Nieuws:

Help mee aan het verbeteren van het forum via een donatie. Klik hier,

Hoofdmenu

Bij wie mag ik foto's maken tijdens het bottelen?

Gestart door Jacques, 16-04-2022 21:59 u

Vorige topic - Volgende topic

Jacques

De afgelopen tijd heb ik diverse keren met anderen gebrouwen terwijl ik foto's maakte.

Ik zou het leuk vinden als ik ook bij een paar hobbybrouwers foto's mag maken terwijl er gebotteld wordt. Op die manier ontstaat een totaal beeld van de hobby. Want flessen schoonmaken en bottelen dan wel het vullen van vaatjes hoort ook bij de hobby.
Als je op een afstand van maximaal 1 uur rijden dan wel 100 km van Loon op Zand woont kom ik graag bij je om het een en ander vast te leggen.

Je kunt ook reageren wanneer je het leuk vindt dat ik foto's maak terwijl je brouwt.

Sommige van de foto's zullen worden gebruikt op de nieuwe site Hobbybrouwen.nl, die ik op dit moment aan het bouwen ben (Ik ben vandaag begonnen en het kan nog een tijd duren voordat deze klaar is).
En natuurlijk worden de foto's gepubliceerd hier op het forum.

Eriks

Ik snap dat je foto's van het bottelen wilt, zeker in mijn geval is dat niet het meest sexy onderdeel ;D
Als m'n nieuwe huis af is, wordt bijna opgeleverd, mag je altijd een keer meekomen brouwen/bottelen. Ik reken zelf pas op de herfst dat ik m'n hobby daar weer kan oppakken
(Afstand z'n 30 km gok ik)

Scooby228

Hallo Jacques,  je bent van harte welkom in Dordrecht. Ik hoop dat dat niet te ver voor je is. En het zal een maandag zijn,  komt dat uit?

Dantel

Citaat van: Jacques op 16-04-2022  21:59 uDe afgelopen tijd heb ik diverse keren met anderen gebrouwen terwijl ik foto's maakte.

Ik zou het leuk vinden als ik ook bij een paar hobbybrouwers foto's mag maken terwijl er gebotteld wordt. Op die manier ontstaat een totaal beeld van de hobby. Want flessen schoonmaken en bottelen dan wel het vullen van vaatjes hoort ook bij de hobby.
Als je op een afstand van maximaal 1 uur rijden dan wel 100 km van Loon op Zand woont kom ik graag bij je om het een en ander vast te leggen.

Je kunt ook reageren wanneer je het leuk vindt dat ik foto's maak terwijl je brouwt.

Sommige van de foto's zullen worden gebruikt op de nieuwe site Hobbybrouwen.nl, die ik op dit moment aan het bouwen ben (Ik ben vandaag begonnen en het kan nog een tijd duren voordat deze klaar is).
En natuurlijk worden de foto's gepubliceerd hier op het forum.

Als je een ritje Zwitserland er voor over hebt ben je altijd welkom  ;D

broeder

Jacques,
Welkom in Hilversum
(Zie: berichtenbox)
Groet! Broeder Willem

Jacques

Citaat van: Scooby228 op 18-04-2022  09:09 uHallo Jacques,  je bent van harte welkom in Dordrecht. Ik hoop dat dat niet te ver voor je is. En het zal een maandag zijn,  komt dat uit?

Hoi Henry,

Ik heb je net een persoonlijk bericht gezonden. Ik zie nu dat het in Dordrecht is. Dat is voor mij geen uur rijden en misschien kan ik ook met het OV komen.

Jacques

Citaat van: broeder op 18-04-2022  12:10 uJacques,
Welkom in Hilversum
(Zie: berichtenbox)
Groet! Broeder Willem

Afspraak is gemaakt.

Jacques

Citaat van: Dantel op 18-04-2022  09:44 uAls je een ritje Zwitserland er voor over hebt ben je altijd welkom  ;D

Leuk aanbod, maar toch even te ver...  smile

LAM

Ook hier (Druten) ben je van harte welkom om over een week of 2 foto's te komen maken!
gr. LAM

Jacques

Citaat van: LAM op 25-04-2022  16:13 uOok hier (Druten) ben je van harte welkom om over een week of 2 foto's te komen maken!
gr. LAM

Leuk. Stuur mij een persoonlijk bericht voor een afspraak.

DeAik

Beste Jacques,
Je bent welkom hoor. Brouwen heb ik toevallig net vandaag gedaan, dus ik verwacht over week of 2 a 3 te gaan bottelen. Wel op randje van de door jou genoemde afstand, 80 km en 50 minuten. In Vleuten dus.
Grt. Waldo

Jacques

Citaat van: DeAik op 29-04-2022  21:54 uBeste Jacques,
Je bent welkom hoor. Brouwen heb ik toevallig net vandaag gedaan, dus ik verwacht over week of 2 a 3 te gaan bottelen. Wel op randje van de door jou genoemde afstand, 80 km en 50 minuten. In Vleuten dus.
Grt. Waldo

Bedankt voor jouw reactie. Vleuten is te doen.
Stuur mij een persoonlijk bericht voor het maken van een afspraak.

Lech_hobbybrouwer89

Ik ga aankomende zondag 01-05 een 20L Weizen bottelen in Amsterdam ;D  (waarschijnlijk te ver voor jou Jacques , tenzij je doorrijdt naar Brouwmaatje ;) ).

Hiervoor ga ik met een hevel uit mijn RVS brewmonk 30L gistvat overhevelen naar een plastic 30L bottelvat (welke ik eerst gebruikte als gistvat) vanwaar ik ze via het kraantje en afvulpijpje zal afvullen in 0,5/0,75/2 liter beugelflessen. In het bottelvat zit dan uiteraard al een suikerwater-oplossing, afgemeten op de 20L.

Ik zou het misschien direct vanuit het gistvat kunnen doen, maar heb er niet de juiste apparatuur voor en volgens mij houd ik op deze manier toch een wat helderder bier over.

En dan zal ik een andere Weizen volgende week vrijdagavond 06-05 of zaterdag overdag 07-05 op dezelfde manier gaan bottelen, is 26L, ook weer vanuit een RVS Brewmonk gistvat.

Zij die het leuk lijkt om langs te komen, wees welkom, krijg je van mij een zelfgebrouwen (ander) biertje om te proeven, keuze uit: Dubbel, Tripel, Porter en Blond.

:degroeten: Lech

Jacques

Citaat van: Lech_hobbybrouwer89 op 29-04-2022  22:15 uIk ga aankomende zondag 01-05 een 20L Weizen bottelen in Amsterdam ;D  (waarschijnlijk te ver voor jou Jacques , tenzij je doorrijdt naar Brouwmaatje ;) ).

Hiervoor ga ik met een hevel uit mijn RVS brewmonk 30L gistvat overhevelen naar een plastic 30L bottelvat (welke ik eerst gebruikte als gistvat) vanwaar ik ze via het kraantje en afvulpijpje zal afvullen in 0,5/0,75/2 liter beugelflessen. In het bottelvat zit dan uiteraard al een suikerwater-oplossing, afgemeten op de 20L.

Ik zou het misschien direct vanuit het gistvat kunnen doen, maar heb er niet de juiste apparatuur voor en volgens mij houd ik op deze manier toch een wat helderder bier over.

En dan zal ik een andere Weizen volgende week vrijdagavond 06-05 of zaterdag overdag 07-05 op dezelfde manier gaan bottelen, is 26L, ook weer vanuit een RVS Brewmonk gistvat.

Zij die het leuk lijkt om langs te komen, wees welkom, krijg je van mij een zelfgebrouwen (ander) biertje om te proeven, keuze uit: Dubbel, Tripel, Porter en Blond.

:degroeten: Lech

Bedankt voor het aanbod. Het is inderdaad net wat te ver.

Oscar

Vergelijkbare Topics (7)

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.