Nieuws:

Help mee aan het verbeteren van het forum via een donatie. Klik hier,

Hoofdmenu

Wat gebruiken jullie om het bier te onderscheiden

Gestart door Edolem, 26-06-2014 23:03 u

Vorige topic - Volgende topic

Edolem

Een beetje vreemde titel misschien. Maar tot nu toe heb ik via Brouwmarkt altijd een zak met gekleurde kroonkurken besteld, maar eigenlijk wil ik ervan af. Ik ben niet iemand die veel waarde hecht aan mooie etiketten en zo; ik hoef alleen maar eenvoudig te kunnen onderscheiden of ik nu in de kelder een tripel of een pilsje pak.
Maar de kleuren vind ik problematisch... of net het kleurtje dat ik wil gebruiken is op of heb ik niet genoeg meer of ik heb van het kleurtje nog flesjes ander bier staan. Altijd zoeken.
Hoe doen jullie dat? Zwarte watervaste stift op witte kroonkurken? Of watervaste etiketjes met kleurtjes?
Ik hoef eigenlijk maar gewoon een korte afkorting erop hebben staan, of een nummer.
Wie heeft tips?
<< ik heb gezocht op tags maar vond niet echt iets... Misschien verkeerd gezocht? >>
Alvast bedankt!

Nobele Brouwer

Witte kroonkurken met watervaste stift! Werkt prima wat mij betreft. Verzin een werktitel, kort die af en gebruik de afkorting als tag op je dopje en je vergeet nooit meer wat je pakt. :)

Oscar

Citaat van: Edolem op 26-06-2014 &nbsp;23:03 uHoe doen jullie dat?

Maakt het jezelf niet te moeilijk... kleine stickertjes printen.

(via bijv BrouwVisie of een ander programma)

En die op je dopje plakken...  :)

Edolem

Citaat van: Oscar op 26-06-2014 &nbsp;23:14 uMaakt het jezelf niet te moeilijk... kleine stickertjes printen

(via bijv BrouwVisie of een ander programma)

En die op je dopje plakken... :)
Is dat een standaard stickervel dat past op de kroonkurken? Gebruik je dan ook een laserprinter? Inkjet gaat doorlopen als het nat wordt?

Oscar

Citaat van: Edolem op 26-06-2014 &nbsp;23:29 uIs dat een standaard stickervel dat past op de kroonkurken?

Stickers van de hema (15x33)  :)

Citaat van: Edolem op 26-06-2014 &nbsp;23:29 uGebruik je dan ook een laserprinter? Inkjet gaat doorlopen als het nat wordt?

Ik gebruik inktjet, maar bewaar mijn bieren niet in de regen... ;)

Adbrouwt

Op het forum heeft deze tip gestaan.
http://www.hobbybrouwen.nl/forum/index.php/topic,24070.msg367605.html#msg367605
Echt een top idee. Sindsdien nooit meer stikkers afweken of schrijven op doppen.
Je kunt veel informatie kwijt en het ziet er mooi uit.
Nogmaals bedankt bierkelder ik maak er veel gebruik van.
 :elifant:

Pim

Onlangs ergens (op dit forum ?) gezien:

20 mm ronde stickertjes waar voor mij precies voldoende informatie op kan. Dit stikkertje gaat op de kroonkurk. Dus géén stickers verwijderen want die gaan weg met de kroonkurk. Ik gebruik het sinds kort ook en het bevalt me prima !

De leverancier biedt een programmaatje voor de layout van de tekst. Vervolgens geef je aan hoeveel stickers je wil en hij zorgt dat die afgedrukt worden.

Één vel bevat 96 ronde stickertjes en er zitten 25 vellen in een pakje.
Sticker-info:  HERMA No. 4386

Albertus

Citaat van: Pim op 27-06-2014 &nbsp;09:00 uOnlangs ergens (op dit forum ?) gezien:

20 mm ronde stickertjes waar voor mij precies voldoende informatie op kan. Dit stikkertje gaat op de kroonkurk. Dus géén stickers verwijderen want die gaan weg met de kroonkurk. Ik gebruik het sinds kort ook en het bevalt me prima !

De leverancier biedt een programmaatje voor de layout van de tekst. Vervolgens geef je aan hoeveel stickers je wil en hij zorgt dat die afgedrukt worden.

Één vel bevat 96 ronde stickertjes en er zitten 25 vellen in een pakje.
Sticker-info:  HERMA No. 4386

Ik gebruik al heel lang de ronde etiketjes. Ik heb een basis gemaakt in Word (40 etiketten op een velletje, Herma no.2250) en druk ze af op een inkjetprinter.
Verbazend wat je aan informatie kwijt kunt. Brouwnummer, logo,alcohol percentage, naam en botteldatum.
Zie foto

Bert

rajd

Ik plak post-its op de kratten :-). En ja, ik recycle een krat pas wanneer'ie helemaal leeg is. Vrije posities in de krat gebruik ik voor lege flessen. Met 10 kratten op voorraad, regelmatig bierdrinkend bezoek, gemiddeld 6 brouwsels per jaar (helaas niet meer tijd...) en kleinere batches (rond de 10l) werkt mijn systeem goed genoeg voor me. Lekker simpel :-).

Ooievaar

Citaat van: Albertus op 27-06-2014 &nbsp;10:19 uIk gebruik al heel lang de ronde etiketjes. Ik heb een basis gemaakt in Word (40 etiketten op een velletje, herma no.2250) en druk ze af op een inkjetprinter.

Dat is een goed idee! Het etiketten plakken op de fles is niets voor mij. Zou je toevallig het Word document beschikbaar willen maken?

groet, Sjoerd

wilbertd

Ik markeer 1 fles in de krat (met een papieren hals etiket), dat is genoeg.
Elk brouwsel krijgt zijn eigen krat(ten).

Eric v B

Iedere fles zijn eigen halsetiket. Kost wel wat tijd maar het is wel leuk voor je gasten, als je een flesje weggeeft of ruilt en bovenal voor jezelf.

Greetinx,

Eric

Albertus

Citaat van: Ooievaar op 27-06-2014 &nbsp;11:48 uDat is een goed idee! Het etiketten plakken op de fles is niets voor mij. Zou je toevallig het word document beschikbaar willen maken?

groet, Sjoerd

Hierbij (hopelijk gelukt). Je zult de file moeten aanpassen aan je eigen printer, je eigen logo op de juiste grootte invoegen.

Groeten
Bert

Ooievaar

Edolem

Citaat van: Ooievaar op 27-06-2014 &nbsp;11:48 uDat is een goed idee! Het etiketten plakken op de fles is niets voor mij. Zou je toevallig het word document beschikbaar willen maken?

groet, Sjoerd

Mij ook? En dan in Word 97 formaat? Ik ben nog van de oude pc's. Alvast bedankt!

Albertus

Citaat van: Edolem op 27-06-2014 &nbsp;14:33 uMij ook? En dan in Word 97 formaat? Ik ben nog van de oude pc's. Alvast bedankt!

Nou vooruit.
Sorry, ik heb het geprobeerd maar ik kan de .doc file niet bijvoegen vanwege de melding dat het bestand te groot is.
Stuur me een pb met je email-adres stuur ik je het op die manier.

Bert

RobinB

Ik gebruik een prijzentang met prijsetiketten.
Daarop druk ik de code waaronder ze in BrouwVisie staan. :)

RienP

Ik gebruik een Dymo labelprinter met verwijderbare etiketten. Zwartwit, maar geeft mooi strakke etiketten. Zelfs afbeeldingen kun je er mee printen.
Bovendien weken ze al los als ik de fles even onder het warme water uit de kraan hou. Voor mij werkt dit perfect.

Ooievaar

Citaat van: Edolem op 27-06-2014 &nbsp;14:33 uMij ook? En dan in Word 97 formaat? Ik ben nog van de oude pc's. Alvast bedankt!
Je kan toch gewoon deze downloaden en converteren. Fluitje van een cent.

Henielma

Citaat van: Albertus op 27-06-2014 &nbsp;10:19 uIk gebruik al heel lang de ronde etiketjes. Ik heb een basis gemaakt in Word (40 etiketten op een velletje, Herma no.2250) en druk ze af op een inkjetprinter.
Verbazend wat je aan informatie kwijt kunt. Brouwnummer, logo,alcohol percentage, naam en botteldatum.
Zie foto

Bert

Dit soort etiketjes werkt erg fijn weet ik uit ervaring. Zelf gebruik ik het programma "Herma Label Designer" om de etiketjes te ontwerpen. Deze is vrij te downloaden.

Ooievaar

Ik ben gisteren in Delft op zoek geweest naar deze etiketten, ze zijn er niet te krijgen. Een van de winkeliers gaf aan dat er gewoon geen vraag naar is.

Vandaag maar is het internet afstruinen.

Herman

Staples.nl is een goedkope optie voor deze etiketten. Ik had ze voor 13,30 incl. verzendkosten.

Neetje

Citaat van: Ooievaar op 29-06-2014 &nbsp;07:20 uIk ben gisteren in Delft op zoek geweest naar deze etiketten, ze zijn er niet te krijgen. Een van de winkeliers gaf aan dat er gewoon geen vraag naar is.

Of op gewoon papier printen, met een holpijpje uitslaan en met bevestigen wat lijm.

michielr

Citaat van: Ooievaar op 29-06-2014 &nbsp;07:20 uIk ben gisteren in Delft op zoek geweest naar deze etiketten, ze zijn er niet te krijgen. Een van de winkeliers gaf aan dat er gewoon geen vraag naar is.

Vandaag maar is het internet afstruinen.

Herma 20 mm diameter bij staples kost €13 voor 2400 stuks
 http://www.staples.nl/etiketten/cbs/3192234.html?promoCode=200200555&Effort_Code=WW&Find_Number=3192234&cm_sp=

Een alternatief, 19 mm diameter kost 17,50 voor 11.700 stuks: http://www.hetetiket.nl/product/blanco-etiket-op-vel-19-mm-rond/

Ooievaar

Citaat van: michielr op 29-06-2014 &nbsp;12:16 uHerma 20 mm diameter bij staples kost €13 voor 2400 stuks
 http://www.staples.nl/etiketten/cbs/3192234.html?promoCode=200200555&Effort_Code=WW&Find_Number=3192234&cm_sp=

Een alternatief, 19 mm diameter kost 17,50 voor 11.700 stuks: http://www.hetetiket.nl/product/blanco-etiket-op-vel-19-mm-rond/

Bedankt voor het zoeken! Ik heb ze besteld bij Staples. Toch het minst duur. Bij hetetiket.nl kwam ik trouwens uiteindelijk op een bedrag van € 33,28 uit ipv € 17,50 incl verwerkings/verzendkosten en btw.

Vergelijkbare Topics (7)

36565

Reacties: 24
Gelezen: 3451

22898

Reacties: 23
Gelezen: 8691

5837

Gestart door Coert

Reacties: 6
Gelezen: 3559

38715

Gestart door remolen

Reacties: 8
Gelezen: 2422

34966

Reacties: 12
Gelezen: 2615

26034

Reacties: 11
Gelezen: 3411

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.