Nieuws:

Help mee aan het verbeteren van het forum via een donatie. Klik hier,

Hoofdmenu

Bier voor de echte liefhebber

Gestart door Apo, 18-04-2012 20:33 u

Vorige topic - Volgende topic

Apo

Misschien is deze vraag al lang gesteld en heb ik er overheen gekeken maar..

...ik ben benieuwd waar de voorkeur op het forum naar uitgaat qua smaak van bier: Nederlands of toch Belgisch bier?

Zelf moet ik zeggen dat de vele smaken die België biedt mij doen neigen naar België maar aan de andere kant biedt Nederland ook steeds meer specials. Met name Brouwerij `t IJ valt goed in de smaak  :proost:

KC

Wat is een grens? Ik heb in beide landen heerlijke, maar ook slechte bieren op  :P Bij België denk ik ook Trappistenkloosters die bier brouwen en heel, heel veel speciaalbieren. Ook daar wordt genoeg pils naar binnen gewerkt.
Ik weet alleen dat hoewel ik al heel lang bier drink, ik pas ben gaan brouwen dankzij een Nederlandse brouwerij en 1 van hun bieren.
Er zijn nog teveel bieren die ik niet heb geproefd  :biersmile:

RobinB

Het is een onmogelijke vergelijking mijns inziens! ;D

Jacques

Nederlandse en Belgische speciaal bieren lijken erg veel op elkaar. Niet verwonderlijk want het zijn vooral de Belgische speciaal bieren die algemeen verkrijgbaar zijn in de Nederlandse supermarkten en kroegen.
Veel Nederlandse brouwerijen imiteren de bieren van de zuiderburen. Als er veel Engelse of Duitse bieren verkocht zouden worden zouden er heel andere biertypen massaal uit de speciaalbierbrouwerijen stromen. Natuurlijk worden er wel andere bieren dan Belgische imitaties gebrouwen, kijk maar eens naar De Molen, maar dat is vrij beperkt. Veel kleine Nederlandse brouwerijen hebben een tripel, dubbel en blond...

Vergelijkbare Topics (7)

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.