Zien wie een reactie schrijft op een bericht

Gestart door William, 26-05-2013 10:29 u

Vorige topic - Volgende topic

William

Is het mogelijk om zichtbaar te maken wie een reactie schrijft op een bericht op het moment dat jezelf een reactie wilt schrijven? Het gebeurt me nogal eens dat ik een reactie schrijf en dat in de tussentijd een vergelijkbare reactie is geplaatst.

De forumsoftware laat wel zien dat er een reactie is geplaatst van een ander voordat jij jouw reactie wilt publiceren. Het zou praktischer zijn om dat te zien op het moment dat je begint een reactie te schrijven of aan het schrijven bent.

Jacques

Een dergelijke werkwijze wordt door SMF niet ondersteunt. Misschien is er een mod voor. Mijn vermoeden is wel dat een dergelijke mod een grote belasting op de server geeft. Het forum zou daardoor wel eens traag kunnen worden.

EvilWoutertje

Daarbij lijkt het mij niet nuttig om te weten wanneer iemand een reactie schrijft, want je weet natuurlijk niet wát die persoon aan het schrijven is.
Ik denk niet dat in de praktijk iemand gaat wachten met het schrijven van een reactie tot de ander klaar is. En als twee mensen dezelfde opmerking maken wordt die alleen maar sterker :)

William

Vaak schrijf ik reacties die wat uitgebreider zijn en dus meer tijd kosten. Daar ben ik niet de enige in :D . Dan denk vaak ik achteraf "die tijd had ik anders kunnen besteden".

RobinB

In "wie is er online" kan je wel zien wat andere leden/gasten aan het doen zijn. Maar daar zit wel een vertraging in heb ik gemerkt.
Één van de acties die getoond wordt is: " X plaatst een beticht in topic Y. "
Dus als je dat er in een ander venster bijhoud met een automatische refresh, kom je al redelijk in de buurt... ;D

William

Citaat van: RobinB op 26-05-2013  11:15 uIn "wie is er online" kan je wel zien wat andere leden/gasten aan het doen zijn. Maar daar zit wel een vertraging in heb ik gemerkt.
Één van de acties die getoond wordt is: " X plaatst een beticht in topic Y. "

Die vertraging is inderdaad toch wel een paar minuten. Soms gebruik ik die als ik weet als ik een wat uitgebreidere reactie ga schrijven.

Albertus

Citaat van: William op 26-05-2013  11:18 uDie vertraging is inderdaad toch wel een paar minuten. Soms gebruik ik die als ik weet als ik een wat uitgebreidere reactie ga schrijven.

Je kunt het zien door in een ander venster van je browser betreffende draad van het forum nogmaals te openen. Door dat venster af en toe te vernieuwen zie je of er, en welke, nieuwe reacties er zijn.

Bert

William

Citaat van: Albertus op 26-05-2013  11:50 uJe kunt het zien door in een ander venster van je browser betreffende draad van het forum nogmaals te openen. Door dat venster af en toe te vernieuwen zie je of er, en welke, nieuwe reacties er zijn.

Een goede tip.

Vergelijkbare Topics (7)

31905

Reacties: 25
Gelezen: 10021

38265

Reacties: 6
Gelezen: 3887

11736

Reacties: 9
Gelezen: 6207

44576

Reacties: 11
Gelezen: 646

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.