Nieuws:

Help mee aan het verbeteren van het forum via een donatie. Klik hier,

Hoofdmenu

Eind SG bereken

Gestart door Lange Möpper, 30-11-2015 11:07 u

Vorige topic - Volgende topic

hansHalberstadt

Citaat van: John op 01-05-2022  15:15 uDat is een uitgebreid antwoord. Ik zal er eens mee gaan werken.
Software staat hier: http://www.wiki-hobbybrouwen.nl/software/refractometer_tool
En de achterliggende theorie staat hier:
http://www.wiki-hobbybrouwen.nl/software/boekwerk_rekenen_aan_bier

Dantel

Citaat van: hansHalberstadt op 01-05-2022  15:17 ulijkt erop dat Brewking een nogal zuinige aanname doet voor opglost eiwit. maar goed scheelt maar 1 SG punt.
Goed die ene SG punt macht den Braten auch nicht fett. Wat ik bedoel is ja kan heel erg op de details gefocust zijn, en daar je tanden stuk op bijten , maar uiteindelijk is bier een natuur Produkt met bij behorende toleranties.
Persoonlijk interessiert mij dat geneuzel ver achter de komma relatief weinig, maar een ieder is daar vrij in om daar me te doen wat hij/zij wil .

Jacques

Citaat van: hansHalberstadt op 01-05-2022  15:17 uLijkt erop dat Brewking een nogal zuinige aanname doet voor opgelost eiwit.

Dat kun je instellen bij Brewking. Niet veel mis met deze app.

hansHalberstadt

Citaat van: Jacques op 01-05-2022  20:17 uDat kun je instellen bij Brewking. Niet veel mis met deze app.
Normaal stel je dat in met de brix correctiefactor. Zal zeker wel goed werken. maar ik ben altijd geïnteresseerd in de berekeningen onder de motorkap om te kunnen zien hoe zo'n app werkt. Voor mijn eigen tooltjes weet ik dat die berekeningen kloppen. Voor andere apps zou het leuk zijn als daar meer info van beschikbaar is. Maar die is vaak lastig te achterhalen. Dus dan hou ik het liever bij de dingen die ik kan volgen.   

Vergelijkbare Topics (7)

25211

Reacties: 11
Gelezen: 4305

38269

Reacties: 6
Gelezen: 1420

35169

Reacties: 6
Gelezen: 1790

23521

Reacties: 2
Gelezen: 1169

19478

Reacties: 34
Gelezen: 12769

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.