Nieuws:

Help mee aan het verbeteren van het forum via een donatie. Klik hier,

Hoofdmenu

Brewery timer ofte brouwerijklok

Gestart door Jomme, 24-11-2010 22:14 u

Vorige topic - Volgende topic

Jomme

Daar ik nogal een chaoot ben zal ik voor mijn eerste brouwsel een en ander goed voorbereiden.
Is er iemand die reeds met een dergelijke soft aan het werk is gegaan of momenteel gebruikt?
Is dit goed te gebruiken of zijn er betere alternatieven?
Het lijkt me handig om alle brouwstappen in te geven en een boel alarmen in te stellen.
Door al dat bier gaat het geheugen er ook niet op vooruit dus alle hulp is welkom!
http://www.hoppedale.com/brewerytimer
En 't is gratis bovendien

EBC

Lijkt me handig als je een computer in je brouwerij hebt staan.

Ik gebruik een digitale keukenwekker met drie timers.

Volgens mij is BrouwVisie ook gratis en heeft die ook timers?

Oscar

Overbodig als je BrouwVisie gebruikt. Daarin zit ook een alarm systeem. Tijdens het maischen geeft ie aan wanneer je weer moet gaan opwarmen (Maischstap voltooid) en tijdens het koken geeft ie aan wanneer je je hop moet toevoegen, en einde koken geeft ie ook aan.  En alles op basis van je ingevoerde recept... Meer timers kan ik mij niet indenken, want bij de andere dingen moet je er zelf bij blijven....

EBC

Citaat van: Oscar op 24-11-2010  22:22 uMeer timers kan ik mij niet indenken, want bij de andere dingen moet je er zelf bij blijven....

Typisch antwoord van een vrijgezel...
Vele brouwers zullen herkennen dat vrouwen nogal jaloers zijn op dat bier. Als er gebrouwen wordt, krijgen ze te weinig aandacht en dat uit zich in allerlei ruis. Een soigneertimer zou geen slechte toevoeging zijn aan BrouwVisie  ;).

Hopmans

Een keuken-wekker lijkt mij ook het handigst.

Tja, vrouwen...

Oscar

Citaat van: EBC op 24-11-2010  22:26 uAls er gebrouwen wordt, krijgen ze te weinig aandacht en dat uit zich in allerlei ruis.

Dan moet je de ketting korter maken.... ;D ;D ;D

Jomme

Inderdaad Oscar supercompleet jouw BrouwVisie maar ik moet toegeven dat het voor mij voorlopig een beetje te vroeg is om BrouwVisie te gebruiken vanwege het 'ik zie het bos tussen de bomen niet meer fenomeen'   :nut: ik zal meer moeten oefenen.

Oscar

Citaat van: Jomme op 24-11-2010  22:48 uvanwege het 'ik zie het bos tussen de bomen niet meer fenomeen'   

Daar moet je niet aan denken...gewoon doen en gebruiken. Het kan veel, maar je kunt het ook simpel houden...je kunt werkelijk alle kanten op... :) 

Ronnie

Citaat van: EBC op 24-11-2010  22:26 uEen soigneertimer zou geen slechte toevoeging zijn aan BrouwVisie
Hé, EBC begint een echte Vlaming te worden. Hij gebruikt zelfs Gallicismen. Of is dat een "leenwoord"?  :)
Da's al meer dan een jaar dat je overgezwommen bent, niet?  :degroeten:

EBC

Jaja, zo gaat dat.  :D

Ik ben al 12 jaar in de leer bij mijn chouke en haar familie. En dan heb ik jaren met Vlamingen gewerkt. Het is nu twee jaar dat ik ook echt in Vlaanderen woon.

Laatst ook volets laten monteren. Eigenlijk gebruiken Vlamingen zeer veel Franse woorden, meer dan ze zelf beseffen denk ik.  ;)

Maar ge kunt op twee oren slapen, als ge me hoort spreken, dan is er niks Vlaams aan. Ik word zo ontmaskerd  ::).

orangeloo

Citaat van: EBC op 24-11-2010  22:26 uVele brouwers zullen herkennen dat vrouwen nogal jaloers zijn op dat bier. Als er gebrouwen wordt, krijgen ze te weinig aandacht en dat uit zich in allerlei ruis. Een soigneertimer zou geen slechte toevoeging zijn aan BrouwVisie  ;).
Geweldig, die timer moekokéén.(vertaling: Moet ik ook hebben)

Oscar

Citaat van: EBC op 24-11-2010  22:26 uEen soigneertimer zou geen slechte toevoeging zijn aan BrouwVisie  ;).

Hmm...een instelling met een ingestelde tijd, en gedurende de brouwdag geeft de timer om de ingestelde tijd een melding "Geef aandacht aan uw partner!" ?  ;D ;D

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.