Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com

Recente berichten

Pagina's: 1 ... 7 8 [9] 10
81
Stel je voor / Re: Hallo, ff voorstellen Henry
« Laatste bericht door tdp Gepost op 22-09-2021 20:46 u »
Welkom Henry!

Een goede bitter of een mild ale kun je me midden in de nacht voor wakker maken! De Yorkshire Ale Yeast is (Wyeast 1469) is een mooie gist hiervoor!
82
Algemene vragen hobbybrouwen / Re: Westmalle flesjes
« Laatste bericht door Heuvinger brouwerij Gepost op 22-09-2021 20:16 u »
"Moet het bed hoger voor de bevalling van je vrouw?"

Ik was nog geen 17 .....
Is vast wel vaker voor gekomen!
83
« Laatste bericht door Pierke.D Gepost op 22-09-2021 19:42 u »
Kratjes bier of kratjes met flesjes? Anders moet je wel veel geduld hebben voordat je dat bier kan opdrinken.
Iedereen kan best een paar dagen zonder Bavaria bier
84
« Laatste bericht door hansHalberstadt Gepost op 22-09-2021 19:37 u »
op 4 kratjes bier
Kratjes bier of kratjes met flesjes? Anders moet je wel veel geduld hebben voordat je dat bier kan opdrinken.
85
Apparatuur / Re: Roerwerkmotor
« Laatste bericht door hansHalberstadt Gepost op 22-09-2021 19:12 u »
Al eens een ster driehoek schakeling overwogen?  ^-^
Dat werkt voor grote 3 fasenmotoren, maar zover was ik nog niet met mijn kleine brouwerijtje.  ^-^
86
« Laatste bericht door ExPeteriment Gepost op 22-09-2021 18:53 u »
Mooie van die voedingen is ook dat je de stroom kunt begrenzen dus dan wordt het aanloopkoppel wat beheerster en voorkom je dat het deksel gaat draaien bij het aanlopen. Dat gebeurt bij mijn nog wel eens met mijn PWM regelaar als ik iets te snel het toerental opdraai en moet ik het vastzetten met een klem.
Al eens een ster driehoek schakeling overwogen?  ^-^
87
Stel je voor / Hallo, ff voorstellen Henry
« Laatste bericht door Scooby228 Gepost op 22-09-2021 18:52 u »
Ik ben al een tijdje geregistreerd, maar had me (denk ik) nog niet voorgesteld. Ik ben reeds 2 jaar brouwer bij de Stadsbrouwerij te Dordrecht. Brouw wekelijks een batch van 50 liter (we brouwen op de thuis brouw methode) productie bier (Schapenkopje Blond, Amber, Dubbel, Triepel, Smook of DubbelBock) en af en toe een batch van eigen recept. Laatste eigen brouwsel is een Dorts ;D Imperial Stout, welke uitstekend smaakt. Ik ben me nu aan het oriënteren wat ik hierna wil gaan brouwen. Denk iets van een Brown Ale (Noord Engels), een Bitter of een mild Ale, maar weet het nog niet zeker. Ik hou van Hoppy, donker en niet te zoet. Suggesties?
88
« Laatste bericht door broeder Gepost op 22-09-2021 18:05 u »
Bij de geboorte van mijn beide kinderen stond het bed inderdaad wel op 4 kratjes bier (kleine bavaria kratjes)  ;D ;D ;D

Nu zeker dorstige tiepjes... :groots:
89
« Laatste bericht door hansHalberstadt Gepost op 22-09-2021 17:37 u »
Even via Google zoeken naar lab voeding. Zou eentje doen die instelbaar is tot 30 volt en 5 ampère (150 Watt) . Ik heb een 24V/2,5A (48 Watt) en die is eigenlijk net iets te licht, maar aangezien ik die ooit eens gratis gekregen heb, werk ik daarmee tot ie het begeeft.
Mooie van die voedingen is ook dat je de stroom kunt begrenzen dus dan wordt het aanloopkoppel wat beheerster en voorkom je dat het deksel gaat draaien bij het aanlopen. Dat gebeurt bij mijn nog wel eens met mijn PWM regelaar als ik iets te snel het toerental opdraai en moet ik het vastzetten met een klem.
90
Brouwproces / Re: Kooktijd
« Laatste bericht door seed7 Gepost op 22-09-2021 16:24 u »
Maar zorgt het roeren net voor het kookpunt niet op een verhoogd risico op het overstromen van de pan? Dat is wat wij op de brouwcursus hebben geleerd. Tegen het kookpunt niet roeren totdat de rollende kook te zien is. Dus dat is wat wij altijd hebben gedaan.

Ja. Maar het wort komt niet aan de kook, blijft er net onder.

Ingo
Pagina's: 1 ... 7 8 [9] 10