Advertentie Brouwland

Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com

Recente berichten

Pagina's: 1 2 3 [4] 5 6 ... 10
31
Tips / Re: Ervarignen bestellen via Aliexpress na ingang nieuwe importegels EU
« Laatste bericht door Bram86 Gepost op Gisteren om 15:24 »
Ik heb zojuist mijn 2de bestelling (die ik na 1 juli heb gedaan) binnen gekregen. Een derde is nog onderweg. Beiden kwamen gewoon binnen en heb geen inklaringskosten hoeven te betalen.

Als dat wel zo was geweest, dan was dat ook geen probleem. Ben al lang blij dat het geen 15 euro meer is.
32
Tips / Ervaringen bestellen via Aliexpress na ingang nieuwe importegels EU
« Laatste bericht door Derp Gepost op Gisteren om 14:45 »
Het is in een aantal keer besproken in verschillende topics, en er lijkt wat onduidelijkheid over te zijn: de nieuwe importregels in de EU. Ik heb nu ervaring met één bestelling na 1 juli, en een topic met ervaringen lijkt me handig om duidelijkheid te scheppen. Er zijn immers een aantal dingen voor ons thuisbrouwers die niet of amper in Nederland te krijgen zijn.

Ik heb begrepen via een bericht van PostNL dat je van PostNL een betaalverzoek krijgt voor € 4 inklaringskosten + de verschuldigde BTW als je bestelt via een (web)shop buiten de EU die niet direct in de shop Europese BTW (VAT) verrekend. Dit geldt voor bestellingen die onder de € 150 blijven. Daarboven heb je sowieso inklaringskosten (volgens mij meer dan € 4,- overigens).

Inmiddels heb ik via de Kegland Aliexpress shop een bestelling gedaan die net onder € 150 bleef, en inderdaad verscheen er netjes een BTW bedrag bij het afrekenen. Daardoor heb ik geen € 4 inklaringskosten hoeven te betalen. De verzending was overigens aangenaam snel, het was hier in minder dan 2 weken.

Via verschillende bronnen elders op internet begreep ik wel dat de verkoper een IOSS nummer op het pakketje moet vermelden, anders kan PostNL niet checken of de BTW is geheven en krijg je alsnog inklaringskosten. Zijn er hier andere brouwers die ervaringen hebben met het bestellen via Aliexpress na ingang van de nieuwe importregels per 1 juli? Gaat dit bij andere shops ook goed in jullie ervaring?
33
Aankondigen gebeurtenissen / Bierfestivallen 'mout'.
« Laatste bericht door Kramer Gepost op Gisteren om 13:09 »
Na de laatste persconferentie van het kabinet is duidelijk dat de reeks bierfestivallen van 'mout' doorgaan. Voor de duidelijkheid, ik heb niks te maken met de festivals maar aangezien ik zelf met wat vrienden ga geef ik dit als tip mee:

https://moutbierfestival.nl/
34
Apparatuur / Re: Heeft iemand ervaring met de Talos kegs?
« Laatste bericht door Kramer Gepost op Gisteren om 13:01 »
Dat is toch eigenlijk gewoon een soort plantenspuit?

Kan je ook uit drinken. In mijn studententijd gebruikten wij een gieter, werkt ook goed, alleen even de sproeikop eraf halen.
35
Brouwproces / Re: Eerste batch gebrouwen, veel te lage begin SG 13 punten te laag
« Laatste bericht door CeesM Gepost op Gisteren om 13:00 »
Zolang de gisting nog bezig is, kan je de rest van je kandijsuiker nog toevoegen. Voor bottelsuiker kan je gewoon kristalsuiker gebruiken.
36
Brouwproces / Re: Eerste batch gebrouwen, veel te lage begin SG 13 punten te laag
« Laatste bericht door Kramer Gepost op Gisteren om 12:52 »
kom ik ongeveer uit op een blond van 5.5% zoals al eerde vermeld in dit forumonderwerp.
We gaan het meemaken. Al doende leert men, als htt maar wel te drinken is

Tuurlijk, proef jij bij een commercieel blond direct het verschil tussen 5,5% of 6,5% alcohol? En zo ja, vindt je die van 5,5% dan ondrinkbaar? Zal wel meevallen toch. ;) En nu heb je wat kandijsuiker over voor je volgende brouwsel.
37
Discussie over recepten / Re: Leuk recept voor barrel aged
« Laatste bericht door Kramer Gepost op Gisteren om 12:48 »
Volgens mij is die normaal wel op te kweken maar heb dit zelf nooit gedaan. Commercieel is hij beschikbaar als de Wyeast XL 3787 en bij vrijwel alle bekende thuisbrouw webshops beschikbaar, dus mocht het niet lukken is dat een goed alternatief.
38
Stel je voor / Re: Nieuwe kleinbrouwer
« Laatste bericht door Jurrian Gepost op Gisteren om 12:48 »
Welkom NC, ik woon zelf ook in Leiden en weet dat er nog een aantal anderen zijn. Zelf brouw ik met pannen en volmout. Dit bevalt op dit moment goed.

Groet Jurrian
39
Brouwproces / Re: Opkweekbaarheid Sierra Nevada Pale Ale sediment
« Laatste bericht door Hopfenfox Gepost op Gisteren om 12:36 »
https://sierranevada.com/blog/pale-ale-homebrew-recipe/

en

https://www.maischemalzundmehr.de/index.php?inhaltmitte=rezept&id=197&factoraw=11&factorsha=70&factorha1=12&factorha2=8.5&factorha3=7.1&factorha4=7.1

Heb zelf deze variant gebrouwen:

Sierra Nevada Pale Ale - 5.6%
IBU : 41 (Tinseth)
BU/GU : 0.76
Kleur : 19 EBC
Begin SG : 1.054
Eind SG : 1.011

Hopfengott 15 liter
Batchgrootte : 11 L
Kooktijd : 60 min

Vergistbare ingrediënten (2.75 kg)
2.556 kg - GreenSwaen Ale 7.1 EBC (93%)
192 g - GoldSwaen Classic 120 EBC (7%)

Hop (64 g)
60 min - 7.6 g - Magnum - 11.5% (20 IBU)
30 min - 8.4 g - Northern Brewer - 7.4% (11 IBU)
10 min - 16 g - Cascade - 7.1% (10 IBU)
Hopstand 80 graden 20 min - 32 g - Cascade - 7.1%

Diversen
Maischen - 0.33 g - Calcium Chloride (CaCl2)
Maischen - 0.55 g - Gypsum (CaSO4)
Maischen - 3.3 ml - Lactic Acid 80%

Gist
0.4 pkg - Fermentis Safale American US-05

67 °C - 60 min - Temperatuur
78 °C - 5 min - Mash out

Waterprofiel
Ca 78 Mg 7 Na 27 Cl 53 SO 74
40
Brouwproces / Re: Opkweekbaarheid Sierra Nevada Pale Ale sediment
« Laatste bericht door LAM Gepost op Gisteren om 12:20 »
Ooh goh, dat wist ik niet. Ik heb nog wel een zakje liggen. Ga ik dat doen. Thanks!
Pagina's: 1 2 3 [4] 5 6 ... 10