebruik, maar het bouwen begint toch weer te kriebelen als ik dit zie.
Heb je toevallig ook nog een fotootje van de binnenkant...

De binnenkant is niet spannend hoor, alleen een messing huiddoorvoer. Mijn binnenpan en takel zijn nog niet klaar...

David Steeman

Ik ben net op zoek naar een pompje om een weckketel-Speidel-kloon te maken, komt dit topic langs  :groots:

Kan je wat meer vertellen over jouw ervaringen met dit pompje? Welke versie heb jij, en levert deze voldoende debiet? Is het pompje gemakkelijk te reinigen (ik neem aan dat het pomphuis demonteerbaar is na het lossen van de boutjes)? Kan je es een foto posten van de binnenkant van het pomphuis?

Als dit pompje geschikt blijkt dan ben ik geïnteresseerd  om een inkoopactie op te zetten. Ik kan eventueel laten leveren bij en meebrengen door een Engelse collega zodat we verzendingskosten kunnen sparen. Wie is geïnteresseerd?

Voorlopige lijst:
Kleine Minstreel
Twonky
Homme
Orangeloo
Tjleet
RobinK
Rgeraads
Javal (?)
JanSt
Glorfindel
Marckenrick
Pizzabakker
Waaslandwolf

Ik heb eens contact opgenomen met de webshop om te zien welke korting ze bieden op de aankoop en verzending voor een bestelling van 10 stuks. Als er hier zoveel animo is natuurlijk :-)

tjleet

Citaat van: waaslandwolf op 30-01-2013  08:35 u... Wie is geïnteresseerd?
Check.

David Steeman

@Bas_Pierik: jouw installatie ziet er erg mooi uit, zou je wat meer uitleg + foto's kunnen plaatsen? Liefst in een apart topic, dan houden we dit topic voor verdere discussie over het pompje. Bedankt!

Robin K

Ook hier animo voor een pompje.

RGeraads

Ik ben ook wel geïnteresseerd...

kleine Minstreel

Citaat van: waaslandwolf op 30-01-2013  08:35 uIk ben net op zoek naar een pompje om een weckketel-Speidel-kloon te maken, komt dit topic langs  :groots:

Kan je wat meer vertellen over jouw ervaringen met dit pompje? Welke versie heb jij, en levert deze voldoende debiet? Is het pompje gemakkelijk te reinigen (ik neem aan dat het pomphuis demonteerbaar is na het lossen van de boutjes)? Kan je es een foto posten van de binnenkant van het pomphuis?

Als dit pompje geschikt blijkt dan ben ik geïnteresseerd  om een inkoopactie op te zetten. Ik kan eventueel laten leveren bij en meebrengen door een Engelse collega zodat we verzendingskosten kunnen sparen. Wie is geïnteresseerd?

Voorlopige lijst:
Kleine Minstreel
Twonky
Homme
Orangeloo
Tjleet
RobinK
Waaslandwolf

Ik heb eens contact opgenomen met de webshop om te zien welke korting ze bieden op de aankoop en verzending voor een bestelling van 10 stuks. Als er hier zoveel animo is natuurlijk :-)

Ik heb ook een mailtje gehad van Jaap (Javal) dat hij intresse heeft. Ben benieuwd welke prijs en type eruit komt.

David Steeman

Citaat van: kleine Minstreel op 30-01-2013  09:56 uIk heb ook een mailtje gehad van Jaap (Javal) dat hij intresse heeft.
Ik heb hem toegevoegd aan de lijst, maar het zou leuk zijn mocht hij zelf zijn interesse uiten in dit topic.

JanSt

Ik ben ook geïnteresseerd in de pomp.

Bas_Pierik wat een mooie opstelling. Zou je hier een mooi topic over kunnen maken, ik wil ongeveer het zelfde gaan maken.
Aangezien ik weinig ruimte heb.

Glorfindel

Ik heb ook interesse!

Markenrick

Dorstige Alexander

Wat voor debiet kan die pomp aan? Er staan verschillende versies op de site en het is me niet helemaal duidelijk.

Waarschijnlijk is deze enkel goed voor een rims of voor simpele pompopdrachten? Voor een Herms zit er waarschijnlijk niet voldoende kracht achter.

tjleet

De 14 W kan 11 l / minuut aan over 5 meter.

Vergelijkbare Topics (7)

25803

Gestart door jank

Reacties: 1
Gelezen: 2579

19385

Reacties: 21
Gelezen: 25504

22502

Reacties: 32
Gelezen: 14039

17816

Gestart door MM

Reacties: 10
Gelezen: 6676

31233

Reacties: 53
Gelezen: 27428

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.