Nieuws:

Help mee aan het verbeteren van het forum via een donatie. Klik hier,

Hoofdmenu

Voorstellen: Camiel

Gestart door Cumulonimbus, 10-10-2012 16:27 u

Vorige topic - Volgende topic

Cumulonimbus

Dag hobbybrouwers!

Mijn naam is Camiel, biologiestudent wonende te Nijmegen.

Al geruime tijd ben ik een liefhebber van bier. Als er ergens speciaalbiertjes te krijgen zijn wil ik ze allemaal proeven. Ik hou van ambachtelijke producten, kwaliteit en doe-het-zelf projecten. Dus ik kwam op het idee om gewoon zelf bier te gaan brouwen!

Het begon begin juni dit jaar. Eerst heb ik me ingelezen in het boek: Zelf bier brouwen van Brian Kunath. Ik had de spullen binnen en heb een tripel gebrouwd uit een Brewferm blik, de makkelijke weg. Wel had ik er zelf sinaasappelschillen en rietsuiker aan toegevoegd in plaats van de gewone ingrediënten om gelijk te kijken of dit terug te vinden was in de smaak.

Waarrempel wat een geslaagd bier! Alleen maar positieve reacties! Erg motiverend om door te gaan. Op dit moment staat een hefeweizen heerlijk te pruttelen op mijn studentenkamer. Dit keer ben ik gaan extractbrouwen.

Ik ben van plan om eerst het extractbrouwen goed te doen, daarna wil ik doorgaan met de minimaisch methode om uiteindelijk volmout te gaan brouwen. Ik vind het nu al prachtig en zie veel mooie bieren voor me.

Een groot gedeelte van het plezier haal ik uit het aantrekkelijk maken van het biertje. Daarom zal elk biertje van mijn hand Donderwolk heten met een bierspecifieke subtitel. Op deze manier is het extra leuk om er eentje cadeau te doen of weg te geven. Een donderwolk is alleen echt als de stempel van mijn avatar erop terug te vinden is :biersmile:

Ik weet nog niet wat mijn inbreng zal zijn op dit forum, maar er staat heel veel nuttige informatie op, en wie weet kan ik een keer wat betekenen voor iemand.

Proost!

heijligers

Welkom Camiel en veel brouwplezier toegewenst.  :brouwen:
Het wordt pas echt leuk met volmout brouwen, maar tot die tijd kun je al veel leren.

EvdBroek

EvdBroek

Enkele weken terug ben ik in Nijmegen in een café geweest waar ze hel veel verschillende bieren hebben. Dat was in de buurt van 1944 Plein

30cl

Welkom!

Ga in Nijmegen eens kijken bij slijterij In de blauwe druif. dedruif.nl Veel lekkere verschillende bieren daar!

Groet

RobinB

Hai Camiel,

Altijd goed om een biologie student erbij te hebben. :)

Cumulonimbus

Bedankt voor een warm welkom!

30Cl
Bij de Druif zal ik eens gaan kijken!

EvdBroek
Dat was waarschijnlijk café Samson! Zij hebben inderdaad heel veel bieren, en wat ook leuk is: Ze hebben een applicatie voor je smartphone waarbij je de hele bierkaart kunt lezen inclusief informatie over de brouwers. Je kunt je biertjes beoordelen met sterren en notities maken. Wat ik ook erg mooi vind is dat de obers zich excuseren als het juiste glas bij je bier niet beschikbaar is haha.

RobinB
Biologie is een prachtig ondersteunende studie voor het bierbrouwen ;)

seed7

Veel plezier Camiel!

Nijmegen, goh, daar heb ik ooit nog eens gewoond. Heeel lang geleden. Bestaat 't Pumpke (Bieracademie) nog, van de familie van den Akker? Zal wel niet, was in begin/midden jaren '80 toch wel een van de cafe's in Nederland waar je echt keus had. Mooie roodkoperen bar ook.

s7.

Cumulonimbus

Even googlen: Het Pumpke schijnt nog te bestaan! Is vlak bij mijn huis. Ik zal eens een kijkje nemen.
Café Jos is natuurlijk ook een Nijmeegse aanrader. Een zogeheten meesterschenkerij, goede bierkaart ook!

RobinB

Citaat van: Cumulonimbus op 10-10-2012  21:16 uRobinB
Biologie is een prachtig ondersteunende studie voor het bierbrouwen ;)
Helemaal waar!
Welke kant ga je op?
Of ben je nog niet zo ver?

Cumulonimbus

Nee zo ver ben ik echt nog niet, het is in eerste instantie mijn bedoeling docent te worden. Ik heb er al wat (onafgemaakte) studies op zitten en stabiel werk zou erg prettig zijn om studieschuld terug te betalen, en met het overige geld kan ik hopelijk een master bekostigen. Het wordt waarschijnlijk iets in de richting ecologie of aquatische ecologie. Daar valt nog een hoop te ontdekken!

Ik ga nu lekker een bockbiertje drinken! Moet ze allemaal proberen deze herfst haha :proost:

Fijne avond!

George81

Hey Camiel, stadsgenoot!

Welkom op het forum.
Als je hulp nodig hebt met het bij elkaar vinden of maken van je spullen of een keer wil meekijken dan is dat geen probleem!

Als je weinig ruimte/geld hebt dan is moutextract brouwen een goede optie.

Groeten,
George

Vergelijkbare Topics (7)

37299

Reacties: 4
Gelezen: 1052

44073

Reacties: 5
Gelezen: 792

41754

Gelezen: 1032

33059

Reacties: 1
Gelezen: 1061

30869

Gelezen: 1677

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.