Nieuws:

Help mee aan het verbeteren van het forum via een donatie. Klik hier,

Hoofdmenu

Hoelang geschrote mout bewaren

Gestart door Bob82, 16-02-2014 06:44 u

Vorige topic - Volgende topic

Bob82

Hallo

Ik had een vraag hoe lang kan ik mijn geschrote mout bewaren, Heb afgelopen vrijdag mijn mout geschroot voor het brouwen, maar nu moest ik plotseling stoppen met brouwen, omdat er iets tussen kwam, en nog te laat was om verder te gaan.
Mijn planning is om aankomende vrijdag weer te gaan brouwen kan dit geschrote mout nog gebruiken of moet ik nieuwe schroten. ik heb het bewaard in een afgesloten emmer.

Ik had ook al rijst -en maisvlokken voor gekookt, deze kan ik zeker ook niet gebruiken heb het wel in een emmer in de koelkast gelegd.

Alvast bedankt

Groet
Bob   

Bob82

O ja nog even vergeten te melden het gaat om 2500 gram pils mout.
Weet niet of het nog wat uit maakt.

wilbertd

Jacques

Citaat van: Bob82 op 16-02-2014  06:44 uHallo

Ik had een vraag hoe lang kan ik mijn geschrote mout bewaren, Heb afgelopen vrijdag mijn mout geschroot voor het brouwen, maar nu moest ik plotseling stoppen met brouwen, omdat er iets tussen kwam, en nog te laat was om verder te gaan.
Mijn planning is om aankomende vrijdag weer te gaan brouwen kan dit geschrote mout nog gebruiken of moet ik nieuwe schroten. ik heb het bewaard in een afgesloten emmer.

Ik had ook al rijst -en maisvlokken voor gekookt, deze kan ik zeker ook niet gebruiken heb het wel in een emmer in de koelkast gelegd.

Alvast bedankt

Groet
Bob   

Beste Bob,

Ik raad je aan om zo veel mogelijk de zoekfunctie te gebruiken. Deze vraag is namelijk al diverse keren eerder gesteld.
Gebruik als zoekwoorden: mout bewaren geschrote.

De rijstevlokken had je trouwens niet hoeven te verstijfselen. Die kun je zo meemaischen. Of dat ook kanmet maïs weet ik niet. Dat heb ik nog niet uitgetest. Zie dit topic.

RobinB

Oscar heeft daar eens mee geëxperimenteerd; 3 maanden in een afgesloten vuilniszak was geen probleem dacht ik. :)

Vergelijkbare Topics (7)

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.