Nieuws:

Help mee aan het verbeteren van het forum via een donatie. Klik hier,

Hoofdmenu

Starten met brouwen

Gestart door Robinj, 09-12-2012 15:02 u

Vorige topic - Volgende topic

Robinj

Zelf zit ik al lang te denken over om een keer zelf bier te brouwen, dan niet gelijk volmout maar heel simpel, wort in een gistingsvat duwen, vergisten bottelen rijpen en klaar. Zelf had ik al een paar leuke pakketten zelf samen gesteld. Had geld gekregen van een collega van mijn moeder omdat ze het lullig vind omdat ik de rookstoel niet kon krijgen ivm kinderen.

Pakket 1:

Startset Bierbrouwen Professional €49,50
 Gistingsvat (met kraan en waterslot) 60 liter €40,00
 2X Black Rock New Zealand Bockbeer (23 liter) €13,95
 2X Bards (droogpakket) Old English (20 liter) €14,75
2X Muntons Gold Highland Heavy Ale (23 liter) €24,50
Startset Beer Beer mini drukvaatjes €70,00
 24X Drukvat mini 5 liter + gummidop Beer King MET opdruk €7,95

Pakket 2:

Black Rock New Zealand Bockbeer (23 liter) €13,95
 2X Drukvat mini 5 liter + gummidop Beer King MET opdruk €7,95

Pakket 3:

Bards (droogpakket) Old English (20 liter) €14,75
 Drukvat mini 5 liter + gummidop Beer King MET opdruk €7,95

Pakket 4:

Startset Bierbrouwen Professional € 49,50
 Gistingsvat (met kraan en waterslot) 60 liter € 40,00
 Muntons Gold Highland Heavy Ale (23 liter) € 24,50
 Startset Beer Beer mini drukvaatjes € 70,00
 2X Drukvat mini 5 liter + gummidop Beer King MET opdruk € 7,95

Nu komt het, ik moet kiezen. Wil ik pakket 1 om gelijk klaar te zijn maar dan moet ik flink door sparen. Wil ik pakket 2,3 of 4 dan hoef ik niet lang te wachten maar dan moet ik weer een potje klaar zetten voor de andere bier soort met vaten. Daarom lijkt het mij verstandig om met een 23 l pakket te beginnen en geen extra vaten te hoeven kopen voor een aantal jaar.

Wat zou ik moeten kiezen.

Jacques

Het zal wel aan mij liggen maar ik snap je bericht niet helemaal. Is er misschien iets misgegaan bij het plakken en knippen?

Robinj

Kan zijn dat je het niet snapt. Met het plakken is er niks misgegaan. Ik wil starten met brouwen, alleen ik hou niet zo van de standaard bieren. Daarom had ik zelf wat pakketten samengesteld alleen ik heb wat advies van jullie nodig. Zou ik in een keer de stap moeten maken of moet ik het rustig aan doen en het soort voor soort moeten doen en dus goedkoper uit zijn.

Oscar

Citaat van: Robinj op 09-12-2012  16:42 uZou ik in een keer de stap moeten maken

Naar het brouwen met mout en hop? Dan zeg ik ja... want zo moeilijk is dat niet... :-) maar ik kan niet in jou portefeuille kijken.

:brouwen:

Robinj

Volmout gaat in dit geval niet ivm portefeuille (zit ook met re-enactment). Wil ook niet gelijk naar volmout over. Dat is een stapje verder. De vraag is, zal ik pakket 1 kiezen ( ongeveer €480,-) of pakket 2, 3 of 4 (ongeveer €220,-)

Oscar

Citaat van: Robinj op 09-12-2012  18:29 uDe vraag is, zal ik pakket 1 kiezen ( ongeveer €480,-) of pakket 2, 3 of 4 (ongeveer €220,-)

Als het enige verschil is het aantal bierpakketten dat je erbij hebt gedaan, maakt het geen r**t uit! Want die kun je ook los kopen... :)

Jacques

Citaat van: Robinj op 09-12-2012  18:29 uDe vraag is, zal ik pakket 1 kiezen ( ongeveer €480,-) of pakket 2, 3 of 4 (ongeveer €220,-)

Bij alle pakketten staat " Startset Bierbrouwen Professional €49,50" vandaar ook dat ik jouw vraag niet snap.

Robinj

Da's de set zonder blik of wat dan.

seed7

Simpel beginnen, uitrusting en 1 bierset. Andere "smaakjes" kan altijd nog, hou je nog wat in de knip om een schrootmolen en wat dingetjes te kopen als je volmout wilt.

s7.

McMelloW

Welkom Robin. Lees eens de cursussen over brouwen op deze site.
Koop en lees het boek van Adrie Otte 'H2O Verander water in Bier'
Of het boek 'Zelf bier brouwen' (The brewer's Bible) van Brian Kunath.
Deze boeken leggen het brouw proces uit en vertellen veel over de benodigde apparatuur en spullen. Verder zijn het goed naslag werken. Dus gelijk een investering voor de toekomst.   :proost:

Vergelijkbare Topics (7)

9559

Reacties: 12
Gelezen: 5931

4793

Reacties: 11
Gelezen: 5156

26710

Reacties: 34
Gelezen: 12121

23273

Reacties: 103
Gelezen: 36482

44868

Reacties: 6
Gelezen: 1516

38524

Reacties: 25
Gelezen: 6781

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.