Nieuws:

Help mee aan het verbeteren van het forum via een donatie. Klik hier,

Hoofdmenu

Lange pauze bij bottelen

Gestart door Hoppenbrouwers, 17-04-2014 12:33 u

Vorige topic - Volgende topic

Hoppenbrouwers

Ik ben gisteren begonnen aan het bottelen van mijn stout. Ik had een split batch gemaakt en heb de 15 liter op de fles zitten maar door tijdgebrek kon ik mijn laatste 5 liter (uit een aparte mandfles) niet bottelen. Ik had mijn lege flesjes wel al in de perazijnoplossing gezet en de rest schoongemaakt.

Kan ik nu de flesjes met de dag oude perazijn gewoon gebruiken als de bottelflesjes, of moet ik ze weer een nieuwe oplossing geven?
Voor de beeldvorming, de flesjes zijn tot de rand gevuld met de desinfectievloeistof.

Hoppenbrouwers

72x gelezen en niemand weet het? ;)
Heb het alsnog maar geprobeerd. Mocht het niet werken weten we dat gelijk voor de volgende keer.

William

Citaat van: Hoppenbrouwers op 17-04-2014  12:33 uIk ben gisteren begonnen aan het bottelen van mijn stout. Ik had een split batch gemaakt en heb de 15L op de fles zitten maar door tijdgebrek kon ik mijn laatste 5L (uit een aparte mandfles) niet bottelen. Ik had mijn lege flesjes wel al in de perazijnoplossing gezet en de rest schoongemaakt.

Kan ik nu de flesjes met de dag oude perazijn gewoon gebruiken als de bottelflesjes, of moet ik ze weer een nieuwe oplossing geven?
Voor de beeldvorming, de flesjes zijn tot de rand gevuld met de desinfectievloeistof.

Leeggooien en bottelen. Geen centje pijn.

HuygenMeester

Citaat van: William op 17-04-2014  18:11 uLeeggooien en bottelen. Geen centje pijn.

Hetzelfde advies

:degroeten:
Huygenmeester

Hoppenbrouwers

Done! Dus komt goed.

Kleine zijstap. Gisteren mijn doseerfles bijgevuld vanuit het grote vat en wat geknoeid. Per ongeluk knoeide ik in de tuin op een mierenhoop die opgebouwd werd en... Daar mag een gedenksteentje komen. Mierenhoop incl alle inwonenden zijn niet meer. Tip voor de lente!

Vergelijkbare Topics (7)

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.