Help mee aan het verbeteren van het forum via een donatie. Klik hier,
Citaat van: hansHalberstadt op Gisteren om 18:18Dan is de vraag denk ik waarom ze daar ooit mee begonnen zijn. Je moet toch ooit met iets beginnen om een bepaalde reden. Want het is een extra stap dus extra kosten.
Citaat van: hansHalberstadt op Gisteren om 18:22Als je zeker weet dat het vet nooit toevallig aan de rand van een flesje terecht kan komen of erin kan vallen
Citaat van: LBakker op 27-01-2023 21:51 uIk heb deze stickers ook gekocht en loop tegen hetzelfde probleem aan, heeft u inmiddels de gouden tip gevonden?
Bij mij ging de eerste keer goed maar nu krijg ik met geen mogelijkheid meer de afdruk recht op de stickers.
Citaat van: Koenders op Gisteren om 20:25De gist zal alvast het loodje hebben gelegd. Mocht het geen infectie vertonen dan kan ik natuurlijk altijd nog bottelen.Ik zou altijd bottelen, al was het maar om te zien wat er gebeurd en hoe dat smaakt. Vooropgesteld dat het FG voldoende is om te bottelen. Als er nog teveel suikers zijn, kan een bottelgist de boel wellicht alsnog in het honderd laten lopen doordat het nog even lekker een eind doorvergist. Dat kan onverwachte effecten hebben in je flessen. Eventueel dan misschien eerst nieuw gist enten om te zien of er nog wat gebeurd en dan pas bottelen?
Citaat van: Mthijs op Gisteren om 17:41Hi, recept staat in de bijlage. Volgens recept zou begin SG 1.058 zijn en ik kwam uit op 1.060.
Vergistingsgraad zou 75% moeten zijn, ik zit nu op 65%.
Brouwdatum 14 maart, nu dus 2 weken in gistvat, gecontroleerde temperatuur bij vergisting.
Zoeken met Google op deze site. |
Pagina opgebouwd in 0.083 seconden met 15 queries.