Nieuws:

Help mee aan het verbeteren van het forum via een donatie. Klik hier,

Hoofdmenu

Temperatuur hoofdvergisting

Gestart door guuz, 27-09-2011 23:14 u

Vorige topic - Volgende topic

guuz

Moi, mijn gistkast is klaar. Getest en werkt goed. Nu wil ik komend weekend een Engelse Pale Ale gaan brouwen met Danster Windsor. Welke temperatuur kan ik het beste gebruiken tijdens de hoofdvergisting? Zo rond 20 graden?

vr grt,

Peter :brouwen:

MM

De temperatuur mag volgens mij wel wat hoger.

Herman

Oscar

Citaat van: guuz op 27-09-2011  23:14 uWelke temperatuur kan ik het beste gebruiken tijdens de hoofdvergisting? zo rond 20 graden?

Dat is niet zomaar te zeggen. Deze gist gedijt goed vanaf 14°C en volgende de datasheet erg goed vanaf 17°C  hoe hoger de temperatuur hoe meer estervorming. Echter is e.e.a ook afhankelijk v/d gist.  Dus rond de 20 °C lijkt mij een prima temperatuur.  Maar hangt ook af van wat jij precies wilt met je bier.. :brouwen:

guuz

Citaat van: Herman op 27-09-2011  23:25 uIk denk dat 20 ºC  prima is, zie ook http://www.homebrewit.com/Windsor_facts.pdf
Had al even bij de beschrijving van v,d, Kooy gekeken, maar kon daar niets over de temperatuur vinden. Je link deed het bij mij niet, maar een beetje bladeren op die site kwam ik er toch en inderdaad tussen 17 en 21 graden, bedankt :brouwen:

Herman

Gevalletje spellingschecker die een punt achter een zin wil zetten? Link is aangepast, ook in je citaat.

guuz

Citaat van: Oscar op 27-09-2011  23:28 uDat is niet zomaar te zeggen. Deze gist gedijt goed vanaf 14 °C en volgende de datasheet erg goed vanaf 17°C  hoe heoger de temperatuur hoe meer estervorming. Echter is e.e.a ook afhankelijk v/d gist. Dus rond de 20 °C lijkt mij een prima temperatuur.  Maar hangt ook af van wat jij precies wilt met je bier. :brouwen:

Uh... lekker opdrinken ;)

Je zult vast iets anders bedoelen Oscar?

Vergelijkbare Topics (7)

3776

Reacties: 5
Gelezen: 2548

22035

Reacties: 1
Gelezen: 1502

30303

Reacties: 12
Gelezen: 3311

44790

Reacties: 15
Gelezen: 1089

20411

Reacties: 8
Gelezen: 5409

29268

Reacties: 2
Gelezen: 1096

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.