Nieuws:

Help mee aan het verbeteren van het forum via een donatie. Klik hier,

Hoofdmenu

Jummie, bierwormen

Gestart door Kleine_Schriek, 15-03-2010 15:42 u

Vorige topic - Volgende topic

Kleine_Schriek

Ik kwam dit grappige filmpje tegen over schoonmaken van bierleidingen, vooral als je dat nooit deed........jekkie.

Bierwormen

Oscar

Het lijken inderdaad net wormen... :-\

Leeghwater

gat ver dam me!
meer woorden heb ik er niet voor...

Jacques

Het laat zien hoe belangrijk het is na elk fustje je leidingen goed moet reinigen. Zelf gebruik ik daarvoor perazijnzuur dat ik van iemand van De Roerstok gekregen heb. Welk middel gebruiken jullie?

Leeghwater

Heb geen tap dus hoef niet bang te zijn voor wormen... gelukkig!
Best een luxe een thuistap...
Als ik een groter huis heb en het mag van het meisje dan wil ik er ook een.

Adrie

Hoe komen die wormen in de leidingen?

Jacques

Citaat van: Adrie op 15-03-2010  16:48 uHoe komen die wormen in de leidingen?

Dat zijn natuurlijk geen echte wormen maar aanslag dat vrijkomt uit de bierleidingen. Zeker als je bier met hergisting op het fust tapt heb je een risico op de vorming van een aanslag. Het gebruik van een spoelsponsje, het schoon borstelen van je tapkraan en het gebruik van een goed reinigingsmiddel kan veel ellende voorkomen.
Diverse leveranciers bieden speciale reinigingsmiddelen aan voor tapleidingen. Worden die ook gebruikt?

jelle

Ik heb PVC slangen die ik regelmatig vervang.
Die "wormen" in je leiding is niet best

Groet Jelle

Jacques

Slangen kun je vervangen, maar de leidingen in de koelinstallatie vervang je niet zo maar. Deze moeten echt gereinigd worden met een goed reinigingsmiddel.

Sjakie

Hij zegt het zelf al.
Dit is na maanden tot een jaar verwaarlozen.
Maar het blijft inderdaad uitkijken.
Je flesjes maak je toch ook schoon.

jelle

Citaat van: Jacques op 15-03-2010  18:30 uSlangen kun je vervangen, maar de leidingen in de koelinstallatie vervang je niet zo maar. Deze moeten echt gereinigd worden met een goed reinigingsmiddel.
daar heb je gelijk in, maar die heb ik niet ;)

groet jelle

Adrie

Als ik een fust vervang spoel ik de leidingen en de kraan altijd met een warme chemipro oxi oplossing en soms (een keer in de vijf fusten of zo) met een hete loogoplossing. Na het tappen van een of meer bieren op een avond spoel ik de kraan schoon met spiritus.

SeekingBeer

Ik moest even naar een ander windows account (want op mijn standaard account werkt youtube vreemd genoeg niet meer) om dit filmpje te zien.

Bah bah bah en nog eens bah.

Iedereen vergeet wel eens een pan eten weg te gooien in de zomer en de dag erna stinkt het vreselijk, maar dit slaat alles.

Bah, beter gewoon de afwas doen en je spul schoon houden.

het kerrewiel

Bah, dat ziet er inderdaad smerig uit!  Ik heb altijd een tweede fust met water bij de tap staan, na een avondje tappen gaat er een sponsballetje doorheen met water. Na een fust bier tap ik altijd een fust met heet water en chemipro oxi. En om de zoveel tijd gaat er een loogoplossing doorheen met een haffel sponsballetjes. En ook  dan zie je af en toe wel wat troep meekomen,maar gelukkig niet zo erg als wat je in het filmpje zag!

Proost,

Lucas

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.