Nieuws:

Help mee aan het verbeteren van het forum via een donatie. Klik hier,

Hoofdmenu

Voorstellen

Gestart door Amphibius, 25-08-2012 00:43 u

Vorige topic - Volgende topic

Amphibius

Hallo!!!
Ik zal me even voorstellen
Ik ben Amphibius woon in de omgeving van Den Haag en heb altijd met de gedachte gespeeld om zelf eens een biertje te brouwen Tot ik in 2011 het boek van mijn zoon kreeg Jong bier in oude vaten waar in gesproken werd over hobbybrouwerijen En mede door het niet kunnen krijgen van een Kerstbier in 2010 was mijn interesse weer gewekt Ik ben gaan kijken op dit forum en heb een startpakket gekocht en een blik Brewferm kerst en tarwebier het resultaat was zo bevredigend dat ik daarna een Brewferm abdijbier tripel en een muntons bockbier heb gebrouwen. Ik zou graag lid willen worden van een Gilde maar dat heb ik nog niet kunnen vinden in de omgeving van Den Haag ik zou graag de volgende stap zetten naar het brouwen met granen maar zou dat eerst eens met iemand meebrouwen die dit al vaker gedaan heeft Zodat ik met de aanschaf van spullen de goede keus maak
verder hoop ik mijn kennis op de forum te vergroten

Jacques

Welkom Amphibius,

Goed dat je de stap naar moutbrouwen wilt nemen. Je zult zien dat het brouwen dan een stuk leuker wordt. Je hebt dan veel meer dingen in de hand. De hoeveelheid grondstoffen de beschikbaar zijn is veel groter en je kunt in feite elk bier brouwen dat je kunt bedenken. En het is ook leuk je eigen spullen bij elkaar te zoeken en het een en ander zelf te maken.

Veel succes!

heijligers

Welkom, en veel succes. :brouwen:

goom

Welkom, weer iemand uit het Zuid Hollandse erbij

George81

Welkom en succes met brouwen.

Wees niet bang als het 1 en ander tijdens het brouwproces misgaat, dat levert soms de mooiste biertjes op gek genoeg.

fwouters

Welkom en succes, wat er hierboven staat kan ik alleen maar beamen  :brouwen:

Vergelijkbare Topics (7)

23234

Reacties: 3
Gelezen: 1269

34691

Reacties: 0
Gelezen: 1235

19656

Gestart door Huug

Reacties: 2
Gelezen: 1649

32339

Reacties: 7
Gelezen: 1832

43420

Reacties: 3
Gelezen: 919

6094

Reacties: 2
Gelezen: 1849

30295

Reacties: 7
Gelezen: 2307

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.