Nieuws:

Help mee aan het verbeteren van het forum via een donatie. Klik hier,

Hoofdmenu

Ruilbieren Hobbybrouwdag Oss 2008

Gestart door Gerb, 09-10-2008 16:32 u

Vorige topic - Volgende topic

Gerb

Zo, een beetje vooruitlopend op wat zaken. Ik wil graag alvast even regelen voor wie ik wat mee moet nemen.

Ik heb in de aanbieding:
- Espresso Stout
- Mild Ale
- Export Scotch Mc Gerb's

Ik ben sowieso geinteresseerd in de bosbes-stout van William, een IPA van Caspar en een Saison van maakt niet uit wie.

Caspar

Omdat ik ook mijn bieren voor het OBBK mee moet zeulen... kan ik niet te veel ruilen. Maar natuurlijk neem ik wel wat mee ;).

- Doppelbock
- Quadrupel
- Barley Wine
- Imperial IPA
- IPA

Roept u maar!

Gerb, de Imperial IPA staat genoteerd samenvol. Ik scroll nog wel even door jouw recepten om te kijken welke ik terug zou willen ruilen... op zich lijken ze me allemaal wel lekker namelijk ;D.

thibolleke

Ik heb;

- Alt
- Imperial APA (110 IBU, 12% alc vol)
- Strong ale (11 % alc vol, zoet bier)

Caspar, onze imperials uitwisselen?

Gerb

Die Imperial APA lijkt me ook wel wat, thibolleke! Caspar, kan ik nog een Doppelbock bestellen?

Oscar

Citaat van: Gerb op 09-10-2008  16:32 uen een Saison van maakt niet uit wie.

Op aanvraag neem ik die van mij mee... maar ik sjouw ook weer met een hoop kleding. Dus ik wou niet te veel meenemen. Ik heb ook niet veel te ruilen.

Op verzoek neem ik mee:

- Engelse Ale
- Een niet al te hoppige Amerikaanse blonde
- Saison
- Alt (3% Choco !!)

:degroeten:

Gerb

Als het teveel moeite is... Je kunt toch wel 5 flesjes meenemen? Doe mij die saison maar.  ;D

William

Ik neem mee:

Cacao-bosbes Porter
APA
Dubbelbock
Alt

Van elk bier neem ik drie exemplaren mee.

Eén van de cacao bosbes porters wil ik graag ruilen met de expresso-stout van Gerb (zoals al lang geleden afgesproken). Daarnaast heb ik interesse van de Export Scotch McGerb.
Van Thibo ben ik wel geïnteresseerd in de Alt en de Strong Ale.
Caspar: mag ik van jou de dubbelbock, de IPA en eventueel de Imperial IPA.

Ik hoor wel wat jullie wel/niet willen ruilen

thibolleke

Oké Gerb, dan neem ik er ook eentje voor jouw mee. En ben ik wel benieuwd naar je Espresso stout.

thibolleke

William, wij wisselen onze alts uit? Jouw Cacao-bosbes porter wil ik ook wel eens proeven.

William

Citaat van: thibolleke op 09-10-2008  18:24 uWilliam, wij wisselen onze alts uit? Jouw Cacao-bosbes porter wil ik ook wel eens proeven.

Deal  :proost2:

Gerb

OK, William en thibo komt voor de bakker.

oranjeboombiertje

Ik zet gewoon een paar kratten bier neer bij Maasland van tevoren. Ik heb dus meer dan genoeg ruilbier. Oa IPA's, alts, bock.

:degroeten:
Wesley

Henielma

Ik neem gewoon 12 flesje mee en ik zie wel hoe het ruilen loopt.

René K

Mijn voorraad is weer ernstig geslonken... Momenteel heb ik alleen nog maar 20 liter in de lagering staan die volgende week gebotteld gaat worden.

Hier zal ik diverse flessen van meenemen naar Oss. En wat is het geworden:

Begin SG: 1056

Mout :
Moutnaam% stortMassaKleur
Pilsmout 3 EBC71.0 %3681 gram3 EBC
Tarwemout9.0 %467 gram3 EBC
Munchenermout 15 EBC20.0 %1037 gram16 EBC

EBC: 11

Hop :
Hopnaam% AlfazuurMassaKooktijdBitterheidsaandeel
Magnum (D)12.0 %20 gram75 min.24 EBU
Tettnanger (D)3.0 %16 gram20 min.3 EBU
Saaz (CZ)3.0 %16 gram20 min.3 EBU
Tettnanger (D)3.0 %10 gram5 min.1 EBU
Saaz (CZ)3.0 %10 gram5 min.1 EBU

EBU: 32
Gist: Safale S-04

Misschien nog een weekje koudhoppen, ben er nog niet over uit :weetniet:.

MO

Goeie topic! Ik zal zoveel mogelijk ruilbieren neerzetten, ik zou graag alles willen ruilen wat er maar te ruilen is. Maar voor mij is het aanbieden natuurlijk erg makkelijk, en voor degene die moeten slepen zeker niet.

Denkt iedereen aub aan een etiket: brouwer, botteldatum, evt soort, naam en alcohol%. Ik zal extra stickers meenemen.

Gerb

Goede opmerking van die stickers, ik ben er altijd erg laks in. Ik zal mijn leven beteren.

Caspar

Hoi mannen, ik weet niet of het mij gaat lukken om meer dan 1 biertje te ruilen, maar het staat genoteerd. Ik moet namelijk 8 OBBK bieren en de rest van mijn ruilbieren meezeulen in de trein.

Caspar

OK, even opsommend.

Ik neem tot dusver mee.

IIPA -> Gerb, Thibolleke, MO
Doppelbock -> William

En wat overige bieren voor zover mijn rug het aankan ;D.

Thibolleke, IIPA's ruilen lijkt me een goed idee, Gerb ik wil van jou wel een Mild Ale proeven en William, uiteraard zou ik graag een doppelbock terug ruilen :biersmile:.

oranjeboombiertje

Adrie

Ik heb helaas niets te ruilen, maar als er iemand nog een biertje over heeft... ;D  :verbergen:

Menno

Ben ik tenminste niet de enige die zich schaamt... :-X

Ronnie

Dorie, toch jammer dat ik ook dit jaar niet kan komen.
Zou zo graag eens gekomen zijn.

Had dit evenement nou een week eerder geweest, dan kwam ik zeker af, maar volgende wk heeft Maggy chemo en dan is ze telkens 10..12 dagen ziek en misselijk. Voor het moment, 15 dagen na 1e chemo is ze heel goed.

Menno

Veel sterkte met Maggy, Ronnie! ;)

JeroenCV

Als het lukt om te komen naar Oss neem ik een klein kratje mee met wat ruilbiertjes. En dan zie ik wel wie wat wilt.

thibolleke

Jeroen heb jij toevallig nog een IPA staan? Die vorige van jouw vond ik heerlijk.  :lekkerbier:

Vergelijkbare Topics (7)

26879

Reacties: 54
Gelezen: 25136

12-12-2014 19:22 u
door orangeloo
23087

Reacties: 42
Gelezen: 20762

17578

Reacties: 317
Gelezen: 112506

13932

Reacties: 78
Gelezen: 25659

10979

Reacties: 46
Gelezen: 15455

38537

Reacties: 23
Gelezen: 7117

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.