Nieuws:

Help mee aan het verbeteren van het forum via een donatie. Klik hier,

Hoofdmenu

E-mailadressen niet meer zichtbaar

Gestart door Jacques, 15-03-2006 22:39 u

Vorige topic - Volgende topic

Jacques

Iedereen die een tijdje een e-mailadres heeft, is wel geconfronteerd met ongewenste mail, ook wel spam genoemd.
Het probleem lijkt steeds groter te worden en er zijn tegenwoordig zelfs mensen die heel bewust op zoek zijn naar e-maiadressen om die te verkopen aan bedrijven die spam willen verspreiden.

Nu konden leden steeds er voor kiezen om hun e-mail al dan niet zichtbaar voor andere leden te laten zijn.
Na overleg met moderators zijn vanaf nu alle e-mailadressen niet meer zichtbaar voor andere leden ongeacht de gemaakte keuze. Op die manier hopen we een bijdrage te hebben geleverd aan het minder verspreiden van spam.

Gio

Mooi!

nooit bij stilgestaan dat spam door o.a. het forum komt.
ik dacht m.n door 'specifiek' surfgedrag...  ::)

maar hoe zit het als je bent ingelogd? is dit een beveiligde verbinding?

Jacques

De oorzaak van spam kan inderdaad door het surfgedrag worden veroorzaakt maar ook door andere zaken.

Om te voorkomen dat een zichtbaar e-mailadres zorgt voor spam is nu voor deze maatregel gekozen. Bij een ander forum kreeg men onlangs spam door de aanmelding van een lid die de adressen verzamelde. Een zeer ongewenste ontwikkeling natuurlijk.

De verbinding met het forum is geen beveiligde verbinding. Dat heeft denk ik ook niet omdat dit een openbaar forum is.

Edgar

Een veel voorkomende oorzaak van spam zijn zogenaamde 'leuke' mailtjes die aan veel personen worden verzonden, alsook bijvoorbeeld 'e-cards'. Bij het klikken op een link in zo'n kaartje, wordt jouw emailadres gevalideerd als zijnde authentiek, en kan door middel van cookies zelfs een min of meer gericht advertentieprofiel worden gemaakt.

Kortom e-cards en massa-mails met links of html erin deleten voor het openen of previewen.

PietO

Citaat van: Edgar op 16-03-2006  08:48 uEen veel voorkomende oorzaak van spam zijn zogenaamde 'leuke' mailtjes

Heel veel Email adressen worden verzameld door zogenaamde bots, die automatisch heel het internet afstruinen op zoek naar "naam@domein.extensie". Validatie vindt veelal niet plaats: gewoon zenden. Zo is info @ hobbybrouwen.xx zonder meer te vinden op onze homepage (de webadmin heb ik reeds geinformeerd, dat het verbergen met het gif-plaatje "overbodig is" aangezien het email adres reeds in plain tekst vermeld staat.

Edgar

Dat wordt inderdaad al heel erg lang gedaan, maar daarvan zijn enkel  mensen slachtoffer die hun adres daadwerkelijk op het internet 'publiceren'. Er zijn mensen die dat nooit doen, maar toch spam krijgen. Die zijn dan vaak op zo'n lijst gekomen door het aanklikken van links in emails.

Overigens is het verhullen van emailadressen door tussenvoegsels als 'nospam' in het adres allang niet meer afdoende. Die worden genadeloos uitgefilterd door de modernere bots.

JeroenCV

Die zoek bots zijn inderdaad zeer vervelend. Zo heb ik een wetenschappelijk artikel waar ik als "corresponding Autheur" sta vermeld. Dit artikel is te vinden op het net.
Gevolg heel veel spam op dat adres.

Hetzelfde na een congres waar ik een presentatie gaf. Bij mijn samenvatting (wat je bij elke lezing moet maken) stond mijn e-mail adres. Dus heel veel spam.

En volgens mij kan je daar niks aan doen, behalve een goede spam filter natuurlijk.

Oscar

Citaat van: JeroenCV op 16-03-2006  14:00 uEn volgens mij kan je daar niks aan doen, behalve een goede spam filter natuurlijk.

Daar kun je al niet meer buiten, verder is het hebben van een website natuurljjk ook een bron van spam. Bijna iedere website (www.iederewebsite.nl) heeft vaak de standaard bijbehorende email adressen (Info@iederewebsite.nl..etc..). Daarentegen heeft een url als
www.xs4all.nl/~gebruiker/  vaak een emailadres gebruiker@xs4all.nl  Dus dat zullen ze ook wel doen.....Oftewel SPAM, Je ontkomt er niet aan !!(Of je email adres aan niemand doorgeven).

Groeten en gzondheid
Oscar

Jacques

Ja, Oscar dat klopt! De maatregel die getroffen is zorgt er inderdaad alleen maar voor dat bijvoorbeeeld verkopers van brouwartikelen die lid zijn geworden van dit forum hun spullen ongevraagd per mail kunnen aanbieden aan de andere leden van het forum.

Ok, ik geef het toe, het is een druppel op de gloeiende plaat maar alle beetjes helpen.

Barry

hellaas dat het zo moet. maja het zij zo

Vergelijkbare Topics (7)

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.