Nieuws:

Help mee aan het verbeteren van het forum via een donatie. Klik hier,

Hoofdmenu

Mijn eerste bier!

Gestart door Hop Meester, 26-09-2012 20:06 u

Vorige topic - Volgende topic

Hop Meester

De fles staat ijskoud. Je ziet wat gist residue op de bodem liggen. Voorzichting open ik de fles. Prachtig! Er is een sisssss geluid en klein beetje koolzuurgas rook zie ik opstijgen. Voorzichtig giet ik een half flesje in mijn glas. Leuk! Er komt schuim op. Dit is alvast een succes. Qua kleur zien we een amber-kleurig bier. Niet goudkleurig zoals Brewferm op de verpakking meldt. Het brouwsel ruikt goed en stevig. Dus proeven maar. Hmmmm. Heerlijk! Een stevig bier met volle smaak, niet te zoet, ook een lichte bittere nadronk. Dit is absoluut een succes! Hoera! Hoera! We gaan hiermee verder. Dit wordt beslist mijn nieuwe hobby!

Als eerte bier koos ik voor Brewferm Diabolo. Een bierkit leek mij de ideale manier om te starten en beginnersevaring op te doen.

www.bierbrouwland.nl
Mijn brouw dagboek.

Henielma

Veel plezier met je eerste bier. Zo te lezen gaan er nog vele volgen.

Ik weet nog dat ik het Abdij bier van mijn eerste (blik)brouwsel heerlijk vond. De foto van dat allereerste glas eigen bier is nog steeds mijn Avatar.

Hai

Citaat van: Hop Meester op 26-09-2012  20:06 uDe fles staat ijskoud. Je ziet wat gist residue op de bodem liggen. Voorzichting open ik de fles. Prachtig! Er is een sisssss geluid en klein beetje koolzuurgas rook zie ik opstijgen. Voorzichtig giet ik een half flesje in mijn glas. Leuk! Er komt schuim op. Dit is alvast een succes. Kwa kleur zien we een amber-kleurig bier. Niet goudkleurig zoals Brewferm op de verpakking meldt. Het brouwsel ruikt goed en stevig. Dus proeven maar. Hmmmm. Heerlijk! Een stevig bier met volle smaak, niet te zoet, ook een lichte bittere nadronk. Dit is absoluut een succes! Hoera! Hoera! We gaan hiermee verder. Dit wordt beslist mijn nieuwe hobby!

Als eerte bier koos ik voor Brewferm Diabolo. Een bierkit leek mij de ideale manier om te starten en beginnersevaring op te doen.

www.bierbrouwland.nl
Mijn brouw dagboek.
Nu op naar het echte werk.

Aart

Gefeliciteerd met je eerste bier! Leuk he die eerste keer dat het uit de fles komt... En het is echt bier. Je hebt gewoon zelf bier gemaakt!
Super leuke hobby dit ja :)

JanEric

Leuk om te lezen. Heb ook mijn eerste bieren op fles te rijpen. Brewferm Gallia en abdij. De abdij wordt steeds beter naar mate hij langer staat. Je zult met de Diabolo ook wel verschil proeven als deze langer op fles rijpt. ik kan bijna niet wachten om met het echte werk te beginnen. Met mout en hop dus. :proost:

Vergelijkbare Topics (7)

4155

Reacties: 150
Gelezen: 45851

24852

Reacties: 24
Gelezen: 10096

9726

Gestart door MO

Reacties: 14
Gelezen: 13668

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.