Nieuws:

Help mee aan het verbeteren van het forum via een donatie. Klik hier,

Hoofdmenu

Bier maken-Pech of ...????

Gestart door karinara, 30-03-2006 11:50 u

Vorige topic - Volgende topic

karinara

Hallo
ik wil graag weten wat moet ik doen in mijn situatie...

Gisteren ik heb bier voor het tweede maal hevelen naar 3 vaten en nog wat flesjes. Alles volgens voorschriften en vanochtend tot mijn verbazing ik heb opgemerkt dat er lekt wat bier uit een vat. Namelijk ik heb op die fass CO2 capsule opgezet me beer king voor tappen en boven op rand ik heb gezien en ook is te horen dat het gaat over een niet goed gesloten fass. Dus bier lekt beetje en fass is ook niet voor 100% dicht, omdat bier in deze fase moet nog zeker 2-4 weken staan lageren ik vraag wat moet ik doen of wat kan ik doen? Elk hulp voor mij als een beginneling is groot>Bij voorbaat dank. :gistsmile:

Edgar

Ik had een paar dagen precies hetzelfde probleem. Ik heb het vat geopend en het betreffende rubber geprobeerd zeer licht in te vetten met kranenvet (siliconenvet). Het vat lekte in het begin nog 'na', maar na ongeveer een dag (ik vermoed door de toegenomen druk) stopte het. Kennelijk heeft de druk het rubber 'dichtgedrukt'.

In jouw situatie lijkt het me moeilijker, omdat je kennelijk ook bij hogere druk al een lek hebt. Invetten kan je misschien proberen. Beter is om de rubbers te vervangen.

Ik heb je posting omwille van de begrijpelijkheid een klein beetje aangepast. Geen probleem dat het Nederlands niet vlekkeloos is, maar misschien kan je wel een beetje letten op de interpunctie.

MO

Kun je iets meer vertellen over het vat, bij voorkeur een fotootje plaatsen. Mij is niet duidelijk waar de lekkage zich bevindt.

karinara

Citaat van: MO op 30-03-2006  12:56 uKun je iets meer vertellen over het vat, bij voorkeur een fotootje plaatsen. Mij is niet duidelijk waar de lekkage zich bevindt.
Lekkage is bovenop onder kingkeg -dus op gummi dopje ....hierbij ook foto

Vergelijkbare Topics (7)

19475

Reacties: 30
Gelezen: 17439

5294

Gestart door Sjaak

Reacties: 20
Gelezen: 5956

31597

Reacties: 12
Gelezen: 3415

23632

Reacties: 12
Gelezen: 6516

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.