Nieuws:

Help mee aan het verbeteren van het forum via een donatie. Klik hier,

Hoofdmenu

Even voorstellen: Robin K

Gestart door Robin K, 06-02-2012 17:40 u

Vorige topic - Volgende topic

Robin K

Hallo  :degroeten:,

Na een paar dagen op het forum als gast te hebben meegekeken heb ik besloten om de eerste
voorzichtige stappen in de bierbrouwwereld te zetten en me te registreren op het forum.

Mijn naam is Robin, 44 jaar en woonachtig in Alkmaar.
De bedoeling is dat ik ga beginnen met het brouwen van een biertje uit een bierpakket van Brewferm. Dit om te kijken
of het wat voor mij is en daarna zal ik wel zien hoe zich de zaken zich verder gaan ontwikkelen.

Vragen van mijn kant zullen er vast wel komen maar gezien de grote hoeveelheid kennis hier op het forum moet dat geen
probleem opleveren.

Groet,
Robin

KC

Welkom hier. Brouwen is een hele leuke hobby. Ik hoop dat je er van geniet.

broeder

hoi,

Welkom en...
ik hoop dat je bestand tegen verslavingen,
want brouwen werkt verslavend, zo leuk namelijk.
Brouwen is leuk, je spulletjes bij elkaar scharrelen ook,
je technische vernuft (indien aanwezig) er op loslaten is uitdagend,
kortom een leuke hobby.
Maar pas op voor die andere verslaving,
drink met mate en goede maten M/V
succes :lekkerbier: :lekkerbier: :lekkerbier:

Groet broeder Willem

RobinB

Hoi Robin,
Welkom op het forum!

Groeten
Robin ;)

Jacques

Welkom Robin.

Met een blik beginnen is prima. Als het brouwvirus je echt te pakken heeft stap je automatisch over op moutbrouwen. Je hebt zo meer grip op de kwaliteit van je bier.

Speciaal voor de blikbrouwers is er een cursus op de wiki site behorende bij dit forum. Heb je die al gevonden?

Gerb

Succes! en welkom op het forum.

CO2

Hoi Robin!

Wat een goed voornemen van je! En Alkmaar is dicht bij Castricum, dus kom eens een avondje langs als je mijn brouwspullen wilt zien.

groet, Sjaak.

Robin K

Allemaal hartelijk dank voor het warme welkom in deze koude ijstijd  ;D.

De planning is dat ik in het weekend mijn bestelling bij Brouwmarkt ga doen, dus tot dan kan ik nog
piekeren welk type bier ik ga brouwen. Zelf zat ik te denken aan een Brewferm Ambiorix, Gallia of Diabolo.
Als iemand nog advies hierover heeft, altijd welkom.

@Jacques: Ja ik heb de wiki handleiding gevonden en een paar keer goed door gelezen. Ik zit nog wel met wat vragen
maar kom daar zeker nog wel mee op het forum.

@CO2: bedankt voor de uitnodiging en zal zeker eens met je afspreken om te komen kijken. Heb gezien dat er rond Alkmaar
een paar brouwers zijn dus hulp genoeg als ik het niet meer weet  ^-^

Inmiddels al een beetje vooruit lopend op een wat meer professionele aanpak van het brouwen heb ik een TC-10 uit China
gekocht en die verwacht ik over een paar weken binnen te hebben. Hiermee wil ik dan een oude koelkast ombouwen
tot een geconditioneerde gistkast. De eerste brouw zal gewoon in een kamer gebeuren waar de temperatuur tussen de
18 en 20 graden is.

Tot zover de plannen, nu op naar het weekend en het bestellen van de benodigde spullen.

Groet,
Robin   

Jacques

Citaat van: Robin K op 07-02-2012  18:48 u@Jacques: Ja ik heb de wiki handleiding gevonden en een paar keer goed door gelezen. Ik zit nog wel met wat vragen
maar kom daar zeker nog wel mee op het forum.

Graag.  De bedoeling is dat de cursus in combinatie met de pagina veel gestelde vragen (die nog grotendeels geschreven moet worden) glashelder zijn en zo min mogelijk vragen open laten.

Vergelijkbare Topics (7)

36316

Gestart door Erwtje

Reacties: 4
Gelezen: 1287

28223

Reacties: 6
Gelezen: 2256

14403

Reacties: 13
Gelezen: 4112

40913

Reacties: 8
Gelezen: 1144

29403

Gestart door Duintje

Reacties: 3
Gelezen: 1744

21187

Reacties: 14
Gelezen: 4671

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.