Nieuws:

Help mee aan het verbeteren van het forum via een donatie. Klik hier,

Hoofdmenu

Brewtarget op mac instellingen

Gestart door RoodeLeeuwVenlo, 23-01-2016 14:16 u

Vorige topic - Volgende topic

RoodeLeeuwVenlo

Hallo Apple/Mac gebruikers,

Ik heb brewtarget geïnstalleerd op mijn mac en mijn recepten uit BrouwHulp geïmporteerd. Tot zo ver alles goed. Alleen als ik nu in Brewtarget naar de geschatte SG waardes kijk, kom ik veel lager uit. Ik gebruik voor een dubbel 11 kilo mout en een kilo suiker en kom in BrouwHulp op 1,071 uit. Dat komt overeen met wat ik aan het einde van de brouwdag meet. In Brewtarget kom ik uit op 1,042. Ik vermoed dat ik ergens een instelling verkeerd heb gezet. Alleen kom ik er niet achter welke. Iemand een idee?

Louis

Bart LJ

Je kunt je efficiëntie (brouwzaalrendement) aanpassen. Die staat nu vermoedelijk veel te laag...

RoodeLeeuwVenlo

Die vind ik heel logisch. Weet jij waar ik die vind? Want het lukt me niet. Of hoe weet dat in het Engels? Dan zoek ik het in de handleiding.

Tjardo

Als je in Brewtarget op '+' klikt kan je een nieuw recept invoeren, ik kan dan de 'Efficiëntie (%)' invullen, deze staat standaard op 70%

Bart LJ

Ben nu niet bij mijn laptop maar het heet volgens mij efficiency. Zoek naar iets wat je kunt instellen rond de .70. Staat in het rijtje waar ook de hoeveelheden water en zo staan. Je kunt hem ook op Nederlands instellen overigens...

Bart LJ

Even opgezocht: het staat op het tabblad recept en dan boven boil time. Je kunt het instellen als percentage en staat standaard op 70 % als het goed is...

RoodeLeeuwVenlo

Dat is het niet helaas. Deze stond op 75.  :weetniet:

RoodeLeeuwVenlo

Ik denk dat het hem in de maisch instellingen zit.
Als ik begin met een maisch van 3,5 liter per kg mout en deze stapsgewijs direct verhit tot de gewenste maischstappen, dan ben ik toch aan het infusie maischen?

RoodeLeeuwVenlo

Ik ben er uit.
Je moet ergens geweekt aanvingen en dan verandert die in gemaischt. Dan kloppen de SG waarden weer.
Nu nog uitzoeken hoe je de geschatte eindvergisting invult.

Vergelijkbare Topics (7)

9936

Reacties: 24
Gelezen: 9439

23291

Reacties: 22
Gelezen: 10384

13974

Reacties: 16
Gelezen: 5863

17557

Gestart door Joran

Reacties: 95
Gelezen: 47007

6205

Reacties: 7
Gelezen: 4381

20926

Reacties: 2
Gelezen: 2256

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.