Jopen trinitas tripel/ ABT-bier van deze maand

Gestart door toon van den broek, 23-03-2011 14:13 u

Vorige topic - Volgende topic

toon van den broek

Gisteren in het stamcafe een Jopen Trinitas Tripel gedronken, want dat bier is deze maand op tap bij de ABT-aangesloten cafées.
Een van de eerste echte Jopenbrouwsels 'uit de eigen keuken'.
Om maar direct te zeggen: ik vind het niet echt een tripel. Heeft een vreemd aroma waarschijnlijk door een weinig Amerikaanse hop erin (Cascade?).
Het is wel een erg bitter bier, veels te bitter voor een tripel, meer een hele zware blonde/IPA.
Ik meen 9,5% alcohol wat ook de absolute bovengrens is lijkt me.
Klein glas (25cl), voor E3,50 ook duur voor een inlands bier.
Het is dus van alles wat teveel, behalve de hoeveelheid. Beetje over-de-top-bier.
Toon.

Hopmans

Denk je een keer outside the box, en dan is het weer niet goed.
Het tweede brouwsel van een nieuwe brouwerij zonder bijsmaken is best wel knap.
Andere brouwers zitten dan vaak nog midden in hun infectie-fase.

Oscar

Citaat van: Hopmans op 23-03-2011  16:46 uHet tweede brouwsel van een nieuwe brouwerij zonder bijsmaken is best wel knap.

Och kwestie van goed brouwen, met zo'n nieuwe installatie kan weinig fout gaan als je netjes werkt.

Citaat van: Hopmans op 23-03-2011  16:46 uAndere brouwers zitten dan vaak nog midden in hun infectie-fase.

Als je die fase als commerciële brouwer moet doorstaan ben je een prutser... ;)

toon van den broek

Ik zeg niet dat het een slecht bier is Hopmans, alleen dat ik het niet op een Tripel vind lijken. Het is van alles 'te'.
Ook kan ik bij tijd en wijle echt wel een bier met Amerikaanse hoppen genieten, maar in dit bier zit net die hoeveelheid dat het er net niet uitspringt. Het aroma wat dan ontstaat het heeft het niet, vind ik.
Maar ben benieuwd hoe anderen hier tegenaan kijken.
Toon.

Oscar

Citaat van: toon van den broek op 23-03-2011  19:41 uMaar ben benieuwd hoe anderen hier tegenaan kijken.

IK vond het een lekker hoppig bier, en ik heb al wel geleerd dat je bij commerciële bieren niet zo streng naar de stijl moet kijken...

erikgroothuis

Citaat van: Oscar op 23-03-2011  20:09 uIK vond het een lekker hoppig bier, en ik heb al wel geleerd dat je bij commerciële bieren niet zo streng nar de stijl moet kijken...
:)

Hopmans

Citaat van: toon van den broek op 23-03-2011  19:41 uMaar ben benieuwd hoe anderen hier tegenaan kijken.
Ik heb 'm ook gedronken.
Eerst even door de bite heen, en dat kolkt ie lekker weg.

RobinB

Nog niet gehad, maar klinkt wel lekker!

Oscar

Citaat van: RobinB op 23-03-2011  20:22 uNog niet gehad

Hup naar een ABT Cafe !! :biersmile:

RobinB

Issie al van april, of nog van maart?
Denk niet dat ik nog in een abt-cafe terecht kom deze maand... :(

RGeraads

Ik ga zaterdag lekker bieren in Amsterdam! :biersmile: Denk dat ik deze ook eventjes meepik! ;)

Vergelijkbare Topics (7)

21706

Reacties: 0
Gelezen: 2657

14474

Reacties: 2
Gelezen: 2553

9123

Gestart door oranjeboombiertje

Reacties: 75
Gelezen: 23500

6876

Reacties: 7
Gelezen: 2831

4298

Reacties: 9
Gelezen: 5127

43374

Reacties: 30
Gelezen: 7236

2297

Reacties: 2
Gelezen: 3176

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.