Nieuws:

Help mee aan het verbeteren van het forum via een donatie. Klik hier,

Hoofdmenu

Bottelen in 5 liter vaatjes

Gestart door gert-jan, 26-01-2013 17:13 u

Vorige topic - Volgende topic

gert-jan

Even een vraagje aan de mede forumers. Ik ben voornemens een tap systeem pje aan te schaffen voor het tappen uit 5 liter vaatjes dmv CO2. Ik wil deze afvullen met bier geen hergisting en een week onder druk dmv het CO2 patroon. Zou dit gaan werken. Ik heb begrepen dat een sodakeg net zo werkt.

Hoe is jullie mening daarover.

:degroeten: Gert-Jan

Henielma

In die CO2 patronen zit erg weinig koolzuur. Iets van 16 gram of zo. Als je die voor het carboniseren van het bier wil gebruiken zal je er meerdere nodig hebben. Lijkt me prijzig.

Pizzabakker

Gewoon fustelen met 3 gram suiker per liter. 1 week op 24 graden en tappen maar.

KJ!

Yep,  3 gram per liter en je bent klaar!

gert-jan

3 gram lijkt me een goede ga ik maar proberen geloof ik. Ik neem aan dat het ook langer kan gisten. Ik ga volgende weekeind brouwen maar deze zomer pas gebruiken.

Ik had het al geprobeerd met 9 gram suiker maar dat was kaboom. :pan:

:degroeten: Gert-Jan

Albertus

Neem afsluitdoppen met een overdrukventiel, op het forum is daar al het nodige over gezegd.

Bert

gert-jan

Is dat niet dat ze een schroefje in de dop draaien?

gj

koffie

Is inderdaad een gummidop met een soort schroef en veertje.
Onder een bepaalde druk zal het schroefje omhoog gaan, en zo de overdruk aflaten. Het schroefje zakt vervolgens vanzelf weer naar beneden.
Op deze manier zul je niet een dikke bierbom krijgen ;)

gert-jan

Vergelijkbare Topics (7)

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.