Nieuws:

Help mee aan het verbeteren van het forum via een donatie. Klik hier,

Hoofdmenu

Etiketten van Het Eijnde

Gestart door Eijndeloos, 01-07-2011 11:54 u

Vorige topic - Volgende topic

Eijndeloos

Ook ik vind het leuk om de gebottelde flesjes te voorzien van een etiket. Dat maakt het product helemaal af en zorgt voor verbijstering bij ontvangers en genieters van de flesjes.

Hier een greep uit het scala etiketten dat ik ontworpen heb:

Nu wordt misschien gedacht dat het alcoholpercentage van de Doodloper IPA wellicht wat aan de lage kan is. Dat klopt dan ook niet. de SG is gemeten na het koken, daarna is nog suiker toegevoegd en vervolgens hebben de gistcellen hun slag geslagen. SG weer gemeten. Op deze manier is de suiker dus niet in de alcoholbepaling meegenomen. Later uitgerekend dat het ongeveer 6,5% is. Verder had ik spellingscontrole nog aan staan, vandaar de rode streepjes...

Op dit moment wordt aan een nieuw Doodloper IPA etiket gewerkt zodat deze ook het "het eijnde" logo draagt en in dezelfde stijl is als de laatste Heilige Antonius en Eijndelijk.

Edit: even de afbeeldingen chronologisch neergezet.

Kleine_Schriek

Mooi! Weet nog niet of ik het asymmetrische van nr 2 en 3 wel mooi vind. Nr 1 en 4 zijn symmetrisch en vind ik mooier. Tja,...

davadox

Die eerste is heel mooi.

Oscar

Waarom niet je logo op ieder etiket terug laten komen? En op die manier een soort "Huisstijl" maken?

Eijndeloos

Daar ben ik zelf ook nog over aan het twijfelen. Ik zit een beetje met het probleem dat dat logo zo veel ruimte inneemt als ik het over de volledige breedte van het etiket wil plaatsen. Echter als ik het logo klein en gecentreerd plaats ontstaat er zo veel loze ruimte links en rechts van het logo. Vandaar de asymmetrie in de etiketten...

Eijndeloos

Voorgaand bericht was aan Kleine_Schriek.

@Oscar: dat is ook het idee. Chronologisch komt eerst het blauwe Heilige Antonius etiket. Toen besloot ik dat "het eijnde" prominenter aanwezig moest zijn, waaruit Doodloper ontstond. Vervolgens besloot ik een logo te maken en dat op de twee volgende (Heilige Antonius en Eijndelijk) te plaatsen. Op dit moment ben ik Doodloper IPA aan het restylen zodat hij in de "huisstijl" past, en ben ik ook bezig met een etiket voor het amberbier wat ik gisteren heb gebotteld.

Hopmans

De eerste twee zijn grafisch mooi, maar commercieel gezien ...

Kleine_Schriek

Citaat van: Hopmans op 01-07-2011  21:12 uDe eerste twee zijn grafisch mooi, maar commercieel gezien ...
Gelukkig hoef je als hobbybrouwer niet commercieel te zijn  8)

Eijndeloos

Citaat van: Hopmans op 01-07-2011  21:12 uDe eerste twee zijn grafisch mooi, maar commercieel gezien ...
Wat maakt een etiket commercieel gezien mooi?

Hier nog eentje die een aantal mensen aan het lachen maakte:

Was een afvalbrouwsel. Wat oud moutextract met veel te veel oude hop gekookt, afgekoeld en laten gisten, voor de lol :p

davadox

Haha met welk progamma maak je die etiketten?

Eijndeloos

De Slappe, en de oude Heilige Antonius zijn gemaakt met Word. Doodloper IPA is een combinatie van Paint, Word en Illustrator. De recente Heilige Antonius en Eijndelijk zijn gemaakt met Photoshop, het schildje is getekend in Illustrator.

Ik vind zelf dat er te weinig info op de etiketten staat, maar als ik alles erop zet wat ik wil vertellen dan worden de etiketten zo vol en druk...

davadox

Citaat van: Eijndeloos op 01-07-2011  22:51 uDe Slappe, en de oude Heilige Antonius zijn gemaakt met Word. Doodloper IPA is een combinatie van Paint, Word en Illustrator. De recente Heilige Antonius en Eijndelijk zijn gemaakt met Photoshop, het schildje is getekend in Illustrator.

Ik vind zelf dat er te weinig info op de etiketten staat, maar als ik alles erop zet wat ik wil vertellen dan worden de etiketten zo vol en druk...
Niet van die hele moeilijke progamma's dus behalve photoshop.
Van het weekend mijn biermasjientje afbouwen en dan zal ik me eens gaan concentreren op etiketten en BrouwVisie.

Vergelijkbare Topics (7)

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.