Nieuws:

Help mee aan het verbeteren van het forum via een donatie. Klik hier,

Hoofdmenu

Brouwmeester gezocht, nieuwe brouwerij in oprichting

Gestart door JeroenCV, 02-09-2009 12:52 u

Vorige topic - Volgende topic

JeroenCV

Beste hobbybrouwers,

Mij werd gevraagd een oproep te plaatsen op dit forum.

Leendert Faasen is van plan om een brouwerij in de wijk Overvecht in Utrecht op te zetten. Verschillende aanvragen voor vergunningen en subsidies zijn de deur al uit.

De bedoeling is om een brouwerij op te zetten in de vorm van o.a. De Prael en De Parcht. Dus vooral als werkplaats voor gehandicapten. Echter voor het kunnen brouwen van een goede kwaliteit bieren heb je een brouwmeester nodig. Daarom deze oproep.

Heb je interesse of heb je vragen, stuur mij een PB en je krijgt de contactgegevens van Leendert.

Groet
Jeroen

Hopmans

Vragen ze een brouwer (die soms wel eens brouwmeester wordt genoemd) of een echte brouwmeester?
Een brouwmeester heeft een universitaire opleiding op zak, en heeft een fors salaris.

JeroenCV

Ze zoeken eigenlijk beiden.

Maar mij lijkt het belangrijk dat er een man/vrouw rondloopt die het brouwproces kent, en die dit controleerd.

Oscar

Leuk initiatief, 'k zou wel interese hebben, echter is Utrecht niet echt in de buurt. En ik ben officieel geen brouwmeester. Maar ik kan wel brouwen  :brouwen:  ;)

Menno

Je hebt toch ervaring met het spoor, Oscar?  :lekkerbier: :nut: :slaperig:

EBC

Citaat van: Hopmans op 02-09-2009  13:42 u...en heeft een fors salaris...

Is dat zo?
Wat ik wel zeker weet is dat hij/zij op rubber laarzen loopt  :D.

oranjeboombiertje

Klopt EBC. Het salaris van een brouwer bij een kleine brouwerij is nooit heel hoog, zelfs niet met een diploma op zak. Het werk is dan wel weer veel leuker als bij een grote brouwer.

EBC

Citaat van: Oranjeboombiertje op 04-09-2009  15:21 uKlopt EBC. Het salaris van een brouwer bij een kleine brouwerij is nooit heel hoog, zelfs niet met een diploma op zak. Het werk is dan wel weer veel leuker als bij een grote brouwer.

En heb je ook rubber laarzen?

Hopmans

Hoe gaat het met je opleiding en het Bijdehand bier?

oranjeboombiertje

Ik heb ook laarzen aan ja.

@ Hoppie,
Met de opleiding gaat het goed, Bijdehandbier is gestopt daar heb ik geen tijd/zin meer voor. Tegenwoordig maak ik 1 brouwsel in de week bij De Pelgrim, daar gaat het prima.

BuBS

CiteerIk heb ook laarzen aan ja.

Nou, ik loop niet op laarzen hoor.
Gewoon op een paar goede werkschoenen.
Staat zo lullig, die laarzen !

Gr Kees

oranjeboombiertje

Emelisse is ook een iets andere brouwerij, daar kan je makkelijker je voeten droog houden. Ik moet echt laarzen aan anders heb ik echt natte voeten.

Oscar

Citaat van: Oranjeboombiertje op 04-09-2009  17:59 uIk moet echt laarzen aan anders heb ik echt natte voeten.

Kwestie van werkwijze en de juiste apparatuur denk ik... ;D ;D

oranjeboombiertje

De Pelgrim is helaas geen stropdas-brouwerij nee.

Vergelijkbare Topics (7)

31764

Gestart door John

Reacties: 3
Gelezen: 1604

19504

Reacties: 11
Gelezen: 4923

11812

Reacties: 27
Gelezen: 8153

22799

Reacties: 3
Gelezen: 1856

01-05-2013 23:36 u
door ThomasM
8181

Reacties: 13
Gelezen: 7781

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.