Nieuws:

Help mee aan het verbeteren van het forum via een donatie. Klik hier,

Hoofdmenu

Oscar geeft uitleg over BrouwVisie bij De Roerstok

Gestart door Jacques, 12-06-2010 08:29 u

Vorige topic - Volgende topic

Jacques

Gisterenavond heeft Oscar bij De Roerstok een presentatie gegeven met als onderwerp BrouwVisie.

Tevens is er met behulp van het programma een recept gemaakt voor een barly wine.

Hier een aantal foto's die ik gisteren gemaakt heb. Het was overigens voor de laatste keer dat De Roerstok op deze locatie bijeen kwam. De volgende keer zitten we op een andere locatie.

Oscar en Sietsze K

Theo Verschoor (TVERSCH) en Oscar.

Oscar bedankt voor je uitleg en de reis naar Tilburg. Hopelijk gaan meer Roerstokleden het programma gebruiken. In ieder geval gebruiken veel prijswinnaars brouwsoftware.

Oscar

Zo, weer thuis...was erg gezellig, en leuk eens bij de Roerstok geweest te zijn. Valt nog niet mee om zo'n uitgebreid stukje software uit te leggen in zo'n korte tijd.

Citaat van: Jacques op 12-06-2010  08:29 u

Het wordt tijd voor de kapper... en de volgende keer zal ik iets minder bedenkelijk kijken.... :D :D

Jacques

Citaat van: Oscar op 12-06-2010  17:12 uHet wordt tijd voor de kapper... en de volgende keer zal ik iets minder bedenkelijk kijken.... :D :D

Ja, dat krijg je als je minder tijd hebt... Het is nu bier hobby bier werk bier hobby bier werk bier hobby...

Hopmans

Ik wilde het niet zeggen, maar je ziet er een beetje vermoeid uit ouwe pik.
Je moet een beetje bijtijds je bed in.
 ;)

Hopmans

Het is trouwens wel een ouwe lullen club die Roerstok.
Ik schat de gemiddelde leeftijd op 80.

EBC

Citaat van: Hopmans op 12-06-2010  20:19 uHet is trouwens wel een ouwe lullen club die Roerstok.
;D

Dat maakt het uitleggen van computerprogrammas er niet gemakkelijker op...

Maar inderdaad. Hoe gaat de Roerstok daarmee om? Wat is de prognose voor het ledenaantal over 5-10 jaar?

Jacques

Nu niet een beetje overdrijven. Bij De Roerstok zijn inderdaad een aantal oudere leden maar ook diverse jongere leden. Toevallig waren die niet aanwezig. Waarschijnlijk omdat zij al met BrouwVisie uit de weg kunnen en geen nadere uitleg nodig hebben. Overigens zitten de oudere leden meestal vrij vooraan in de zaal (zal misschien iets met het gehoor te maken hebben).

Maar wat meer verjonging zou niet verkeerd zijn. De Roerstok bestaat nu 26 jaar en veel leden zijn al jarenlang trouw lid. Meer jongere leden zou wel welkom zijn.

Overigens hebben we de afgelopen 3 jaar in de sociƫteit van de ouderenbond gezeten. Door een bestuurswisseling waren we niet meer welkom. We pasten volgens het nieuwe bestuur niet binnen de doelstellingen van de ouderenbond. Helemaal snappen doe ik dat niet als ik kijk naar een aantal leden van De Roerstok.

Hans VH

Citaat van: Hopmans op 12-06-2010  20:19 uHet is trouwens wel een ouwe lullen club die Roerstok.

Mag er misschien wat meer respect zijn?

Hopmans

Citaat van: Hans VH op 14-06-2010  13:51 uMag er misschien wat meer respect zijn?
Ja sorry, excuses.
Een beetje te diep in het glaasje gekeken afgelopen weekeinde.
Daarbij heb ik een tekort aan endorfine vanwege een hardloopblessure.
Van het ene op het andere moment ben ik van een aardig persoon een hufter.

Caspar

Citaat van: Hopmans op 12-06-2010  20:04 uIk wilde het niet zeggen, maar je ziet er een beetje vermoeid uit ouwe pik.
Je moet een beetje bijtijds je bed in.
 ;)

Wel een extreem gare foto inderdaad... tijd voor vakantie, maar voor wie niet ;) .

Oscar

Citaat van: Caspar op 14-06-2010  15:30 uWel een extreem gare foto inderdaad...

Tsja.., 03.50 gaat de wekker...om 04.55 in de trein, nog ff een uurtje slaap. Vanaf 07.00 uur hard werken (Fysiek !). Daarna om 16.45 in een boemeltje naar Tilburg...waarin je niet echt kunt slapen...
En na die tijd toch nog met Sietze de kroeg in geweest...(En ja hoor daar hadden ze ons bier op fles en tap  :)) en thuis nog 1 biertje teveel genomen.. :proost:

Al met al toch een leuke avond, en hopenlijk was het een duidelijke presentatie, wat altijd lastig is met software en de beperkte tijd..

kleine Minstreel

De presentatie was gewoon goed en niet gemerkt dat er sprake was van vermoeidheid trouwens ook niet dat de leeftijd geschat wordt op 80 want met mijn 55 moet ik dan wel het gemiddelde omlaag trekken.
En met elke voordracht / presentatie heb je toehoorders die het niks vinden en die het super vinden. Laat iedereen maar eens nagaan of hij of zij dat op vrijwillige basis wil doen en de avond vullen inclusief de voorbereiding.
Oscar gewoon bedankt voor de avond.

Vergelijkbare Topics (7)

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.