Nieuws:

Help mee aan het verbeteren van het forum via een donatie. Klik hier,

Hoofdmenu

Parbo bier

Gestart door Adrie, 18-08-2004 09:13 u

Vorige topic - Volgende topic

Adrie

Bij ons in de supermarkt kwam ik laatst Parbo bier tegen. "Gebrouwen met Surinaamse rijst" vermeldt het etiket. Aangezien ik onbekende bieren graag uitprobeer heb ik er maar eentje meegenomen. Het etiket vermeldt niet waar en door wie het bier gebrouwen is.

Blij dat het er maar eentje was. Het gefilterde bier zou een pilsachtig bier moeten zijn en op het oog was het dat ook: licht van kleur, mooie schuimkraag. Maar dan de geur: zoveel boterbabbelaars ben ik niet eerder in een bier tegengekomen. Met tegenzin toch maar een slok genomen. Naast de overheersende diacetyl (= de boterbabbelaars) geen hoparoma's en weinig bitterheid. Verder viel er niet veel te proeven vanwege de enorme smaakafwijking.

Groeten,

A3

MO

Stond er nog ergens vermeld wie dit bocht brouwt?

Adrie

Ha MO,

Nee, op het etiket stond niets over land of brouwerij van herkomst.

Groeten,

A3

Edwin

Dus ook nog een slecht etiket!

Edwin

Jeroen - Soest

Voor zover ik weet komt Parbo bier uit Suriname en is de Parbo brouwerij eigendom van jawel: Heineken!

Het is het meest gedronken bier van Suriname, en wordt daar verkocht in hele grote flessen.

Zie ook www.parbobier.com.

Ik heb het zelf nooit geproefd, maar de boterbabbelaars kunnen een foutje zijn, mijn collega is er geweest en was er best enthousiast over.

Het kan natuurlijk zijn dat de naam nog door anderen wordt gebruikt.

Gr.
Jeroen

Alchemist

Ik heb dit jaar een aantal keer een literflesje Parbo gedronken. Het heet tegenwoordig voor de Nederlandse markt Djogo. Ik heb daar geen diacetyl in ontdekt en vond het eigenlijk wel een lekker fris biertje voor dorstige tijden. Maar ik kocht het voornamelijk voor de flessen. Mooie 1 liter flessen waar een standaard kroonkurk op kan.

beats

Ik heb vorig jaar in Suriname liters Parbo gedronken (dorstig klimaat :) ) en ik vond dit een niet te versmaden biertje (als Belg dan nog!). Het lekkerst natuurlijk uit een goed gekoelde djogo! Ook niet te versmaden is de Parbo Chiller, maar weet niet of je die hier kan vinden. Is een limoenbiertje, wat te vergelijken met Corona (van heel ver toch). Maar wsl smaken die ginder gewoon beter (vakantiesfeer etc doet veel :))

Alchemist

Hier in Nederland heb ik enkel de Parbo rijstpils en de Parbo stout kunnen vinden onder de naam Djogo. De stout is een echte Surinaamse zoete stout.

Vergelijkbare Topics (7)

6876

Reacties: 7
Gelezen: 2806

33481

Reacties: 6
Gelezen: 4702

1497

Gestart door MO

Reacties: 23
Gelezen: 10344

16221

Reacties: 6
Gelezen: 11107

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.