Nieuws:

Help mee aan het verbeteren van het forum via een donatie. Klik hier,

Hoofdmenu

24/25-09-2011 Nederlandse brouwerijdagen

Gestart door Sibiu, 05-09-2011 19:12 u

Vorige topic - Volgende topic

Oscar

Zeg dan gewoon dat je ff bij de Prael langs gaat, dan weten we waar je over praat. ;)

jpt

Citaat van: Oscar op 24-09-2011  23:46 uZeg dan gewoon dat je ff bij de Prael langs gaat, dan weten we waar je over praat... ;)
Nee man, ik maak 'm zelf morgen, samen met collega Bart.  Hoe ging het bij jou, zijn je slangen nog niet stuk getrapt?

Kleine_Schriek

Citaat van: kroonkurk op 24-09-2011  20:45 uKlinkt goed! Oosterhout is niet zo ver weg maar moeilijk te doen met OV, en als ik op de motor ga drink ik niet. Helaas...
Niet zo lastig hoor. Heb die route heel vaak naar mijn schoonouders genomen, maar helaas is de brouwerij nog niet zo goed in communicatie. Vanaf station Breda is de brouwerij als volgt te bereiken:

- buslijn 126 of 127 halte Oosterhout Zuiderhout
- dan sta je op het winkelcentrum en moet je de weg volgen naar de stoplichten 50 meter verderop (aan je rechterhand is het parkeerterrein van het winkelcentrum).

Helaas is de weg opgebroken dus even 2 versies van de route:

- normaal is het dan rechtsaf  (gewoon over het fietspad lopen) , dan na 200 meter 1e straat (Eikdijk) linksaf lopen tot aan de kadeweg. Je ziet het kanaal al dus kan niet missen. Dan linksaf lopen op het wandelpadje langs de bomen en dan zie je de toegangsborden al.
- nu is het dan oversteken bij de stoplichten en rechtdoorlopen in de bossen (dus niet de gewone weg vervolgen maar het onofficiele honden uitlaatpaadje). LInks van je zie je de weg omhoog lopen richting brug. Wandelpaadje volgen helemaal tot je aan het kanaal bent. Dan rechtsaf lopen op het wandelpadje langs de bomen en dan zie je de toegangsborden al.

Gewoon doen! De brouwerij is nu nog zo leuk klein.

Oscar

Citaat van: jpt op 25-09-2011  00:27 uNee man, ik maak 'm zelf morgen, samen met collega Bart.

OOh ja, jij werkte bij de prael.... :nut: :stom:

Citaat van: jpt op 25-09-2011  00:27 uHoe ging het bij jou, zijn je slangen nog niet stuk getrapt?

Ging wel goed en geen slangen stuk getrapt. ;D ;D

davadox

Citaat van: Kleine_Schriek op 24-09-2011  20:36 uVandaag bij brouwerij Bourgogne Kruis in Oosterhout geweest en hun gloednieuwe allereerste productiebier op genaamd "Witte". Zoals de naam al zegt een witbier. Het smaakte heerlijk zo in het zonnetje. Mooi witbier, niets op aan te merken. We kregen een glas van de tap gratis van de brouwerij en er waren hapjes en nootjes. Het is niet zo'n sfeervolle locatie zo'n bedrijfjesterrein met loodsen, maar ze hadden de ingang goed aangegeven en het is gewoon supergezellig daar. Dus ben je in de buurt, vooral even bezoeken deze net beginnende brouwerij. Morgen is er ook nog live muziek en de zon schijnt nog steeds!
Dat was een aanrader dus!
Nou baal ik helemaal dat ik niet kon.
U wordt bedankt. ;)

kroonkurk

Op aanraden van Kleine_Schriek naar Oosterhout afgereisd  - bedankt voor de routebeschrijving! - en Bourgogne Kruis bezocht.
Een bijzonder lekker witbiertje, ik dacht er kruiden in te ontdekken maar volgens de brouwmeester waren er geen toegevoegd. Gebruikte gist was Fermentis S-06 waar ik (nog) geen ervaring mee heb. De brouwerij was klein maar fijn en de sfeer was erg gezellig. Moest wennen aan de Brabantse muziek ;-)

davadox

Citaat van: kroonkurk op 25-09-2011  20:31 uOp aanraden van Kleine_Schriek naar Oosterhout afgereisd  - bedankt voor de routebeschrijving! - en Bourgogne Kruis bezocht.
Een bijzonder lekker witbiertje, ik dacht er kruiden in te ontdekken maar volgens de brouwmeester waren er geen toegevoegd. Gebruikte gist was Fermentis S-06 waar ik (nog) geen ervaring mee heb. De brouwerij was klein maar fijn en de sfeer was erg gezellig. Moest wennen aan de Brabantse muziek ;-)
Haha en hoe klinkt Oosterhoutse/ Brabantse muziek dan?

kroonkurk

Je gaat er automatisch van aan de polonaise, hè ;)

Gerb

Wat is de S06? typefoutje? S04 misschien?

Hopmans

Er zal wel WB-06 bedoeld worden.
Witbiergist.

kroonkurk

Safbrew WB-06, ja. Zag deze ook vermeld als Safale S-06, zodoende. Dank voor de correctie.

Kleine_Schriek

Leuk om te lezen dat mijn routebeschrijving niet voor niets getypt was vanochtend ;-)  En die brabantse muziek went meestal vrij snel  8)

Bedankt voor de info dat het de WB06 gist was. Hij vergist hem op 20 graden weet ik. Heel fijn om te weten, want ik heb super ruzie met die gist gehad, maar denk dat ik nu weet wat mijn probleem is: ik vergistte hem op 18 graden en dan geeft ie een vreemd smaakje. Ga in het voorjaar weer een keer stoeien met de WB06, maar dan op 20 graden met Tcontrol.

jpt

Citaat van: Oscar op 25-09-2011  09:45 uOOh ja, jij werkte bij de prael.... :nut: :stom:
Ja, je weet wel, zo'n net zo maatschappelijk verantwoorde brouwerij als bij jou.  :biersmile:

Wel liep het filterbed helemaal vast, iemand had de ontbitterde zwartmout nogal fijn geschroot  :-X
CiteerGing wel goed en geen slangen stuk getrapt. ;D ;D
Bij mij gelukkig ook niet, al was het wel tricky. Er kwamen wel vrij veel mensen langs.

Zijn er nog mensen van hier langsgekomen?
Ik begreep dat de bekeerder suster in Amsterdam geld vroeg voor de rondleidingen, en voor 't IJ was het net zo. Ik weet eigenlijk niet wat de 7 deugden deed.

davadox

Heeft niemand wat kiekjes getrokken?

Oscar

Citaat van: jpt op 26-09-2011  00:49 uIk begreep dat de bekeerder suster in Amsterdam geld vroeg voor de rondleidingen, en voor 't IJ was het net zo.

Dat vind ik wel een beetje "belachelijk"  dat was niet echt de doelstelling van deze dag.... :)

Muldermans

Ik snap dat je het als brouwer niet super breed hebt, maar om nou voor deze dag geld te vragen.

Op nationale molendag zijn er trouwens ook molens die entreegeld vragen, :echtboos:,

Dan schiet je zoals Oscar al zei je doelstelling voorbij.

0180

Bij de Pelgrim kon je gewoon kiezen.

Je kon zo (gratis) naar binnen lopen en een korte rondleiding krijgen of een uitgebreide van 10 euro waarbij aansluitend een miniproeverij met hun 5 bieren en een getapt pilsje naar keuze op het terras.

Ik vond het in ieder geval leuk om eens rond te kijken en heb heerlijk op het teraas in het zonnetje zitten genieten van hun 1580.

kroonkurk

Ah, dat werd aan de telefoon niet verteld. Oh well.

Muldermans

Citaat van: 0180 op 26-09-2011  09:29 uBij de Pelgrim kon je gewoon kiezen.

Je kon zo (gratis) naar binnen lopen en een korte rondleiding krijgen of een uitgebreide van 10 euro waarbij aansluitend een miniproeverij met hun 5 bieren en een getapt pilsje naar keuze op het terras.

Ik vond het in ieder geval leuk om eens rond te kijken en heb heerlijk op het teraas in het zonnetje zitten genieten van hun 1580.

Dat vind ik dan een nette interpretatie! De gast de keuze geven.

Alchemist

Ook bij Breugems Brouwerij hebben we tijdens het brouwen van de 'Stouterd' aardig wat bezoekers vanuit het land mogen ontvangen, laten meekijken tijdens het brouwen, uitleg gegeven en bier laten proeven. Volgend jaar moet er echter wel nog wat meer ruchtbaarheid aan worden geven.

Vergelijkbare Topics (7)

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.