Nieuws:

Help mee aan het verbeteren van het forum via een donatie. Klik hier,

Hoofdmenu

BrouwVisie Volume in maischpan

Gestart door Glorfindel, 22-12-2012 21:25 u

Vorige topic - Volgende topic

Glorfindel

Een vraagje:
In het scherm maischen is een blauw veld "Volume in maischpan" opgenomen. Ik zou verwachten dat dat het totale volume van het maischwater en alle mout is, maar dat lijkt alleen het maischwater te zijn. Als ik het maischwater op bijvoorbeeld 25 liter zet, is het totale volume in de maischpan dat ook. Het veld erboven: "Temperatuur inmaischwater" werkt wel zoals ik dat verwacht. Het kan zijn dat ik iets fout doe, al weet ik niet wat...

Nog een vraagje:
In het scherm koken krijg ik een rij popups met een foutmelding. Ik krijg het niet weg en zit in ieder nieuw recept dat ik aanmaak. Je komt er alleen uit door de entertoets ingedrukt te houden en tegelijk met je muis op een andere tab te klikken. Ook hier zal ik vast wat fout doen. Alleen wat?
Ik heb het XML bestand bijgevoegd.

Oscar

Citaat van: Glorfindel op 22-12-2012  21:25 uIn het scherm maischen is een blauw veld "Volume in maischpan" opgenomen. Ik zou verwachten dat dat het totale volume van het maischwater en alle mout is, maar dat lijkt alleen het maischwater te zijn.

Klopt, is nog een klein bugje in 2.0..Reeds opgelost voor de volgende update.

Het popup schermpje kan ik niet reproduceren, maar lijkt iets met je tijdinstellingen te maken hebben...  :weetniet:

Glorfindel

Wat me opvalt is dat de middelste regel: "Koken tot" heel even gevuld is met blauwe velden en dan leeg wordt. Er staat dan een % teken en de pop ups komen.
Bestaande recepten gaan goed, maar nieuwe hebben het probleem...

Oscar

Glorfindel

Vandaag blijven de pop ups weg. De reboot zal de oplossing wel geweest zijn.
Bedankt voor je snelle reactie Oscar!

orangeloo

Dat van die maischvolume had ik gisteren ook gevonden (was de eerste keer dat in met 2.0 brouwde)
Wilde ik ook door geven , maar ze zijn me voor zie ik.
Verder wel handig dat er nu ook een veld spoelen / filteren is. :duimop:

Ik heb ook nog een klein foutje gevonden... :'(
Als ik volgens de voorraadlijst bv 3,933 kg pilsmout  heb, laat hij in het veld recept / Moutstorting / moutgegevens (recht in het scherm) zien dat ik "op voorraad" 4 gram heb.  :weetniet:

Glorfindel

Citaat van: Oscar op 22-12-2012  22:15 uKlopt, is nog een klein bugje in 2.0..Reeds opgelost voor de volgende update.

In dit oude draadje vond ik een formule waar ik voorlopig mee uit de voeten kan. Het is immers niet de bedoeling dat de maischpan overstroomt op het moment dat ik enthousiast de mout erbij stort  ;D

Citaat van: Adrie op 12-10-2007  09:56 uIn BrouwHulp ga ik uit van de volgende formule:

volume beslag = volume water + 0,668 * kg mout

Oscar

Citaat van: orangeloo op 23-12-2012  08:30 uAls ik volgens de voorraadlijst bv 3,933 kg pilsmout  heb, laat hij in het veld recept / Moutstorting / moutgegevens (recht in het scherm) zien dat ik "op voorraad" 4 gram heb.  :weetniet:

is ook nog een klein bugje... wordt opgelost. :)

orangeloo

Citaat van: Oscar op 23-12-2012  11:42 uis ook nog een klein bugje... wordt opgelost. :)
Ik had niet anders verwacht  :duimop:...moet je 't wel ff weten natuurlijk ^-^.

Vergelijkbare Topics (7)

15447

Reacties: 1
Gelezen: 2281

20279

Gestart door John

Reacties: 9
Gelezen: 3865

19802

Reacties: 6
Gelezen: 3586

28747

Reacties: 5
Gelezen: 3311

19265

Reacties: 2
Gelezen: 2223

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.