Nieuws:

Help mee aan het verbeteren van het forum via een donatie. Klik hier,

Hoofdmenu

Lezing ONK 2011: Het geheim van een goed recept.

Gestart door Caspar, 04-06-2011 15:29 u

Vorige topic - Volgende topic

Caspar

Dag allemaal,

Ik had beloofd om de recepten van de bieren die ik heb uitgeschonken op het ONK nog even op het forum te plaatsen. De volledige Powerpoint presentatie zal binnenkort te vinden zijn op de website van het ONK, hij is helaas te groot om hier te uploaden. Bij deze wel alvast een korte toelichting op de Powerpoint die binnenkort beschikbaar komt. Ik vond het erg uitdagend om een presentatie te geven over receptontwikkeling zonder open deuren in te trappen. Ik heb uiteindelijk mijn eigen visie gegeven over hetgeen ik persoonlijk belangrijk vind tijdens het ontwikkelen van recepten. Vervolgens zijn er twee bieren uitgeschonken die ik heb geevalueerd:

1) Het eerste recept is mijn IPA volgens huisrecept. Dit keer heb ik hem gebrouwen met Cascade en Centennial hop, de hopkeuze is afkomstig van de Celebration Ale van Sierra Nevada.

2) Het tweede recept is een Imperial Red Ale, omdat het bier nog erg jong was tijdens de lezing smaakte ie nog een beetje ruwig... maar het fust staat nu lekker te rijpen in mijn bierkoelkast.

Ik hoop dat het voor jullie een inspirerend verhaal is geweest, bedankt voor de grote opkomst :biersmile: !

Oscar

IK vond het een leuk verhaaltje en was vooral benieuwd hoe je dit zou aanpakken, want het gevraagde onderwerp is best wel lastig... :)

VEMP

Merci! Het was een leuke lezing en ik ben het met je eens, houd het simpel!

Vergelijkbare Topics (7)

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.